Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel logisk det ettersom MS kuttet strupen på den orginale Xbox ved lanseringen av 360, og har ei noen håndholdt å sikte til :)

 

Det er i grunn det jeg sikter til. Man snakker som regel bare om PS3 vs X360 og som det var de eneste konsollene det stod om. Faktum er at når det kommer til spillkonsoller og salg på verdensbasis, så selger vel både Wii, PS2, DS og PSP bedre?

Lenke til kommentar
Vi må bare innse at PS3 er en dårlig deal dersom du ikke absolutt MÅ ha en bluray spiller samtidig. Og selv da er det vel ganske kurant å kjøpe en Xbox (og bluray separat)

 

Hva med spillene?

 

Du får de fleste spillene på Xbox. Hvis du MÅ ha spillene som er eksklusive til PS3 så kjøper du PS3. Jeg snakker om folk flest, ikke hardcore gamere.

 

Folk flest ser ut til å kjøpe Wii fremfor X360/PS3, men det kan vel være feil i salgstallene.

Lenke til kommentar
Folk flest ser ut til å kjøpe Wii fremfor X360/PS3, men det kan vel være feil i salgstallene.

 

Tror det er veldig mange som kjøper Wii ved siden av 360/PS3.

Om du tilfeldigvis så den siste Bonus Round episoden, så spekulerer de i at mange har 360/PS3 som hoved konsoll/media system, mens de har en Wii som sekundær konsoll ved siden av. De nevner også at mange kanskje heller gir ut penger for 360/PS3 spill enn Wii spill om de har begge konsollene. Jeg tror det er mye sannhet i det.

 

Men uasett, Wii kommer til å eie alle denne julen uansett. Både software og hardware.

Lenke til kommentar

Julen blir slik sett nesten ikke spennende, Wii har etablert seg såpass godt på markedet nå at man nesten vet hva som blir å skje, Sony har resignert og takket for seg med tanke på julesalget og Microsoft ser ikke ut til å ha noe annen strategi enn å pumpe bundler i X360en sin. Wii ser tilnærmet ikke ut til å ha noe strategi, ikke at det heller ser ut som den trenger det heller for den selger som hakka møkk.

 

Så blir vel en Wiit jul i år og.

Lenke til kommentar
800000 Wiimaskiner solgt i Thanksgiving-uken i usa. GISP!

 

http://www.guardian.co.uk/business/feedarticle/8131440

 

Runder vel 1.5 mill på november NPD da?

 

Imponerende. Nintendo ler hele veien til banken mens Sony og Microsoft kan skryte på seg hva de vil.

 

Sony og MS ler nok hele veien til banken neste runde de også når de gir oss samme hardwaren en gang til, dobler prisen og gir oss veive kontrollere de også. Endelig har besteforeldre, husmødre og barn fått vist hva vi vil ha og at priser betyr ingenting lenger. 800kr for ekstra kontrollere? Null problem, vi kjøper 3! Tipper MS og Sony nesten ikke vente kan med å starte neste runde.

Lenke til kommentar

Ukens tall fra UK.

 

Week 49, 2008 - Individual Formats (Units)

01 (01) WII Mario Kart Wii (Nintendo)

02 (03) NDS Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)

03 (02) 360 Call of Duty: World at War (Activision Blizzard)

04 (08) WII Wii Fit (Nintendo)

05 (04) WII Wii Play (Nintendo)

06 (05) PS3 Call of Duty: World at War (Activision Blizzard)

07 (11) 360 Gears of War 2 (Microsoft)

08 (29) 360 Fallout 3 (Bethesda Softworks)

09 (31) 360 Fable 2 (Microsoft)

10 (06) PS3 Resistance 2 (SCEE)

11 (07) WII Wii Music (Nintendo)

12 (22) NDS Nintendogs: Lab & Friends (Nintendo)

13 (__) WII Animal Crossing: Let's go to the City (Nintendo)

14 (17) NDS More Brain Training from Dr. Kawashima (Nintendo)

