Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har for så vidt også et Visa-kort i gamlebanken min som jeg betaler kr 250 i året for å ha. Riktignok har jeg ikke brukt det på rundt 6 år, og det siste kortet jeg fikk er fortsatt klistret til brevet det kom med selv om det utløper nå i juli :!: Idéen er at jeg skal ha det med når jeg reiser i tilfellet jeg mister lommeboka eller blir ranet. I det siste har jeg aldri husket å ta det med...

Lenke til kommentar

Jeg betalte 100 kr for en kodekalkulator hos Bank2, ellers kr 0/år. Har bankkort hos Bank2, Visa kredittkort hos Gebyrfri og Mastercard kredittkort hos OBOS/DnB.

 

Taper ca 50 kr/året på rente på Bank2-kortet sammenliknet med Skandiabanken (med i underkant av 2000 kr på kortet i snitt), men så er det mye raskere å overføre penger til kortet enn da jeg hadde kort i Skandiabanken og høyrentekonto i en annen bank.

Lenke til kommentar
Lignende priser her også...

 

DnBNOR Programkunde: kr 1140,- (m/rabatt: kr 570,-)

AmEx Gold: kr 1200,- (m/rabatt: kr 600,-)

Diners Club: kr 695,- (m/rabatt: kr 345,-)

 

Totalt er vi vel oppe i ca kr 1500,- her i gården også...

8575960[/snapback]

Kjaere, betaler ikke SAS Diners for deg??

 

Betaler Handelsbanken 350 kroner i aaret for to kort, debit. Men de er faktisk pene(Jeg maa sende deg bilde, Robbie).

DnB er jeg ikke programkunde i lenger, men de torr ikke charge med for kortet. Har skjelt ut en liten banksjef/filialleder der, saa hun tok bort aarsavgiften. Lang historie, bruker sjeldent kortet.

Aner ikke hva jeg betaler AmEx Plat, da jeg er paa en corporate-avtale. Antagelig ikke saa mye, tipper 40-50 dollar.

Eurocard Plat har jeg ikke lenger.. Tror mitt sosterkort kostet en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Lignende priser her også...

 

DnBNOR Programkunde: kr 1140,- (m/rabatt: kr 570,-)

AmEx Gold: kr 1200,- (m/rabatt: kr 600,-)

Diners Club: kr 695,- (m/rabatt: kr 345,-)

 

Totalt er vi vel oppe i ca kr 1500,- her i gården også...

8575960[/snapback]

Kjaere, betaler ikke SAS Diners for deg??

 

Betaler Handelsbanken 350 kroner i aaret for to kort, debit. Men de er faktisk pene(Jeg maa sende deg bilde, Robbie).

DnB er jeg ikke programkunde i lenger, men de torr ikke charge med for kortet. Har skjelt ut en liten banksjef/filialleder der, saa hun tok bort aarsavgiften. Lang historie, bruker sjeldent kortet.

Aner ikke hva jeg betaler AmEx Plat, da jeg er paa en corporate-avtale. Antagelig ikke saa mye, tipper 40-50 dollar.

Eurocard Plat har jeg ikke lenger.. Tror mitt sosterkort kostet en hundrelapp.

8578562[/snapback]

 

Vil nå nødig si at Handelsbanken sine kort er pene. Meeen hver sin smak ;)

 

Forøvrig noen som vet om det er mulig å ordne et familiekort på et Amex gold som er corporate?

Lenke til kommentar
Hva er billing adressen paa AmEx Gold Corporate-kortet? Hvis den sendes hjem til personen, tror jeg det kan ordnes.

 

Har du sett det nye handelsbankkortet, Hefla? Det er sort(Joachim liker sorte kort) med litt blomster paa.

8578609[/snapback]

 

Ja si det... Tipper den går rett til accounting, evt til Sveits-leiligheten vår. Kan ihvertfall ikke huske å ha sett noe amex brev hjemme. Får ta en prat med min kjære far når jeg drar hjem til sommeren.

