Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Ganske sikker på at det var vanlig pris da på den bundelen. Har lest om flere her på forumet som kjøpte PS3 til 2990kr også for lenge siden. De var kanskje tilbud.

 

Høres neste ut som møtet da George Bush Jr skulle gå til krig mot Irak, han var "ganske" sikker på at de hadde atomvåpen eller planer om sådan. Han har i etterkant innrømmet feilen.

 

Kanskje det var tilbud, kanskje det var feil, kanskje det var kjenningstilbud, hvem vet. Prisen er i alle fall ikke i samsvar med det generelle prisen på PS3. Og dermed faller argumentasjonen din for at prisen har gått opp på PS3 rimelig fort vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MS ser interesangt ut (Lips f.eks kom i mange tester bedre ut enn Singstar 3)

 

Salgstallene for dette i Sverige er ganske interessant.

 

Sweden

Week 48, 2008 - MULTIFORMAT

 

01 (02) [PS2] Singstar Abba (Nordisk Film)

02 (01) [PC] World of Warcraft: Wrath of the Lich King (Activision Blizzard)

03 (04) [360] Guitar Hero: World Tour (Activision Blizzard)

04 (08) [360] Call of Duty: World at War (Activision Blizzard)

05 (__) [PS2] Guitar Hero: World Tour (Activision Blizzard)

06 (10) [PS3] Call of Duty: World at War (Activision Blizzard)

07 (05) [PS3] Guitar Hero: World Tour (Activision Blizzard)

08 (09) [WII] Guitar Hero: World Tour (Activision Blizzard)

09 (06) [PC] Call of Duty: World at War (Activision Blizzard)

10 (17) [360] Lips (Microsoft)

11 (11) [PS3] Need for Speed Undercover (Electronic Arts)

12 (__) [PS3] Resistance Fall of Man 2 (Nordisk Film)

13 (__) [WII] Wii Fit (Nintendo)

14 (16) [360] Mirror's Edge (Electronic Arts)

15 (13) [360] Need for Speed Undercover (Electronic Arts)

16 (03) [PC] Football Manager 2009 (Panvision)

17 (15) [360] Gears of War 2 (Microsoft)

18 (__) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

19 (__) [PC] Left 4 Dead (Electronic Arts)

20 (14) [PS3] Singstar Abba (Nordisk Film)

 

Som vi ser så selger ikke bare Lips bedre men det klatrer mens Singstar PS3 faller.

Sikkert omtrent det samme her. Tydelig at all reklamen for Lips har hatt litt effekt.

Lenke til kommentar
Forskjellen på 2008 og 2009 er att Halo3 har kommet, Gears of War 2 har kommet, Gta IV med eksklusiv content for 360 har kommet, vell ikke contenten da for den kommer ikke før i februar men siden du var så hurtig med å angripe vill jeg gjerne se en liste over hvilke "store" titler som kommer eksklusivt til 360 i 2009 for jeg tviler på om de er så ettertraktet som de "store" titlene til Ps3 er.

 

Skal ikke undervurdere X360 helt, men om PS3 klarer å få noen storslagere ut (f.eks God of war 3, Gran Turismo 5, et Team Ico spill) i tilegg til en prisnedsettelse så har MS all grunn til å skjelve.

 

Det at PS3 salget ikke har tatt seg noe nevneverdig opp slik sett kan og være en indikasjon på at folk sitter litt på vent, de er ikke helt sikre lengere hvilken enhet de skal velge.

 

Little Big Planet har kommet, MGS4 har kommet, Resistance 2 har kommet, GTA IV har kommet.. De spillene må da være minst like attraktive som Halo 3 og Gear 2 for en som "sitter på gjerdet og venter på de bra PS3 spillene"?

Syntes alltid folk snakker om spill som kommer, men ikke om de som har kommet. Da vi så etter MGS4, LBP og R2, da ble jo akkurat det samme sagt? "hah, nå har Halo 3 blitt sluppet, nå har ikke MS noe mer igjen. Bare vent på LBP, da vil salgstall bli eid!" Tror dere virkelig det sitter en hel gjeng med folk som bare venter på God of War 3 og GT5 som ikke har PS3 fra før?

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. Nintendo har tatt alle casual gamerne, MS har tatt mange av hardcore gamerne og det PS3 sitter igjen med er die hard fans'en. Jeg tror ærlig talt at verken MS eller Nintendo har grunn til å skjelve.

