Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Svært så opphisset man skulle bli av pris her, PS3 er dyrere enn X360, greit. Ingen som tvinger deg til å kjøpe PS3 da om den er for dyr for deg og SCE tar ikke så mye for konsollen fordi de har lyst akkurat, totaltsalgs messig ligger de bak begge sine konkurenter, noe jeg vet SCE ikke er interesert i, de vil jo selvfølgelig selge mest.

 

Mener jeg leste at PS3s produksjonskost er røflig $400 per enhet per Januar 2008, noe som tilsvarer rundt regnet 2800-2900 per enhet å produsere, så de tjener ikke akkurat på konsollene per i dag. Men nå er det kun Nintendo som har mer eller mindre tjent fra dag 1 denne gangen så det er ikke noe argument heller, man er nødt til å bruke penger for å tjene penger sies det.

 

Det er heller ikke unaturlig at selskap justerer prisene opp på enheter de lager og selger, økt pris på deler, økte kostnader på bemanning, den generelle verdensøkonomien etc etc. Prisene svinger etter markedet, slik har det vært i mange herrens år, hvorfor skulle det plutselig bli så stort oppstyr når Sony nå gjør det? Er det fordi et er Sony at det er så prekært?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bildet som viser at 360 er upopulær i Japan:

 

xbox360stadig_169075.jpg

 

Både 360 og PS3 er nesten uvesentlige i Japan. Det bildet er uansett på bærtur og totalt feil. Det sier jo at PS3 er foran Wii...

 

Prisene svinger etter markedet, slik har det vært i mange herrens år, hvorfor skulle det plutselig bli så stort oppstyr når Sony nå gjør det? Er det fordi et er Sony at det er så prekært?

 

Nevn et eksempel på at en konsoll har gått opp med nesten 1000kr mer enn foregående år. Har også med at jeg er lei at vi europeere alltid skal betale så mye mer enn andre for konsoller. MS er de eneste som behandler oss med noenlunde respekt og gir oss omtrent samme pris som japanere og amerikanere.

Lenke til kommentar

Snakket ikke bare om konsoller MagnarP, det er mange ting som har svinget i prisen men har selvfølgelig ikke slikt i hodet, hvem har vel slikt i hodet, det er ren sunn logikk at slikt skjer.

 

Var det ikke MS som fornektet at de hadde et problem med X360 i en lang tid før de ble nødt å innrømme at de hadde et problem likevell?

Lenke til kommentar
Snakket ikke bare om konsoller MagnarP, det er mange ting som har svinget i prisen men har selvfølgelig ikke slikt i hodet, hvem har vel slikt i hodet, det er ren sunn logikk at slikt skjer.

 

Var det ikke MS som fornektet at de hadde et problem med X360 i en lang tid før de ble nødt å innrømme at de hadde et problem likevell?

 

Nå skeier du bra ut her.

Lenke til kommentar

Hadde MS bare nektet att 360 var i dårlig forfatning så, men de viste att den var i dårlig i forfatning men likevell lanserte konsollen for deres mål var att de skulle komme før Sony noe de også gjorde fordi Sony fikk produksjonsproblemer. Skal bli intressant og følge salgsutviklingen for begge konsoller da MS også har lansert Lips og Scene It som en konkuranse til Singstar og Buzz.

 

Skal også bli intressant å følge utviklingen når de "store" titlene fra Sony kommer ut tenker da mest på Killzone2, Gran Tourisimo 5 og selvfølgelig God of War 3. Etter min vurdering har MS brukt opp mesteparten av sin slagkraft på spill da de såkalte store titlene er ute og 2009 ser ikke akkuratt så veldig spennende ut for 360 men bare tiden vill vise hvordan disse faktorene vil påvirke balansen i konsollvalget til folk.

Lenke til kommentar

Godt poeng Whacked. MS har også brukt opp mye av slagkraften med prisnedsettelse, selv om de sikkert vil ha enda en prisnedsettelse om ett år eller to. Og MangarP, husk at MS har ikke satt ned prisen fordi de hadde så lyst. Men fordi de så at konsollen solgte dårligere og dårligere og derfor ville booste dette med å sette ned prisen.