 

Har faktisk ikke sett de nye kortene live, men de så utrolig mye bedre ut enn de gamle... De liknet fargene man ville funnet på et slips fra 80-tallet.

Lenke til kommentar

Men uansett, det er et familieselskap som har corporate-kortet? I saafall er ikke sosterkort noe problem, burde vaere, jeg tenkte mer i forhold til et "ordentlig" "corporate" kort som ble betalt av en arbeidsgiver.

 

Selv har jeg som sagt et AmEx Plat Corporate. I USD, til US. billing address, saa er nok ikke lønnsomt for meg aa bruke det i Norge.

 

De vanlige kortene til Handelsbanken har jo vaert det fjellet med blaa bakgrunn eller hva det er i aarevis, frem til naa i vaares.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt dette kortet i over fem år har jeg aldri testet ut Concierge-service. Dvs, ikke før nå. Jeg har sendt en mail for å se om de klarer å skaffe billetter på et av de tre beste feltene på Bislett Games. Foreløpig svar er at de ikke har noen avtale, men de skal se hva de får til. Jeg er i utgangspunktet ikke spesielt optimistisk, men det hadde vært utrolig gøy om det lot seg ordne.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde forresten også Concierge tjenesten i går! Jeg ringte Restaurant X (velger å ikke gå ut med navnet) for å reservere bord til 6 på 17. mai, og fikk da vite at det var heeelt fullt. Så slo det meg at jeg burde prøve AmEx. Ringte dem, fortalte hva jeg ønsket. Etter en halvtime ringte en hyggelig svensk dame og fortalte at alt var i orden. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke får ordnet et amex gold familiekort (mulig litt komplisert siden det er et sveitsisk corporate card), hvordan er mulighetene for at pappa bruker Concierge til å få meg og mine venner inn på de feteste utestedene i New York? Bør det gå greit?

Lenke til kommentar
Hvordan er mulighetene for at pappa bruker Concierge til å få meg og mine venner inn på de feteste utestedene i New York?  Bør det gå greit?

8613762[/snapback]

 

Limer inn et par punkter fra den lille boken jeg fikk fra AmEx:

Concierge Service bistår deg med nesten hva det skal være; de skaffer deg alt fra tolk til privatsjåfør, reserverer teaterbilletter og gir deg adressen til den beste fiskerestauranten i Lisboa, Rio de Janeiro, Tromsø eller hvor du måtte oppholde deg.

 

Her er noen få eksempler på hva Concierge Service kan hjelpe deg med - nær sagt hvor i verden du er:

 

- Informasjon om begivenheter, forestillinger, utesteder etc. i et utall byer verden over.

- Reservasjon av limousin, helikopter og andre transportmidler.

- Booking og evt. ombooking av hotellrom, flybilletter etc.

- Bestilling av billetter til teatre, musikaler, konserter, sportsarrangmenter osv.

 

...så jeg antar det burde gå greit? Skader vel ikke å ringe?

Lenke til kommentar

Regner med at det bor gaa i orden, Hefla.

 

Jeg har forelopig bare brukt AmEx concierge til gaver. Conciergen paa hotellene jeg bor paa kan stort sett fikse restaurantbestillinger. Er artig paa Holiday Inn Express og Hampton Inn's og sporre om restauranter. Det er ikke det de har mest greie paa, men de har en skuff, og klarer alltid aa bestille pene bord. :)

Lenke til kommentar
Etter å ha hatt dette kortet i over fem år har jeg aldri testet ut Concierge-service. Dvs, ikke før nå. Jeg har sendt en mail for å se om de klarer å skaffe billetter på et av de tre beste feltene på Bislett Games.

8612788[/snapback]

En liten update:

 

Dette gikk gulle godt! Jeg fikk to billetter på beste felt. Jeg fikk for så vidt også tilbud om å kjøpe VIP-billetter på samme felt, med middag og full pakke, men to tusen pr billett er litt for stivt for Bislett Games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...