Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

først må du ha trafikalt grunnkurs for å kunne øvelsekjøre med uansett kjøretøy

så må du jo ha teori prøve for lett-mc for å kunne starte å ta 6 obligatoriske kjøretimer og flere vis læreren din mener du trenger det... så kan du ta oppkjøringen, og vis du greier den har du lett-mc lappen...

Du tenkte sikkert på trafikalt grunnkurs, og det har jeg fullført og alle får L

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det trafikale grunnkurset er ikke bestått via en prøve, men kun ved x antall timer tilstedet under kurset. Slik var det ihvertfall til meg når jeg kjørte opp. :)

Men sant som nevnt over her, at man trenger det trafikale grunnkurset i boks for å kunne øvelseskjøre noe som helst form for kjøretøy som er registrerbart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis man skal ta mopedlappen, og har tatt traff. grunnkurs, hva er det som gjenstår da? 14 timer med kjøring og deretter testen hos biltilsynet, eller er det oppkjøring og andre skumle ting og da?

 

Det trafikale grunnkurset gir deg rett til å øvelseskjøre alle kjøretøy hvis alderskrav er oppfylt. Det som gjenstår er selve kjøringen i trafikken, mørkekjøring og teoriprøve hos biltilsynet som gir deg tilgang til førerkort for klasse M.

Ingen praktisk oppkjøring på moped hos biltilsynet, det er din kjørelærer som gir deg grønt lys på den praktiske delen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

6 000 - 10 000 for oppgr. av lett lappen til mellom-/tunglappen? Kan man få det så lavt som 6? Jeg bor på landet og måtte ut med 10 000.. Men som du sier det kan jo variere

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har tatt alt av teori og mopedkurs og skal snart ta teori prøven(når jeg fyller 16). Men hva må jeg gjøre for å ta teori prøven?

Når jeg tok trafikalt grunnkurs fikk vi et skjema "søkndan om førerkort". Skal jeg sende den til trafikkstasjonen før jeg tar prøven eller skal jeg ha den med når jeg tar teori prøven?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...