15 (09) 360 Need for Speed: Undercover (Electronic Arts)

16 (27) WII Guinness World Records: The Videogame (Warner Bros. Interactive)

17 (25) 360 Tomb Raider: Underworld (Eidos)

18 (21) WII Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)

19 (16) 360 Kung Fu Panda (Activision Blizzard)

20 (15) 360 Lego Indiana Jones: Original Adventures (LucasArts)

21 (28) PS3 LittleBigPlanet (SCEE)

22 (12) NDS Big Brain Academy (Nintendo)

23 (13) 360 Fifa 09 (Electronic Arts)

24 (23) PS3 Fifa 09 (Electronic Arts)

25 (10) PS3 Need for Speed: Undercover (Electronic Arts)

26 (30) NDS High School Musical 3: Senior Year (Disney Interactive Studios)

27 (19) WII Carnival: Funfair Games (Take 2)

28 (20) 360 Project Gotham Racing 4 (Microsoft)

29 (__) 360 Far Cry 2 (Ubisoft)

30 (26) PS3 Tomb Raider: Underworld (Eidos)

31 (__) NDS Cooking Guide: Can't Decide What To Eat? (Nintendo)

32 (14) PC Football Manager 2009 (Sega)

33 (24) 360 Sega Superstars Tennis (Sega)

34 (34) WII Rayman Raving Rabbids TV Party (Ubisoft)

35 (__) NDS Imagine: Teacher (Ubisoft)

36 (__) WII Shaun White Snowboarding (Ubisoft)

37 (__) 360 Lips (Microsoft)

38 (__) PS3 Fallout 3 (Bethesda Softworks)

39 (35) NDS Mario Kart DS (Nintendo)

40 (__) PS2 Singstar ABBA (SCEE)

 

Tydelig at det er forskjell på oss og dem. De bryr seg visst ikke særlig mye om karaoke spill. Singstar PS2 debuterer bare på 40 plass mens det topper overalt her. Lips selger bedre enn Singstar PS2. Ganske overraskende. Imponerende klatring av Fable 2 og Fallout 3 på 360 også. Resistance 2 faller. Tydelig at COD stjeler mye salg fra det på PS3.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Det spiller inge rolle for ms og sony hvor mange wii som selges. Det er blitt to forskjellige nisjer.

 

Jeg bryr merg heller ikke hvor mye wii selger like lite som jeg bryr meg om hvor mange som ser high school musical 3. Not my cup of tee!

Heldigvis ser de seriøse utviklerene ut til å fortsette å konsentrere seg om skikkelig core gameing så kan mobilspill utviklerene få kose seg med wii.

 

Interne nintendo produkter utelatt seff. De er stort sett knusegode!

Lenke til kommentar
http://www.reuters.com/article/marketsNews...A00309420081209

 

Sony kutter 8000 jobber. Fortsatt mange som tror 2009 blir "year of the PS3"?

 

 

Sony tar nok finanskrisen innover seg som resten av markedet og kutter der de kan. En skal vel legge "godviljen" til om dette skulle spesifikk gå på Playstation 3. ;)

 

PS: Sony har 180,501 ansatte, så de har vel fortsatt noen som kan drive med litt verdiskapning i det selskapet.

Lenke til kommentar
http://www.reuters.com/article/marketsNews...A00309420081209

 

Sony kutter 8000 jobber. Fortsatt mange som tror 2009 blir "year of the PS3"?

 

 

Sony tar nok finanskrisen innover seg som resten av markedet og kutter der de kan. En skal vel legge "godviljen" til om dette skulle spesifikk gå på Playstation 3. ;)

 

PS: Sony har 180,501 ansatte, så de har vel fortsatt noen som kan drive med litt verdiskapning i det selskapet.

 

Selvsagt. Hva er vel 8000 ansatte og enorme økonomiske tap? Tror ikke de setter ned prisen med det første nå akkurat. Ser ikke akkurat pent ut å si opp 8000 og så sette ned prisen på PS3 like etterpå. Men selvsagt, Killzone 2 vil jo redde alt og hjelpe PS3 ta over markedet.