 

Priskutt eller GTFO.

Lenke til kommentar
Singstar sliter under EA syndromet, de klarer ikke å fornye nok til å opprettholde interessen, samtidig som at PS2 fremdeles finnes i salg. Det er slik sett veldig lite nytt med Singstar 3 som ikke finnes i foregående versjoner, mon tro om markedet egentlig ser Singstore?

 

Tror nok markedet ser Singstore men så var det prisen da, hvis man skal ha en PS3 med Singstar 3 så er den en del dyrere enn en 360 med Lips så det kan være en av årsakene til att Lips selger bedre enn Singstar. Og til Magner, på slutten av 2007 så viste de fleste av oss att i 2008 så ville MS komme ut med "store" titler som Halo3, Gears of War 2 og GTA IV med eksklusiv content så den kommentaren din må du lengre ut på landet med.

Lenke til kommentar
Little Big Planet har kommet, MGS4 har kommet, Resistance 2 har kommet, GTA IV har kommet.. De spillene må da være minst like attraktive som Halo 3 og Gear 2 for en som "sitter på gjerdet og venter på de bra PS3 spillene"?

Syntes alltid folk snakker om spill som kommer, men ikke om de som har kommet. Da vi så etter MGS4, LBP og R2, da ble jo akkurat det samme sagt? "hah, nå har Halo 3 blitt sluppet, nå har ikke MS noe mer igjen. Bare vent på LBP, da vil salgstall bli eid!" Tror dere virkelig det sitter en hel gjeng med folk som bare venter på God of War 3 og GT5 som ikke har PS3 fra før?

 

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.. Nintendo har tatt alle casual gamerne, MS har tatt mange av hardcore gamerne og det PS3 sitter igjen med er die hard fans'en. Jeg tror ærlig talt at verken MS eller Nintendo har grunn til å skjelve.

 

Priskutt eller GTFO.

 

Jeg sitter i alle fall og venter på God of War 3 og Gran Turismo 5, det har ellers, utenom Littlebigplanet, vær veldig lite å hoppe i take for som gjør at jeg må ha en PS3, men om det er slik med det resterende markedet kan man bare spekulere i.

 

Nintendo har ingen grunn til å skjelve, de håver inn så det jomer i gården og vel fortjent egentlig, MS derimot, vel, markedet kan forandre seg veldig kraftig og PS3s taktikk ser ut til å gå rett i strupen på hardcore markedet samtidig som man dasker casual markedet med en tannpirke, har veldig lite for seg men kudos for forsøket. Dermed er det X360 og PS3 som står mot hverandre.

 

Det jeg mener feller PS3 mest er prisen, om den derimot kommer med en konkuransedyktig pris opp mot X360 så tror jeg at trenden muligens kan endre seg for slik sett er det ikke mye som skiller de 2.

 

Tror nok markedet ser Singstore men så var det prisen da, hvis man skal ha en PS3 med Singstar 3 så er den en del dyrere enn en 360 med Lips så det kan være en av årsakene til att Lips selger bedre enn Singstar.

 

Kan mulig hende, og interesangt egentlig om det er prisen som feller PS3, hva skjer da når Sony kommer ned på en konkuransedyktig pris.

 

Gitt situasjon:

 

X360 og PS3 koster tilnærmet det samme, det er ingen forskjell av nevneverdig verdi i prisen. En forbruker skal velge mellom dem 2, interesse og bruk;Partyspill og litt "hardcore" småspilling. Hva tror dere han blir å velge gitt at prisen er det samme? Med begrunnelse :)

Lenke til kommentar
Forskjellen på 2008 og 2009 er att Halo3 har kommet, Gears of War 2 har kommet, Gta IV med eksklusiv content for 360 har kommet, vell ikke contenten da for den kommer ikke før i februar men siden du var så hurtig med å angripe vill jeg gjerne se en liste over hvilke "store" titler som kommer eksklusivt til 360 i 2009 for jeg tviler på om de er så ettertraktet som de "store" titlene til Ps3 er.

 

Halo 3 kom nå vitterlig i 2007, ikke 2008. Neste år kommer Halo 3: Recon, så MS har flere jokere igjen.

Lenke til kommentar
Som vi ser så selger ikke bare Lips bedre men det klatrer mens Singstar PS3 faller.

Sikkert omtrent det samme her. Tydelig at all reklamen for Lips har hatt litt effekt.

