Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Det spiller inge rolle for ms og sony hvor mange wii som selges. Det er blitt to forskjellige nisjer.

Mener du at Wii og PS3/360 er forskjellige nisjer? Fint for deg, men det endrer ikke det faktum at utgiverene i Japan mener at Wii og PS3/360 ikke har så forskjellig kundemasse som enkelte tror.

 

Heldigvis ser de seriøse utviklerene ut til å fortsette å konsentrere seg om skikkelig core gameing så kan mobilspill utviklerene få kose seg med wii.

Ironi? Eller mener du virkelig at Bandai-Namco, Sega, Tecmo, Capcom og Marvelous Entertainment er mobilspill-utviklere?

Hva mener du egentlig med "skikkelig core-gaming"? Er Wii casual-konsollen og 360/PS3-hardcore konsollene? Er folk fortsatt låst inne i den tankegangen? :roll:

 

Jeg bryr merg heller ikke hvor mye wii selger like lite som jeg bryr meg om hvor mange som ser high school musical 3. Not my cup of tee!

Wii's salgstall har faktisk hatt utrolig mye å si for konsollen når det gjelder core-gaming. Bare se hvor bra 2009 ser ut til å bli i forhold til 2006, 2007 og 2008 til sammen. Det hadde du visst om du hadde tatt en titt innom spillsider som f. eks. IGN en gang i blant.

 

Jeg mener og de ikke konkurerer om de samme kundene. Og hva har egentlig Japan spesifikt med dette å gjøre? Japan er ett lite marked. Her diskuterer vi hele verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener og de ikke konkurerer om de samme kundene. Og hva har egentlig Japan spesifikt med dette å gjøre? Japan er ett lite marked. Her diskuterer vi hele verden.

Akkurat ja. Jeg glemte at utgiverene jeg nevnte kun gir ut spillene sine i Japan...

Når nevnte jeg spesifikt Japan? Jeg snakker om de store japanske spillutgiverene. Dvs selskapene som gir ut spill over hele verden.

 

Du vet like godt som meg at utgivere som Sega, Bandai-Namco og Capcom får store deler av inntektene sine fra Amerika og Europa.

Wii-spill som House of the dead 2+3, Resident Evil og Sonic & the Secret Rings har solgt bedre i vesten. Jeg tviler på at Sega forventer at The Conduit vil selge noe særlig i Japan. Eller at Capcom forventer at Dead Rising: Chop till you drop vil selge bedre i Japan enn i vesten.

Lenke til kommentar

Wii'en min har stått og støvet ned i en del måneder nå. Eneste grunnen til at jeg ikke har solgt den er fordi jeg er litt spent på Mad World. Ellers er det lite på horisonten som interesserer meg. Det eneste jeg ser er Wii Play/sports 10.

 

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg ikke ble så hekta på den konsollen som jeg håpet er fordi veivekontrollene ikke fungerte så bra som jeg håpet og jeg ble rett og slett veldig fort lei. Alle spill som er av interesse fungerer bedre (eller iallefall like bra) med vanlig kontroller (mario kart, smash bros..), så hva skal jeg med veivekontrollene da?

Det er nok veldig mange "hardcore spillere" som er enig med meg der. Jeg tror også at det er veldig mange som gjorde som meg. Kjøpt seg Wii, spilt noen timer og så satt den fra seg og gått tilbake til 360/PS3.

 

Barn syntes veivekontrollen er veldig artig da.. Og det har utviklerne tydelig merket seg. 80% av spillene til Wii er barnespill og kom ikke å si noe annet..

Lenke til kommentar

Helt enig i at Wii virket veldig spennende da jeg først hørte om konseptet men etter å ha prøvd det selv synes jeg ganske enkelt at det er noe skikkelig dritt som samtidig ødelegger for "skikkelige" konsoller. Råtten grafikk, ett upresist kontrollsystem og en hau med sprakende fargen-masse lyd-og dårlig grafikk- spill drar mest ned for min del. Håper den neste maskinen som kommer på markedet tar med seg det beste fra både wii og ps3/xbox360, per nå kunne jeg aldri tenke meg å innvestere i Wii da ingen av spillene intereserer meg. Samme gjelder stortsett de jeg kjenner som har konsollen da den stortsett står og støver ned etter ett par timers spilling.

Lenke til kommentar
Helt enig i at Wii virket veldig spennende da jeg først hørte om konseptet men etter å ha prøvd det selv synes jeg ganske enkelt at det er noe skikkelig dritt som samtidig ødelegger for "skikkelige" konsoller. Råtten grafikk, ett upresist kontrollsystem og en hau med sprakende fargen-masse lyd-og dårlig grafikk- spill drar mest ned for min del. Håper den neste maskinen som kommer på markedet tar med seg det beste fra både wii og ps3/xbox360, per nå kunne jeg aldri tenke meg å innvestere i Wii da ingen av spillene intereserer meg. Samme gjelder stortsett de jeg kjenner som har konsollen da den stortsett står og støver ned etter ett par timers spilling.

 

Dette har veldig lite i en salgstråd å gjøre, men herlig bittert er det allikevel. Hvordan kan Wii ødelegge for skikkelige konsoller når 360 fortsatt selger bra og det hele tiden kommer masse spill som selger stort? Noen liker mora andre liker dattera.

Lenke til kommentar

PlayStation-avdelingen blir ikke berørt av nedbemmaningen i Sony..