Lenke til kommentar
Hadde MS bare nektet att 360 var i dårlig forfatning så, men de viste att den var i dårlig i forfatning men likevell lanserte konsollen for deres mål var att de skulle komme før Sony noe de også gjorde fordi Sony fikk produksjonsproblemer. Skal bli intressant og følge salgsutviklingen for begge konsoller da MS også har lansert Lips og Scene It som en konkuranse til Singstar og Buzz.

 

Skal også bli intressant å følge utviklingen når de "store" titlene fra Sony kommer ut tenker da mest på Killzone2, Gran Tourisimo 5 og selvfølgelig God of War 3. Etter min vurdering har MS brukt opp mesteparten av sin slagkraft på spill da de såkalte store titlene er ute og 2009 ser ikke akkuratt så veldig spennende ut for 360 men bare tiden vill vise hvordan disse faktorene vil påvirke balansen i konsollvalget til folk.

 

Husker når 2008 skulle være "year of the PS3" fordi 360 ikke hadde noen spill igjen...

Lenke til kommentar

Forskjellen på 2008 og 2009 er att Halo3 har kommet, Gears of War 2 har kommet, Gta IV med eksklusiv content for 360 har kommet, vell ikke contenten da for den kommer ikke før i februar men siden du var så hurtig med å angripe vill jeg gjerne se en liste over hvilke "store" titler som kommer eksklusivt til 360 i 2009 for jeg tviler på om de er så ettertraktet som de "store" titlene til Ps3 er.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom oss er at du leter etter unnskyldninger på hvorfor Sony tar så mye mer for PS3 her enn resten av verden. Når MS klarer å gi oss fair pris, så kunne Sony gjort det også. Du liker kanskje å betale mer for en konsoll bare fordi du er europeer, det gjør ikke jeg. Du vet heller ingenting om hvor mye selskapene tjener eller taper på hardwaren sin så det er ikke noe argument.

 

Og at PS3 er dyrere fordi den selger så mye bedre enn 360 her holder heller ikke fordi, A, det vet vi ikke, og B, hvorfor koster ikke da PS3 mindre i UK hvor 360 overkjører PS3 omtrent akkurat like mye som i Amerika?

 

Uansett hvor mye man vender og vrir på det. Man fikk kjøpt PS3 for rundt 3000kr for ca et år siden. Nå koster den 1000kr mer, minst.

 

Dette blir rett og slett vissvass og jeg har svart deg på hvert enkelt argument tidligere. Hvorfor kan ikke du ta deg tid til å svare på det jeg spør om? Evt. lese det jeg skriver?

 

Ta og legg ifra deg det argumentet at PS3 koster 1000 kr mer nå enn før. Det er rein trolling og det vet du.

Lenke til kommentar
Forskjellen på 2008 og 2009 er att Halo3 har kommet, Gears of War 2 har kommet, Gta IV med eksklusiv content for 360 har kommet, vell ikke contenten da for den kommer ikke før i februar men siden du var så hurtig med å angripe vill jeg gjerne se en liste over hvilke "store" titler som kommer eksklusivt til 360 i 2009 for jeg tviler på om de er så ettertraktet som de "store" titlene til Ps3 er.

 

Jeg angep ingenting. Sier bare det er det samme argumentet man har hørt hver år nå. "Bare vent, PS3 vil overta snart". I motsetning til Sony så går ikke MS så mye ut med hva som kommer i fremtiden. Kanskje fordi de ikke trenger det. De sa jo det ved hvert E3, at de fokuserer på hva som kommer ut det året.

 

All logikk sier jo at neste år ikke blir noe verre. 360 selger bedre og bedre, alle multi spill vil komme til 360 og de har selvsagt mange eksklusiver vi ikke har hørt noe om enda.

Bare fordi vi vet at GOW3 og Killzone 2 kommer betyr ikke at de blir super hiter og at MS vil bare stå å se på og ikke ha noen spill selv. LBP var jo spådd kjempesuksess. Det skjedde ikke. Samme med Resistance 2.

Lenke til kommentar

Skal ikke undervurdere X360 helt, men om PS3 klarer å få noen storslagere ut (f.eks God of war 3, Gran Turismo 5, et Team Ico spill) i tilegg til en prisnedsettelse så har MS all grunn til å skjelve.