Godt hjulpet av at MS ikke har noe for 2009 selfølgelig. Year of the PS3 confirmed.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

At Microsoft ikke har noen spill for Xbox 360 i 2009 får vi vente å se på. (kilde)

Men som sagt av mange før, er at det er Nintendo i stor grad som har "vunnet" krigen. Selv mener jeg at vi ikke trenger en vinner, men heller en sunn konkurranse. Hvor inovative løsning er resultatet. Da tenker jeg på bl.a. NXE for Xbox 360. Kanskje Home for PlayStation 3 er det konsollen trenger. Hvem vet.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Uten konkurransen hadde ikke den som da hadde hatt monopol brukt en krone på å videreutvikle sine produkt.

Da hadde vi fått et mye dårligere produkt. Så jeg håper 2009 blir et godt år for både PS3, X360 og Wii. På den måten er de nødt til å gjøre det de kan for og prøve å komme litt forann sine konkurrenter, som igjen gir oss nye og bedre løsninger. Det være seg spill og produkter.

Lenke til kommentar
Det spiller inge rolle for ms og sony hvor mange wii som selges. Det er blitt to forskjellige nisjer.

Mener du at Wii og PS3/360 er forskjellige nisjer? Fint for deg, men det endrer ikke det faktum at utgiverene i Japan mener at Wii og PS3/360 ikke har så forskjellig kundemasse som enkelte tror.

 

Heldigvis ser de seriøse utviklerene ut til å fortsette å konsentrere seg om skikkelig core gameing så kan mobilspill utviklerene få kose seg med wii.

Ironi? Eller mener du virkelig at Bandai-Namco, Sega, Tecmo, Capcom og Marvelous Entertainment er mobilspill-utviklere?

Hva mener du egentlig med "skikkelig core-gaming"? Er Wii casual-konsollen og 360/PS3-hardcore konsollene? Er folk fortsatt låst inne i den tankegangen? :roll:

 

Jeg bryr merg heller ikke hvor mye wii selger like lite som jeg bryr meg om hvor mange som ser high school musical 3. Not my cup of tee!

Wii's salgstall har faktisk hatt utrolig mye å si for konsollen når det gjelder core-gaming. Bare se hvor bra 2009 ser ut til å bli i forhold til 2006, 2007 og 2008 til sammen. Det hadde du visst om du hadde tatt en titt innom spillsider som f. eks. IGN en gang i blant.

Lenke til kommentar

Xbox360 og eller ps3

-Resi 5, dead rising, cold planet, street fighter 4, star ocean, last remnant, infinite undiscovery, final fantasy 13, metal gear solid 4, Bayonetta, Bionic commando (Svensk I know) ...

 

Virker ikke som om de spillene som jeg bryr meg om kommer til Wii ...

 

Hadde du spurt meg for 10 år siden hadde jeg svart deg at jeg synes at japanske spill var klart best i verden. Det synes jeg ikke nå lengre.

 

Mine hardcore utviklere:

Valve, Id, Capcom, Konami (MGS), Bungie, Tidligere Westwood, Beteshda, Infinity ward, Rockstar, ...

 

Jeg bygger mine påstander på det faktum at de to siste årene har vært de beste spillårene som jeg har opplevd, og jeg har opplevd mange gode spillår. Og det har ikke vært på grunn av Wii selv om jeg har kost meg med blant annet Galaxy.

Lenke til kommentar

Nå kommenterte jeg strengt tatt ikke spillsmaken din. Jeg reagerte på kommentarene om at Wii og 360/PS3 er forskjellige nisjer og at "mobilspill-utgiverene" får holde seg til Wii.

 

Bare fordi du ikke liker skytespillene, rpg-ene, platformspillene og de andre spillene som er på vei til Wii så betyr det ikke at de er "mobilspill" eller at de sikter seg inn på en annen kundemasse enn 360/PS3-spillene.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...