Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Var litt dårlig formulert av meg, det jeg mente var om man måtte ta den kjøringen på bane. Og etter å ha lest litt så ser det ut som det holder å ta den kjøringen på lukka område, å ikke nødvendigvis på ei bane :)

 

Fikk pris på rundt 15 lapper for A nå (har bilførerkort fra før), det var da med kun det obligatoriske. Meldte meg ihvertfall på, satser på å ha en A i førerkortet mitt før sommeren :w00t:

Hm, kjøring på lukket område istedetfor har jeg aldri hørt om, men fullt mulig det går. Det er opp til kjørelæreren hvordan han gjør det (så lenge det blir gjort skikkelig).

 

Du får uansett ha lykke til!

 

Jeg betalte forøvrig 12 000 kr, for alt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når var det du da betalte 12 000,- for alt? Hadde du da noen timer utenom det obligatoriske? Kom fram til ca. 15000,- på den nærmeste kjøreskolen med det obligatoriske og 3 kjøretimer.

Vanligvis blir det vel mye mer enn kun 12 000 kr, og 15 000 kr. Om man ikke virkelig er flink til å kjøre da, og aldri trenger ekstra timer for å øve på et eller annet (det trengte jeg).

 

Årsaken til at jeg havnet på 12 000 kr, er fordi jeg ikke var en "vanlig" elev ved kjøreskolen, det ble litt "bytte-tjeneste".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Det heter ikke "mellomtunglappen", det heter "motorsykkellappen" eller "klasse A". Effektbegrensningen ligger i din egen alder/erfaring.

 

Du bør nok regne med et sted mellom 20 og 30 lapper. Kun det obligatoriske nærmer seg 20k hos min kjøreskole, og ordinære kjøretimer er ikke billige heller.

Om du har lettlappen/A1 fra før kan du egentlig ikke regne med å slippe unna noe annet enn innledende MC-kurs (og trafikalt grunnkurs selvfølgelig), men du bruker forhåpentligvis færre timer på det kjøretekniske og det trafikale.

 

edit: Satsene er inkl gebyrer hos vegvesenet altså, gitt at du ikke stryker.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hei, har hørt at det blir endringer på MC-lappen i januar 2013. Betyr det at jeg som 19-åring ikke kan ta tung-lappen nå og kjøre rundt på mellomtung sykkel til neste år?

 

Må jeg da heller ta A1 og ha den til jeg blir 24, for så å oppgradere til A? :hm:

 

Mvh. Zezner

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...