Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr.

8457144[/snapback]

Man kjoper biler paa AmEx. Og antagelig ogsaa Diners.

8457152[/snapback]

 

Ja husker diners kjørte en reklame på det for en tid tilbake... Den røde, klassiske sportsbilen du bare måtte ha der og da! Desverre ikke noe for meg som student med 0 i inntekt :)

8457216[/snapback]

Den røde sportsbilen i Italia var det vitterlig American Express sin? :p

 

Jeg mener de igjen kjørte den kampanjen i Go To Gate (flytogets "inflight magazine") for et par måneder siden, "Don't Leave Home Without It".

 

Henrik: Jeg kontakter AmEx igjen til uken, men antar at jeg får samme svar (Q3 2007). Jeg mistenker at AmEx selv ikke vet når de skal lansere, jeg antar at kundegruppen fremdeles er litt for liten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr.

8457144[/snapback]

Man kjoper biler paa AmEx. Og antagelig ogsaa Diners.

8457152[/snapback]

 

Ja husker diners kjørte en reklame på det for en tid tilbake... Den røde, klassiske sportsbilen du bare måtte ha der og da! Desverre ikke noe for meg som student med 0 i inntekt :)

8457216[/snapback]

Den røde sportsbilen i Italia var det vitterlig American Express sin? :p

 

Jeg mener de igjen kjørte den kampanjen i Go To Gate (flytogets "inflight magazine") for et par måneder siden, "Don't Leave Home Without It".

 

Henrik: Jeg kontakter AmEx igjen til uken, men antar at jeg får samme svar (Q3 2007). Jeg mistenker at AmEx selv ikke vet når de skal lansere, jeg antar at kundegruppen fremdeles er litt for liten?

8457451[/snapback]

 

Mye mulig du har har helt rett der. Begynner å bli en god stund siden jeg så reklamen i Scanorama. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. ;)

8463954[/snapback]

 

Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran.

Lenke til kommentar
Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. ;)

8463954[/snapback]

 

Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran.

8464072[/snapback]

 

Ring posten og be de videresende det. De gjør det kostnadsfritt ved rekomandert med personlig utlevering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du må nok innom nærmeste postkontor med id og hente kortet, ja. ;)

8463954[/snapback]

 

Da har jeg tapt. Det er sendt hjem og jeg bor i Bergen, så da må jeg nok bestille det på nytt når jeg blir veteran.

8464072[/snapback]

 

Ring posten og be de videresende det. De gjør det kostnadsfritt ved rekomandert med personlig utlevering.

8464277[/snapback]

 

Alvorlig? Genialt!

Lenke til kommentar

Trenger veiledning ang. kortbruk på reise.

Skal på interrail i sommer, og lurer på hvordan jeg best ordner det økonomiske. Skal jeg ta ut valuta før jeg reiser? Bruke kredittkort?(er skeptisk til å bruke kort som er knyttet til kontoen min)

Hvis dere anbefaler bruk av kredittkort blir jeg nødt til å enten få mer kreditt av dnb(ny kunde - fikk 5000), eller søke om et ekstrakort fra noen andre. Hvor kan jeg søke om kort? er 18 og tjente i underkant av 30000 i fjor.

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Du får normalt god kurs i minibanker og gjennom VISA/MasterCard, som er det som er aktuelt for deg. Ta med flere kort, bruk kredittkort til varekjøp mens et debetkort normalt er billigere å bruke til uttak i minibanker mm. Minibanker er også normalt tryggere enn diverse suspekte butikker, så farene ved bruk av et kort tilknyttet egen konto er ikke fullt så store. Ved varekjøp har du også fordelen av kredittkjøpsloven ved bruk av kredittkort, om det skulle oppstå noe snusk.

 

Du får neppe kredittkort hos mange med inntekt på 30.000, men prøv Santander (gebyrfri.no). De kaster normalt kortene etter deg. Andre har også studenttilbud som gjør at du automatisk for innvilget en kreditt på 20/10k.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med kredittkort fra www.remembercard.no ?

 

Ser at jeg kan velge mellom mastercard og visa, hva er egentlig forskjellen? Jeg trodde at visa bestandig er debetkort og knyttet opp mot et kontonummer jeg har...

Endret av dude80
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med kredittkort fra www.remembercard.no ?

 

Ser at jeg kan velge mellom mastercard og visa, hva er egentlig forskjellen? Jeg trodde at visa bestandig er debetkort og  knyttet opp mot et kontonummer jeg har...

8470729[/snapback]

Visa kredittkort er bare ikke så fryktelig utbredt i Norge. Det finnes ikke så mange tilbydere her, men det er veldig vanlig i USA.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig å sitere så mye når meldingen du svarer på er rett over, og spesielt ikke når du lar sitatet være under. Og nei, det er ingen grunn til å velge Mastercard framfor Visa, omtrent alle tar begge.

8471220[/snapback]

Hvis du har mange MC fra for, velg Visa. Har du mange Visas, velg MC.

 

Ihvertfall hva jeg ville gjort.

Lenke til kommentar

Jippi, har få fått invilget min søknad om kort hos remembercard.no :D Hadde vel egentlig ønsket å hatt kredittkort fra skandiabanken, men det ble ikke invilget. Noen som vet om skandiabanken er veldig strenge? Det kan ha noe med at jeg på forrige likning var oppført med bare 100' i inntekt og 300' i lån.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...