Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det er ikke råtten grafikk bare fordi det ikke er HD, har jeg heller aldri påstått, men når man forveksler det med PS1

Eh, mener du at alle Wii-spill forveksles med PS1-spill? At du kan finne et spill som gjør det betyr ikke at Wii ikke klarer bedre. Det gjør den jo, som vi har sett.

 

Ellers gir folk blanke f i grafikk.

 

Det er jo også helt klart at dårligere maskinvare setter grenser for hva man kan gjøre med fysikk, grafikk og AI

De andre er hardware-begrenset ifht. Wii: Kontrolleren.

 

Jeg mener at så godt som samtlige Wii spill har såppas dårlig grafikk at det er utrolig skuffende og gjør konsollen uaktuell for de fleste som vil spille skyte og fotballspill. Bevegelseskontrollen er vell strengt tatt ikke noe de fleste savner på andre konsoller heller, i allefall så lenge den ikke er mer nøyaktig og kan brukes bedre. Blir jo for dumt når man ender med å bruke den som en vanlig kontroll.

Lenke til kommentar

Jeg ser at vgchartz har lagt ut worldwide salgstall for uken som sluttet 6/12.

Xbox fortsetter den fine trenden og selger 300k mer enn ps3. Ms har faktisk solgt 1 million flere konsoller enn sonys ps3 i løpet av den siste måneden. Sånt smaker det fugl av. Men 2009 det blir ps3 sitt år ikke sant?

 

Alle tall tatt fra vgchartz

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har skjønt det så er VGChartz <> fasit. De gjetter seg til tall, og justerer etter NPD tallene og andre tall som blir offentligjort.

 

Det er derfor det jeg poster tas fra flere siter, og finner gjennomsnittet mellom de. (Når jeg begynte hadde vi 4 siter, men 2 av de sluttet å oppdatere etterhvert)

Lenke til kommentar
Sist ukes MC tall for japan.

 

01. [NDS] Professor Layton and the Last Time Travel - 87,100 / 434,400

02. [PS2] Dragon Ball Z: Infinite World - 76,500 / 76,500

03. [WII] Animal Crossing: City Folk - 75,600 / 489,300

04. [NDS] Kirby Super Star Ultra - 60,200 / 535,000

05. [PS3] Pro Evolution Soccer 2009 - 42,400 / 210,800

06. [NDS] Wagamama Fashion: Girl's Mode - 37,900 / 278,600

07. [NDS] Pokemon Platinum - 37,300 / 2,008,800

08. [WII] 428: Fuusa Sareta Shibuya de - 34,000 / 34,000

09. [360] Fallout 3 - 30,600 / 30,600

10. [NDS] Rhythm Heaven - 29,600 / 1,244,100

 

DSi 126,700

PSP 54,800

Wii 56,700

PS3 30,300

DSL 12,100

360 10,000

PS2 5,700

 

Kilde

 

Godt å se at ps3 tallene holder seg relativt høye, til ps3 å være. White Knight bør hjelpe noe på.

 

Absolutt ikke:

 

http://tinyurl.com/5nxdlh

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
For en fantastisk logikk. Hva blir det neste? At folk gir blanke i pris fordi SUVer har solgt bra?

Nei, men det viser hva folk ønsker.

 

Du er vel klar over at konsoller har flere parametere enn kun grafikk?

Nettopp! Brukervennlighet vinner over grafikk.

 

 

så godt som samtlige

Ja, ikke sant? Men ikke samtlige. Altså er det ikke konsollen du beskriver, men enkelte spill.

Lenke til kommentar
For en fantastisk logikk. Hva blir det neste? At folk gir blanke i pris fordi SUVer har solgt bra?

Nei, men det viser hva folk ønsker.

 

Du er vel klar over at konsoller har flere parametere enn kun grafikk?

Nettopp! Brukervennlighet vinner over grafikk.

 

 

så godt som samtlige

Ja, ikke sant? Men ikke samtlige. Altså er det ikke konsollen du beskriver, men enkelte spill.

 

Det viser også at argumentet ditt er elendig.

 

At brukervennlighet "vinner over grafikk" er en overforenkling, det vil variere etter hvor stor forskjell i brukervennlighet det er, hvor stor sforskjell det er i grafikk, og de andre aspektene med en konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

Care of NPD Group.

 

 

Playstation 2 206k

Playstation 3 378k

PSP 421k

Xbox 360 836k

Wii 2.04M

DS 1.57M

 

 

GEARS OF WAR 2* (360) 1.56 million

CALL OF DUTY: WORLD AT WAR* (360) 1.41 million

WII PLAY W/ REMOTE (WII) 796K

WII FIT (WII) 697K

MARIO KART (WII) 637K

CALL OF DUTY: WORLD AT WAR (PS3) 597K

GUITAR HERO WORLD TOUR* (WII) 475K

LEFT 4 DEAD (360) 410K

RESISTANCE 2* (PS3) 385K

WII MUSIC (WII) 297K

Lenke til kommentar

Syke, syke NPD tall. Det ble solgt nesten like mange Wii'er som 1/10 av gamecube's totale salg! 360 dominerer softwarelista som vanlig. Skummelt at nesten hele listen består av shooters og casual spill. Mario Kart er det eneste som stikker ut. Jeg har ikke lyst til at de spillene skal selge dårlig, men det hadde vært fint om spill om LittleBigPlanet, Banjo og Mirror's Edge nådde topp 10 lista.

 

Ifølge VGchartz er 360 ca 7 millioner konsoller foran PS3. Jeg mener på ingen måte at kampen om 2. plassen er over, men nå tror jeg at en del folk her inne må revurdere spådommene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...