 

Når det gjelder Wii så ser det ut som Nintendo ikke trenger påfyll med storspill hele tiden for at den skal selge som hakka møkk. Mario Kart Wii og Wii Fit på første og fjerdeplass denne uka i UK sier det meste.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
PlayStation-avdelingen blir ikke berørt av nedbemmaningen i Sony..

 

Når det gjelder Wii så ser det ut som Nintendo ikke trenger påfyll med storspill hele tiden for at den skal selge som hakka møkk. Mario Kart Wii og Wii Fit på første og fjerdeplass denne uka i UK sier det meste.

 

Wii ville solgt akkurat det samme selv om Nintendo ikke ga ut eneste spill til de neste 2 årene. Så ikke så rart de nesten ikke gidder heller.

Lenke til kommentar
slik at Nintendo er nødt til å endre fokus

Jeg tviler på at Nintendo har ambisjoner om å endre fokus. Når de alene tar over 50% av markedet (som de er på god vei til å gjøre), tipper jeg at det er Sony og MS som blir nødt til å endre fokus, om noen. "Smellen" har ps3 fått, og hva Sony evt. lærer av det vil tiden vise. Nintendo endret fokus, fra GC, og det betalte seg. Big time.

Lenke til kommentar
Helt enig i at Wii virket veldig spennende da jeg først hørte om konseptet men etter å ha prøvd det selv synes jeg ganske enkelt at det er noe skikkelig dritt som samtidig ødelegger for "skikkelige" konsoller. Råtten grafikk, ett upresist kontrollsystem og en hau med sprakende fargen-masse lyd-og dårlig grafikk- spill drar mest ned for min del. Håper den neste maskinen som kommer på markedet tar med seg det beste fra både wii og ps3/xbox360, per nå kunne jeg aldri tenke meg å innvestere i Wii da ingen av spillene intereserer meg. Samme gjelder stortsett de jeg kjenner som har konsollen da den stortsett står og støver ned etter ett par timers spilling.

 

Dette har veldig lite i en salgstråd å gjøre, men herlig bittert er det allikevel. Hvordan kan Wii ødelegge for skikkelige konsoller når 360 fortsatt selger bra og det hele tiden kommer masse spill som selger stort? Noen liker mora andre liker dattera.

 

Wii kan ødelegge for skikkelige konsoller fordi at en større del av kundemassen bruker penger på denne. Dermed også utviklerne. Ikke så vanskelig egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg er bare nødt til å kommentere noe jeg synes er veldig komisk.

 

Det er mange her inne som har stått på at Wii og PS3/360 dekker forskjellige markeder. Nå er folk redd for at Wii ødelegger for HD-konsollene ved at utgiverene gir ut spill til Wii istedenfor? Hvis de virkelig dekker forskjellige markeder så burde ikke folk være redd for at utgiverene gir ut spill til Wii. De blir tross alt laget for et annet marked. :innocent:

 

Nintendo fortsetter nok med sine familietitler med Mario, Donkey Kong og Link som de alltid har gjort. Det er tredjepartsutviklerne som må komme med "voksenspillene".

Hva med Sin & Punishment 2 og Fatal Frame 4? De blir utgitt av Nintendo.

Lenke til kommentar
Helt enig i at Wii virket veldig spennende da jeg først hørte om konseptet men etter å ha prøvd det selv synes jeg ganske enkelt at det er noe skikkelig dritt som samtidig ødelegger for "skikkelige" konsoller. Råtten grafikk, ett upresist kontrollsystem og en hau med sprakende fargen-masse lyd-og dårlig grafikk- spill drar mest ned for min del. Håper den neste maskinen som kommer på markedet tar med seg det beste fra både wii og ps3/xbox360, per nå kunne jeg aldri tenke meg å innvestere i Wii da ingen av spillene intereserer meg. Samme gjelder stortsett de jeg kjenner som har konsollen da den stortsett står og støver ned etter ett par timers spilling.

 

Dette har veldig lite i en salgstråd å gjøre, men herlig bittert er det allikevel. Hvordan kan Wii ødelegge for skikkelige konsoller når 360 fortsatt selger bra og det hele tiden kommer masse spill som selger stort? Noen liker mora andre liker dattera.

 

Wii kan ødelegge for skikkelige konsoller fordi at en større del av kundemassen bruker penger på denne. Dermed også utviklerne. Ikke så vanskelig egentlig.

 

men allikevel så selger jo 360 supert og de fleste storbudsjettsspillene havner jo der og/eller på PS3, selv etter to år med kjempesalg. Så at dette plutselig skal snu, er usannsynlig. Dersom det derimot skulle snu og storbudsjettsspillene havner på Wii, så gjør jo ikke det noe? Gode spill er gode spill.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ser er Wii Play/sports 10.

Hvilke da?

 

det er noe skikkelig dritt som samtidig ødelegger for "skikkelige" konsoller

Hva er "skikkelige konsoller"?

 

Råtten grafikk

Det er ikke råttent bare fordi det ikke er HD.

 

Wii kan ødelegge for skikkelige konsoller fordi at en større del av kundemassen bruker penger på denne. Dermed også utviklerne. Ikke så vanskelig egentlig.

Utviklerne forsvinner jo ikke. De må bare utvikle mer for Wii. Og da kan det hende at de kanskje endelig slutter å spy ut søppeltitler for Wii, noe som er bra for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...