Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Jeg tok et obligatorisk teorikurs på 3 timer, så dreiv jeg mye på www.prove.no og www.teoritentamen.no. Besto på første forsøk :)

 

For å øvelsekjøre må han eller hun du kjører med ha hatt lappen sammenhengene i minst 5 år og være over 25 år. Jeg hadde også en rød L bakpå hjelmen, men er ikke sikker på om dette er påbudt

 

 

Veit det med att personen du kjører må ha hatt lappen i over 5 år..

 

Fant ut att før du kan øvelseskjøre privat, må du ha tatt sånn trafikalt grunnkurs, men er det en teori prøve der også?

 

Nope, må bare gjennom et kurs hos en kjøreskole.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har nå hatt mopedlappen siden oktober og har kjørt 900 km. fikk i dag en kontrollseddel av statens vegvesen mens den stod parkert like ved skolen (står ikke hva som er "feil", sykkelen er nesten helt ny), så frister i grunn noe sykt å ta lett lappen. Må ærlig innrømme at mopeden, en RS 50, er trimmet med effektanlegg uten at den går så fantastisk bra av den grunn.

 

Hvor mange kjøretimer tror dere jeg trenger evt? jeg "kan" jo på en måte kjøre, men dette er da moped, noe som er litt annerledes enn Lett mc iom at den går fortere. tror dere jeg kan få presset den til under 10 lapper?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hadde kjøretime på lett mc i dag. Når vi kjørte inn i 100 sona spurte han hvor fort jeg hadde lov til å kjøre med lett mc, jeg svarte da 100 km. Men han sa det var feil, og at man bare kan kjøre i 80 km.

 

Stemmer dette? Jeg har aldri hørt om det :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741
Får man spørsmål om sidevogndelen i teoriboken på prøven? Eller blir det som henger på bil?

..

 

2x tvilsomt

 

 

.. bør man lese litt i boken for klasse B? Eller får man ingen sprøsmål om trafikkregler osv ?

 

google.no --> teoriprøve mc

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Så først siden var ganske gammel, så spør jeg ;

 

Tenkt å ta tung lappen nå, er 19år, har kjørt moped i 2år og cross. Kan kjøre veldig bra, men har ikke kjørt noe større enn 250ccm på bane ol. vel og merke.

 

Ca Pris? Jeg har hørt alt fra 5 000 til 25 000kr.

Har mopedlappen og bil.

 

http://www.dinside.no/7253/tips-hvor-mye-koster-mc-lappen

 

http://www.wright.no/sarpsborg

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Selv om du har kjørt mye sykkel så betyr det ikke nødvendigvis at du klarer å kjøre en chopper? Mange trafikkskoler som har slike sykler. Jeg kunne kjøre R sykkelen min veldig godt, men klarte overhodet ikke å kjøre chopperen første gang jeg satt meg på den på trafikkskolen. Om man får en sykkel man takler ganske godt, og man er generelt ganske god til å kjøre kan man få lappen til ned mot 10k.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...