Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jøssda. Propaganda faktisk. Jaja, kos at du har lært deg ett nytt ord da. PS3 har vell en temmelig fremtidsrettet og spennende CPU så vidt jeg har forstått og de fleste jornalister hevder også at PS3 er den kraftigste og meste fremtidsrettede konsollen på markedet så støtter meg egentlig til det. Og ja, blueray er faktisk fremtidsrettet selv om du er gretten ;)

 

Om cpu'ene er så veldig fremtidsrettet får vel tiden vise. Cell er egentlig ikke noe nytt siden RISC cpu'er har eksistert lenge (Og "tapte" mot Intel sine mere komplekse instruksjonssett prosessorer). Det som er nytt er måten de bundler de sammen og det er som du sier spennende (og utfordrende for utviklerene). PS3 har vel en relativt svak GPU og båndbredden mellom minne-gpu-cpu er vel heller ikke allverden. Som nevnt så har ps3 svake og sterke sider. Blu-Ray delen er jo forsåvidt nyskapende men om det er nyttig for en spillkonsoll er mere usikkert. Ingen spill "trenger" all den plassen om de da ikke fyller 90% av plassen opp med video og annet dritt som egentlig ikke har noe med spillet å gjøre (om du spør meg da ;-) ). Men som et hjemme underholdningssenter så er det klart nyttig og det er vel der Sony prøver å posisjonere PS3. Vi får se om de lykkes selv om det ikke ser så lovende ut nå.. På den andre siden så blir sikkert PS4 veldig bra :-)

 

I det hele minner PS3 om N64.. Begge var de krafitgste og dyreste konsollene i sin tid. Begge solgte bra (ingen dreamcast) men slet mot de andre. N64 fikk vel nådestøtet da de mistet mye av 3 part utv. og spill tilgangen tørket ut. Litt synd da selve konsollen var glimrende og framtidsrettet som få.

Lenke til kommentar
Ja, Sony hadde nok ikke drømt om at de skulle gjøre det nesten like dårlig som MS. Med tanke på tidligere konsoller. MS derimot har vel gjort det bedre enn mange hadde spådd på forhånd.

 

Ikke sant? Men jeg var mer overasket at PS3 faktiskt ligger over 360 når man aligner launch.

Lenke til kommentar
lavere pris? sony har vel ikke senket prisen?

 

Stemmer det. Fortsatt 399 i amerika. Ganske utrolig likevel at den da ikke selger bedre, det er samme pris som 360 elite der.

 

ps3 kostet vel meir i november i fjor enn i år? kansje ikkje i usa, men i norge var den vel 6k ganske lenge..

 

Nå var det snakk om amerika. PS3 koster det samme der nå som den gjorde i fjor. 399$.

Lenke til kommentar
Er kanskje det bildet vi ikke ser. PlayStation 3 selger mere enn hva Xbox 360 gjorde.

 

Birger :)

 

Blir uansett en vanskelig sammenligning fordi 360 hadde enorm mangel på maskiner ved lansering som varte i mange måneder etterpå verden over. PS3 lanserte mye senere i Europa enn resten av verden osv. PS3 har solgt bedre i år enn i fjor, men det er jo ikke så rart når den har gått fra 599$ til 399$. 360 derimot har bare gått ned i pris med 100$ siden lansering i 2005.

Lenke til kommentar
Det er snakk om launch vs launch.

 

Jer ser jo hva som står der, så jeg vet det. Men stigningene på slutten av grafene indikerer at de selges like mye PS3 (om ikke mer) enn Xbox i disse dager. Stikk i strid med alle tall.

 

Du må huske på at det er fjorårets 360 år som vises der. Årets tall vises ikke.

Lenke til kommentar

X360 og PS3 har en påfallende lik kurve. Men skulle trenden fortsette viser jo det at MS har tjent stort på å komme Sony ett år i forkjøpet.

 

 

X360 leder med 1 mill. i de største landene i Europa:

Xbox 360 currently has a combined lead over PlayStation 3 of around one million sales across five key European territories - the UK, France, Germany, Spain and Italy.

 

That's according to GfK Chart-Track data seen by Eurogamer that shows like-for-like sales of console hardware across October and November.

Lenke til kommentar
X360 og PS3 har en påfallende lik kurve. Men skulle trenden fortsette viser jo det at MS har tjent stort på å komme Sony ett år i forkjøpet.

 

 

X360 leder med 1 mill. i de største landene i Europa:

Xbox 360 currently has a combined lead over PlayStation 3 of around one million sales across five key European territories - the UK, France, Germany, Spain and Italy.

 

That's according to GfK Chart-Track data seen by Eurogamer that shows like-for-like sales of console hardware across October and November.

 

Det betyr jo at 360 leder vel med 1.5 til 2 millioner i europa. I alle fall i PAL regioner. Overraskende.

Lenke til kommentar

Nja, forstår det slik at PS3 har gjort det bedre i Skandinavia og Øst-Europa. Er jo bare to uker siden at Sony sa de ledet med 300k i Europa. Uansett er det ganske likt. For tidlig å kåre noen klar leder blant de to i Europa.

 

Prince of Persia debuterte utenfor topp 40 i UK. Er nok grunnen til at Play.com i går hadde det på tilbud til 185 kr.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Nja, forstår det slik at PS3 har gjort det bedre i Skandinavia og Øst-Europa. Er jo bare to uker siden at Sony sa de ledet med 300k i Europa. Uansett er det ganske likt. For tidlig å kåre noen klar leder blant de to i Europa.

 

Prince of Persia debuterte utenfor topp 40 i UK. Er nok grunnen til at Play.com i går hadde det på tilbud til 185 kr.

 

Sony sa også at Motorstorm 2 hadde solgt 1 million allerede. Enda det nesten ikke hadde vært innom noen salgslister noe sted. Sony sier mye rart. De bruker veldig ofte shipped numbers som salgstall. At de har fylt opp butikkene med MS2 tviler jeg ikke på. Jeg stoler mer på NPD og Chart Track enn noen av disse selskapene.

 

Og at PS3 har gjort det bedre her er jeg ikke så sikker på. 360 har en del fler spill på salgslistene i Sverige enn PS3 for eksempel, noe som da ikke tyder på det.

 

Øst Europa er så lite marked og ikke vet vi noe om det heller så umulig å si. Men med tanke på økonomi så kan jeg aldri tenke meg at PS3 er noen storselger der. Men hvis 360 har solgt bedre i disse landene, så har den nok også gjort det i resten av de vest europeiske landene, logisk nok.

 

Men det er garantert ikke store forskjeller nei. Noen andre vinnere enn Wii er det for tidlig å kåre her ja.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Wii solgte roughly 1,3 millioner i veka på det beste, så kan ikkje sei finanskrisa har råka konsollindustrien så kraftig når folk er villige til å betale fleire tusen for utdatert hardware..;)

 

Ja, merkelig det der... Kanskje det er et tegn på at det er konkurrentene til wii som har utdatert hardware? Tenker da på selve kontrollen. ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Eller så kan det være så enkelt at folk flest driter i hva konsollen inneholder, det er underholdningen som ligger i fokusen og den får de like godt av Wii som er "utdatert".

 

Nei la nå dette bevise at hardware har ikke en skit å si for hvor mange enheter man klarer å selge. Det er ikke størrelsen på hammeren det kommer ann på men hvordan man svinger den mot spikern. Og Nintendo ser ut til å ha truffet spikern så midt på hodet som det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...