Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ring og avtal med en kundebehandler at du ønsker å fakse inn søknaden din. Så signerer du og fakser søknaden (med "Att: Kundebehandler X") til 73 98 64 80.  Når du fakser søknaden får du også svar på søknaden samme dag, evt. neste dag.

8415633[/snapback]

 

hm, ok :) får prøve igjen i morgen :)

 

 

14:20; fikk en bedre kundebehandler i dag og vi skulle se om det gikk greit siden jeg var så interessert :)

 

16:31; en annen kundebehandler avviste det kategorisk, og det var irrelvant hva DNB hadde sagt osv.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Har flere kredittkort, men Amex Gold er nok det greieste.

 

Ingen beløpsgrense, 60 dagers rentefri kreditt, concierge.

 

Ellers er det vel ingenting verdt å nevne, bortsett fra at kortet virkelig fungerer i USA. Man går rett forbi køen på nattklubbene osv, bare å flashe kortet til vaktene...

Lenke til kommentar
Ingen beløpsgrense, 60 dagers rentefri kreditt, concierge.

8426114[/snapback]

JoachimR etterlyste erfaringer mv. rundt Concierge tjensten til American Express, selv har jeg aldri brukt dem til annet enn bordreservering og teaterbilletter til mine foreldre (jeg er for ung for slikt, må vite) - men kanskje du har noe å komme med? :)

Lenke til kommentar

God kveld. Har ikke lest gjennom alle 11 sidene. Men lurte på hvordan det var med tilbakebetaling på kortet. har et Mastercard som jeg brukte til å handle et spill på eBay, ganske billig. Har jo lyst til å unngå renter. Hvordan betaler jeg tilbake det jeg har brukt? Har kortet sin egen konto? Er kortet knyttet til en av mine kontoer?

 

Takker for svar!

 

Raijin

Lenke til kommentar
Ingen beløpsgrense, 60 dagers rentefri kreditt, concierge.

8426114[/snapback]

JoachimR etterlyste erfaringer mv. rundt Concierge tjensten til American Express, selv har jeg aldri brukt dem til annet enn bordreservering og teaterbilletter til mine foreldre (jeg er for ung for slikt, må vite) - men kanskje du har noe å komme med? :)

8426167[/snapback]

 

Nei dessverre, jeg ikke brukt den tjenesten, men om noen har tips til hvordan man kan utnytte dem skikkelig så fyr løs. Synes kanskje det blir litt for pompøst å bruke concierge, men om de kan hjelpe meg med noe som ellers er tungvint så er det ellers en bra greie.

Lenke til kommentar
God kveld. Har ikke lest gjennom alle 11 sidene. Men lurte på hvordan det var med tilbakebetaling på kortet.  har et Mastercard som jeg brukte til å handle et spill på eBay, ganske billig. Har jo lyst til å unngå renter. Hvordan betaler jeg tilbake det jeg har brukt? Har kortet sin egen konto? Er kortet knyttet til en av mine kontoer?

 

Takker for svar!

 

Raijin

8426409[/snapback]

 

Det kommer helt ann på utsteder. Skandiabanken har egen konto kortet er knyttet mot som du overfører pengene til.

andre har et felles kontonummer som du betaler inn til med KID nummer. Normalt skal du få en faktura med informasjon om betaling.

Lenke til kommentar
Nei dessverre, jeg ikke brukt den tjenesten, men om noen har tips til hvordan man kan utnytte dem skikkelig så fyr løs. Synes kanskje det blir litt for pompøst å bruke concierge, men om de kan hjelpe meg med noe som ellers er tungvint så er det ellers en bra greie.

8431063[/snapback]

Jeg har bare brukt det naar jeg staar fast hva angaar gaver og i forhold til restaurantbestilling to ganger vil jeg tro. Restaurantene var fulle naar ejg ringte..

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det noen på dette forumet som vet noe mer om American Express kommer til å lansere Platinum Card i Norge i løpet av 2007?

 

Har noen er god kontakt hos AmEx som kan gi et konkret svar på dette?

 

På forhånd takk.

8450981[/snapback]

 

Dette er vel den sjette gangen du spør nå! Dersom noen her får mer info om amex platinum (trolig Robbiedeluxe) kommer de helt sikkert til å poste det her...

 

For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr.

Lenke til kommentar
For min egen del har jeg konkludert med at Diners Clubs "ubegrenset bruk" stemmer relativt godt i min skala, det var null problem å bestille flybilletter og hotell for over 80000kr.

8457144[/snapback]

Man kjoper biler paa AmEx. Og antagelig ogsaa Diners.

8457152[/snapback]

 

Ja husker diners kjørte en reklame på det for en tid tilbake... Den røde, klassiske sportsbilen du bare måtte ha der og da! Desverre ikke noe for meg som student med 0 i inntekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...