Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Har man lov til å øvelseskjøre med mellomtung før man er 18? isåfall, kan man kjøre selv og den du kjører sammen med kjøre på egen sykkel?

 

Tror det er lov. Man må kjøre på en og samme sykkel, man må også montere ekstra speil i alle fall, mulig det er noe mere man må montere i tillegg uten at jeg vet det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ta moped lappen om 6 mnd, å hadde egentligt tenkt å ta lett mc, men de sa den kostet 30 tusen :S

 

Jeg trodde det var 15 tusen?

 

Bare bullshit. Det kommer helt ann på hvor flink du er til å kjøre. Kjenner folk som har kommet unna med å betale 8000 for lappen. Noen oppi 20000, men det er det høyeste jeg har hørt.

Er du rimelig stødig på styret og har litt vett i hodet, klarer du fint å ta lappen på 15-16 tusen kroner. :)

Ta lett-mc. Moped er veldig kjedelig i forhold.

 

 

IMO :)

Endret av Skyline1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Tror prisene varierer litt fra sted til sted. For min del måtte jeg betale ca 8000 tror jeg for lett lappen, da hadde jeg vel en dobbelt time ekstra utenom det som var nødvendig. Dette var for ca 5 år siden.

 

Kjørte opp på mellom klasse for 1 år siden, da måtte jeg ut med ganske akkurat 10k og da hadde jeg bare det som var absolutt nødvendig av timer, ikke noe ekstra pga. ustødig kjøring e.l.

 

Tviler på at du havner under 8k i dag siden jeg måtte ut med det samme for 5 år siden, selv om dette kan varierer fra sted til sted + konkurranse. Skal du måtte betale 30k for lett lappen hadde jeg solgt sykkelen og holdt meg til trøsykkel i stedet :)

Lenke til kommentar
Har tatt Trafikalt GK, og lurer på å kjøre opp til lettsykkel før sommeren.

 

Noen som har noen formeninger om hvor lang tid resten tar?

 

Du rekker det garantert ikke før sommeren hvis du ikke engang har startet med opplæringen til lett MC.

Du får nokk ikke kjørt før neste år, da det er lang kø på kjøreskoler og biltilsynet's oppkjøring. Spørs veldig hvor du bor selvfølgelig, men.

Lenke til kommentar
En jeg kjenner kom inn en uke etter han søkte(i februar engang), så tror ikke det er et problem slik sett.

 

Men tror jeg drøyer til jeg runder 18 og kjører opp til mellomtung istedet :p

 

Forskjell på å komme inn på trafikkskolene og fullføre. Hvis det var det du mente med ''å komme inn''

Er et lurt valg hvis jeg skal si hva jeg mener. Lett-motorsykkel lappen er utrolig bortkastet hvis man ikke begynner oppkjøring når man er 15 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...