Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Foreløpig så trenger jeg egentlig ikke et kredittkort. Men Robbie, fant svar på det i alle fall, og Christian86 har svaret: kredittgrensen ligger på 100.000,- med deres Partner Platinum-kort.

 

Registrering er i gang. Sier ikke nei takk til gebyfri bank. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foreløpig så trenger jeg egentlig ikke et kredittkort. Men Robbie, fant svar på det i alle fall, og Christian86 har svaret: kredittgrensen ligger på 100.000,- med deres Partner Platinum-kort.

 

Registrering er i gang. Sier ikke nei takk til gebyfri bank. :)

8767367[/snapback]

 

Slik det stod i folderen fra dem som kom med kortet mitt i dag, så er det fri bruk, men om du skal har kredittdel er den på maks 100k :) (stod ikke noe om partner del der)

Lenke til kommentar

Greit, så du er medlem altså?

 

Jeg er 19 år og har vel ingen store planer med økonomien min fremover i tid. Kommer til å studere videre til neste år, og da hadde det vært greit med et kredittkort - men kun til bruk hvis jeg virkelig sliter. Utgiftene mine er minimale og når jeg har tenkt å bo for meg selv så er tanken å holde det videre slik som nå (med forbehold om faste mnd. avgifter som internet og leilighet).

 

:)

Lenke til kommentar

Men jeg liker ikke SpareBank1. :p

 

Joda, jeg kunne vel ha gjort det. Men jeg har lyst til å prøve noe nytt, og hvis jeg skal spare penger f.eks. så må jeg gjøre på banken her borte (SpareBank1 har NettBank), om du skjønner. Mens hos Storebrand så kan jeg styre det meste via nettet. Som sagt så er det også gebyrfritt. :)

Lenke til kommentar
Greit, så du er medlem altså?

 

Jeg er 19 år og har vel ingen store planer med økonomien min fremover i tid. Kommer til å studere videre til neste år, og da hadde det vært greit med et kredittkort - men kun til bruk hvis jeg virkelig sliter. Utgiftene mine er minimale og når jeg har tenkt å bo for meg selv så er tanken å holde det videre slik som nå (med forbehold om faste mnd. avgifter som internet og leilighet).

 

:)

8767449[/snapback]

 

japp :) fikk kortet i dag, og måtte sperre i dag fordi noen stakk av med koden. *jippi*

Du vil neppe få Eurocard gold, det kreves enten at dine foreldre har for å få familiekort, eller at du er 23 år.

Lenke til kommentar
Jeg ble kunde der, enkelt og greit. Bestilte ikke noe kort, det gjøres senere. Nå venter jeg bare på en engangskode-kort fra dem, og da har jeg tilgang til NettBank, opprettelse av konto og bestilling av kort hos Storebrand. :)

8767901[/snapback]

 

Nå kjenner jeg ikke bruksmønsteret ditt, men dersom du har noen kroner på konto og er på jakt etter en gebyrfri bank som også gir deg litt rente på sparepengene, er nok Skandiabanken en god del bedre enn Storebrand.

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke bruksmønsteret ditt, men dersom du har noen kroner på konto og er på jakt etter en gebyrfri bank som også gir deg litt rente på sparepengene, er nok Skandiabanken en god del bedre enn Storebrand.

Det er helt korrekt! :)

 

Men tror dere jeg må si opp min konto fra SpareBank1?

 

Edit: Pappa har et kredittkort fra LOfavør. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...