Når Singstar Abba uansett finnes på PS2 (som innehar 1.plassen) skulle det bare mangle at folk ikke løper og kjøper PS3 for å spille det.

Lenke til kommentar

Når det gjelder det faktum at xbox 360 har solgt bedre ann ps3 i skandinavia, spania og Italia i de siste ukene så er det bare å lese et par sider lengre bak i tråden. Der er det linket til vgchartz.com sin reportasje.

 

Og det er helt sant som det ble nevnt her at elprice hadde ps3 helt nede i 2699 i over en uke i fjor rundt jul. Etterpå øket de prisen til 2999 noe elkjøp og Lefdal også matchet. Dette prisnivået ble holdt i flere uker.

 

Ms har brent alle storspillene sine ...

Star Ocean, GTA IV the lost, Alan wake, Halo3 osdt, Halo Wars, Half-life episode 3 (Noen som tror at ikke portal 2 følger med der eller?). Dessuten kommer det så mange gode tredjepartsspill til begge konsoller at det må være noen heftige eksklusive spill for at folk skal gidde å bry seg. Selv da bryr ikke folk flest seg, bare se på hvor godt wii selger. Aldri før har uttrykket "selger (som) hakka møkk vært mer passende"

 

Bottom line:

Ps3 skulle ha hatt en sku til 2999kr på markedet!

Lenke til kommentar

 

Slik ser prisene ut for mitt vedkommende:

 

- PS3 kr. 3.798,-

- HDMI-kabel fra Ebay kr. 50,-

 

SUM PS3: kr. 3.848,-

 

- Xbox 360 Arcade fra Expert kr. 999,-

- 20GB HD fra MS kr. 155,-

- HDMI-kabel fra EBay kr. 50,-

- 100 stk AA batterier fra IKEA kr. 190,- (nok til 2,5 timer spilling hver dag i 2 år)

- Nettverkskabel fra Ebay kr. 50,-

 

SUM 360: 1.444,-

 

Alt det andre har jeg ikke behov for = 2.404 kroner spart !

Lenke til kommentar

 

ja for du har jo behov for blu-rayspiller dersom du skal spille...eller? Bluray til pc koster forresten 800 spenn.. Talentlös sammenligning og spillmagasinet er jo sonyland for å si det sånn..

 

Jeg mente at de var på bærtur, men den kom kanskje ikke tydelig nok frem. Maken til talentløs sammenligning skal du lete lenge etter.

Endret av nypis
Lenke til kommentar
Som vi ser så selger ikke bare Lips bedre men det klatrer mens Singstar PS3 faller.

Sikkert omtrent det samme her. Tydelig at all reklamen for Lips har hatt litt effekt.

Når Singstar Abba uansett finnes på PS2 (som innehar 1.plassen) skulle det bare mangle at folk ikke løper og kjøper PS3 for å spille det.

 

Selvsagt. Men det betyr jo at MS nå har et lite overtak på PS3 med denne typen spill også. Og denne sjangeren var vel omtrent den siste Sony dominerte.

Lenke til kommentar

Hvordan blir det fremover med salget av PS3 - Blue ray spiller er jo kåret som årets julegave? Er PS3 femdeles et aktuelt valg der?

 

Selv kjøpte jeg vinneren i denne testen:

 

http://www.teknofil.no/wip4/review/stor_te.../d.epl?id=27743

 

Har lest en god del tester som viser det samme, og en del erfaringer folk har gjort etter at de "oppgraderte" fra PS3 til en "stand alone" BD spiller i hjemmekinoen. I tillegg har den noen mangler (blant annet ikke mulig å sende dts hd ma via bitstream) lydmessig som gjorde den uaktuell for meg.

 

Åja - jeg ga litt over 2k inkl to BD filmer.

 

Så for egen del har var ikke PS3 lenger atraktiv som BD spiller - alternativene passet bedre for meg.

 

Tenker andre som meg tro? Vil dette at "stand alone" spillere har blitt så rimelige og gode bety mye for PS3 salget?

Lenke til kommentar
Vi må bare innse at PS3 er en dårlig deal dersom du ikke absolutt MÅ ha en bluray spiller samtidig. Og selv da er det vel ganske kurant å kjøpe en Xbox (og bluray separat)

 

Hva med spillene?

 

Du får de fleste spillene på Xbox. Hvis du MÅ ha spillene som er eksklusive til PS3 så kjøper du PS3. Jeg snakker om folk flest, ikke hardcore gamere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...