 

Det at PS3 salget ikke har tatt seg noe nevneverdig opp slik sett kan og være en indikasjon på at folk sitter litt på vent, de er ikke helt sikre lengere hvilken enhet de skal velge. MS ser interesangt ut (Lips f.eks kom i mange tester bedre ut enn Singstar 3) men det samme gjør PS3 (LittleBigPlanet ser i alle fall for min del interesangt nok ut).

 

Så spørs det da hva MS kommer med til neste år, de har fremdeles sniktitler i ermet som f.eks Alan Wake som vi fremdeles venter på og neste innstallasjon av Mass effect, om det kommer i X360s levetid vel og merke.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom oss er at du leter etter unnskyldninger på hvorfor Sony tar så mye mer for PS3 her enn resten av verden. Når MS klarer å gi oss fair pris, så kunne Sony gjort det også. Du liker kanskje å betale mer for en konsoll bare fordi du er europeer, det gjør ikke jeg. Du vet heller ingenting om hvor mye selskapene tjener eller taper på hardwaren sin så det er ikke noe argument.

 

Og at PS3 er dyrere fordi den selger så mye bedre enn 360 her holder heller ikke fordi, A, det vet vi ikke, og B, hvorfor koster ikke da PS3 mindre i UK hvor 360 overkjører PS3 omtrent akkurat like mye som i Amerika?

 

Uansett hvor mye man vender og vrir på det. Man fikk kjøpt PS3 for rundt 3000kr for ca et år siden. Nå koster den 1000kr mer, minst.

 

Dette blir rett og slett vissvass og jeg har svart deg på hvert enkelt argument tidligere. Hvorfor kan ikke du ta deg tid til å svare på det jeg spør om? Evt. lese det jeg skriver?

 

Ta og legg ifra deg det argumentet at PS3 koster 1000 kr mer nå enn før. Det er rein trolling og det vet du.

 

Så jeg betalte ikke 3495kr for min PS3 med Motorstorm og Resistance altså? Og det var på Datakjeden av alle plasser. Ikke akkurat kjent for å være den billigste butikken heller.

Og siden du sier jeg ikke svarer på spørsmålene dine, hva med å svare på mine? Siden du sier PS3 koster mer her fordi den selger så mye bedre enn 360, hvorfor er den ikke da billigere i UK, hvor vi VET (i motsetning til her i norge) at PS3 selger mye dårligere?

Sony bryr seg mer om Norge kanskje?

Lenke til kommentar
Så jeg betalte ikke 3495kr for min PS3 med Motorstorm og Resistance altså? Og det var på Datakjeden av alle plasser. Ikke akkurat kjent for å være den billigste butikken heller.

Og siden du sier jeg ikke svarer på spørsmålene dine, hva med å svare på mine? Siden du sier PS3 koster mer her fordi den selger så mye bedre enn 360, hvorfor er den ikke da billigere i UK, hvor vi VET (i motsetning til her i norge) at PS3 selger mye dårligere?

Sony bryr seg mer om Norge kanskje?

 

 

MagnarP viste du at xbox 360's pris har doblet seg det siste året. En kompis av en kompis betalte 800 kr for en xbox 360 med harddisk. Ny i butikk!

Lenke til kommentar
Kan og være en bundlepris de kjørte på der og da bare for å få ut den bundelen, var det slik at samtlige solgte samme pakke for den prisen eller sjekket du bare Datakjeden?

 

Ganske sikker på at det var vanlig pris da på den bundelen. Har lest om flere her på forumet som kjøpte PS3 til 2990kr også for lenge siden. De var kanskje tilbud.

Lenke til kommentar
Kan og være en bundlepris de kjørte på der og da bare for å få ut den bundelen, var det slik at samtlige solgte samme pakke for den prisen eller sjekket du bare Datakjeden?

 

Ganske sikker på at det var vanlig pris da på den bundelen. Har lest om flere her på forumet som kjøpte PS3 til 2990kr også for lenge siden. De var kanskje tilbud.

 

Ganske sikker å ganske sikker.. Det du kommer med er sprøyt, som vanlig. Butikker kan sette den prisen de selv ønsker, og DE er grunnen til de forskjellige svingningene man ser på prisen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...