Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg (og sikkert alle av dnb's studentkunder) fikk tilbud om metallica-billetter i dag. Jeg kunne tenke meg å kjøpe for noen venner, er på ferie selv den datoen, men vil bare forsikre meg om at jeg ikke er personlig forpliktet til å bruke billettene?

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar
gullkort kunder får jade gold så vidt jeg kan se.

 

forresten; Allyse, hvor lang tid brukte de på å behandle søknaden din? (venter spent på familiekortet nemlig, men har ikke hørt noe.)

8696660[/snapback]

 

To måneder. Fikk først avslag, og klaget til dem hvor jeg ville ha en begrunnelse på avslaget. (Ikke noe av økonomien her er noe sted nært et avslag, så jeg skjønte det rett og slett ikke). De ringte meg i går, og sa de hadde gjort en feil, og selfølgelig skulle jeg få kortet.

Lenke til kommentar
Gratulerer. Får du Concierge tjenste også, eller? :wee:

8691455[/snapback]

 

gullkort kunder får jade gold så vidt jeg kan se.

8696660[/snapback]

 

Som ikke er Concierge. :)

8696939[/snapback]

 

det vet jeg, men det er det eneste jeg ser vi får fra Eurocard dessverre :) så var jo sånn sett svar på spørsmålet:)

Lenke til kommentar

Meg bekjent ja, tror far fikk det med Diners. Har aldri brukt det dog. Muuuulig du også får rabatt på noen hoteller, ikke sikker. Du må dessuten ringe restauraten SELV(mao. ikke concierge) og bestille bord, og samtidig oppgi at du er Jade-innehaver. Dersom du har jade gjennom Diners, må du betale med Diners. Tror du får det samme med AmEx Gold i No - dog ikke sikker, kanskje Robbie som har AmEx gold kan opplyse oss.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg avslag fra Europay om familiekort på Eurocard kortet til faren min, selv om han signerte for kausjonsansvaret og familiekort.

Merkelig nok hadde vi ikke noe problemer å få Esso mastercard til meg, som Europay også behandler søknadene på, så syns dette var litt festlig.

(ingen beløpsgrense på det kortet heller)

Lenke til kommentar
Da fikk jeg avslag fra Europay om familiekort på Eurocard kortet til faren min, selv om han signerte for kausjonsansvaret og familiekort.

Merkelig nok hadde vi ikke noe problemer å få Esso mastercard til meg, som Europay også behandler søknadene på, så syns dette var litt festlig.

(ingen beløpsgrense på det kortet heller)

8706278[/snapback]

 

Du får kanskje ta en telefon til dem. Som du har sett så var det samma dealen med meg, men de trakk avslaget.

 

Nå kommer det jo veldig ann på inntekten til din far. Å behandle to kort tror jeg de krever en del høyere inntekt enn å kvalifisere til et kort.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg avslag fra Europay om familiekort på Eurocard kortet til faren min, selv om han signerte for kausjonsansvaret og familiekort.

Merkelig nok hadde vi ikke noe problemer å få Esso mastercard til meg, som Europay også behandler søknadene på, så syns dette var litt festlig.

(ingen beløpsgrense på det kortet heller)

8706278[/snapback]

 

Du får kanskje ta en telefon til dem. Som du har sett så var det samma dealen med meg, men de trakk avslaget.

 

Nå kommer det jo veldig ann på inntekten til din far. Å behandle to kort tror jeg de krever en del høyere inntekt enn å kvalifisere til et kort.

8706311[/snapback]

 

tja, han har 550 000 i brutto, og jeg har 120 000 ca. Med formue på 250 000 kr.

og han har vært kunde der en del år.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
tja, han har 550 000 i brutto, og jeg har 120 000 ca. Med formue på 250 000 kr.

og han har vært kunde der en del år.

8706518[/snapback]

 

Etter hva jeg ser burde det ikke være et stort problem å få et tilleggskort på dette. En del år kan være så mangt, og bruken på det tidligere kan også være så mangt. Faren min er pensjonist, men nå skal det sies brukes på kortet har vært høyt (flyreiser og hotell flere ganger i uka i over 20 år på det kortet).

Lenke til kommentar
tja, han har 550 000 i brutto, og jeg har 120 000 ca. Med formue på 250 000 kr.

og han har vært kunde der en del år.

8706518[/snapback]

 

Etter hva jeg ser burde det ikke være et stort problem å få et tilleggskort på dette. En del år kan være så mangt, og bruken på det tidligere kan også være så mangt. Faren min er pensjonist, men nå skal det sies brukes på kortet har vært høyt (flyreiser og hotell flere ganger i uka i over 20 år på det kortet).

8706569[/snapback]

 

tja, min far er vel ikke langt unna den tilværelsen snart, men han har god betalingshistorikk.

Det som irriterer meg mest er at han skrev under kausjonist ansvar for kortet mitt og kundebehandleren til Europay sa enn så lenge det var et familiekort så skulle dette ikke bli noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...