Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fremfor å legge opp en ny tråd så spørr jeg her. kan avslag hos kortselskaper avhenge av hvor mange kort jeg har hos andre selskaper? Kan selskapene dele denne informasjonen med andre selskaper?

8715574[/snapback]

 

Ja

8715624[/snapback]

 

kan ikke minnes ha signert på at det kan deles, noe jeg har glemt da?

Lenke til kommentar
kan ikke minnes ha signert på at det kan deles, noe jeg har glemt da?

8715637[/snapback]

 

Det vet jeg ikke, men sist jeg snakket med dnb om et lån sa de jeg hadde et kort hos xxx. Dunno hvordan de hadde fått den informasjonen.

8715783[/snapback]

 

Skal høre med Europay, men er det slik at Esso kortet ødelegger, så sier jeg heller opp det. Men regnet frem til at jeg har kredittkort for 70 000 kr hvorav jeg stort sett bare bruker 2 av dem, så burde vel klippe noen snart eller si opp de ubrukte. (nei, betaler ikke årsavgift på dem.)

Lenke til kommentar
Det pleier vel heller å være slik at flere kredittkort er en god ting - ihvertfall så lenge betalingshistorikken er på plass.

8716182[/snapback]

 

En annen vinkel er vel at "flere kort" er en risiko enn så lenge jeg er i aldersgruppen med så mange elendige betalere. Minnes vel at mange under 30 sliter.

Lenke til kommentar

God kveld.

 

Per i dag har jeg Platinum Privat hos Fokus Bank. Er særdeles fornøyd, men har en kamerat som har startet hos Dnb Nor som finansrådgiver og ønsker å få meg over til Saga (Platinum) med gunstige betingelser (boliglån og innskudd).

 

Har noen erfaring med ovennevnte kundeprogram (Saga), samt tjenestene ved concierge i Norge?

 

Står følgende på Dnb Nor side sider:

 

Concierge Service - en VIP tjeneste ved utenlandsturer

 

Er det slik å forstå at de ikke tilbyr denne tjenesten i Norge? Jeg er en aktiv bruker av denne tjenesten, ettersom det er viktig i min bransje å pleie fremtidige investorer og kunder. Derfor må jeg booke inn på hotell og konferansesal osv. ved vanskelig perioder. Concierge tjenesten gjennom Fokus Bank har vært ypperlig.

 

Eller bør jeg satse på Amex Gold?

 

Takk på forhånd.

Endret av Sharktooth
Lenke til kommentar

@Christian86: I USA er det slik at man har en "credit score" basert på bl.a. hvor mange lån og kredittkort man har. Dersom man f.eks. søker mange kort samtidig vil denne poengsummen gå ned, men dersom man beholder disse kortene over en lengre periode vil denne poengsummen gå opp. Videre er jeg blitt fortalt (av DnB NOR kort) at slikt ikke finnes i Norge, men at det heller faktisk er positivt om man har et Diners og vil søke AmEx.

 

Når det er sagt, burde du kvitte deg med de kortene du ikke bruker. Skriv heller et kort brev og forklar hva du skal med kortet, samt at du har planer om å flytte ditt forbruk fra f.eks. Esso-kortet og over på Eurocard. SEB m.fl. elsker å høre om kunder som vurderer å flytte over forbruket sitt.

Lenke til kommentar
@Christian86: I USA er det slik at man har en "credit score" basert på bl.a. hvor mange lån og kredittkort man har. Dersom man f.eks. søker mange kort samtidig vil denne poengsummen gå ned, men dersom man beholder disse kortene over en lengre periode vil denne poengsummen gå opp. Videre er jeg blitt fortalt (av DnB NOR kort) at slikt ikke finnes i Norge, men at det heller faktisk er positivt om man har et Diners og vil søke AmEx.

 

Når det er sagt, burde du kvitte deg med de kortene du ikke bruker. Skriv heller et kort brev og forklar hva du skal med kortet, samt at du har planer om å flytte ditt forbruk fra f.eks. Esso-kortet og over på Eurocard. SEB m.fl. elsker å høre om kunder som vurderer å flytte over forbruket sitt.

8716419[/snapback]

 

tror heller vi sier at Statoil kortet og Re:member mister bruken min og Eurocard får det :) skal ringe de på tirsdag.

Lenke til kommentar
Har noen erfaring med ovennevnte kundeprogram (Saga), samt tjenestene ved concierge i Norge? (...) Eller bør jeg satse på Amex Gold?

8716299[/snapback]

 

Jeg er pt. ikke SAGA kunde i DnB NOR - jeg mener det ikke er verdt det i forhold til Total Pluss, som jeg har i dag. Men tilbake til spørsmålet ditt om Concierge. Nå synser jeg fullstendig her, men American Express Gold er drevet av DnB NOR Kort AS, som jo er et selskap i DnB NOR ASA konsernet. De har outsourcet Concierge-tjenestene til Affinion Intl' - det jeg vil frem til er at det skulle ikke forundre meg om SAGA brukte samme Concierge.

 

Men dessverre har jeg ikke brukt Concierge tjenesten så mye til å kunne vurdere kvaliteten. Men de har ikke skuffet frem til nå, heller. :)

Lenke til kommentar
De har outsourcet Concierge-tjenestene til Affinion Intl' - det jeg vil frem til er at det skulle ikke forundre meg om SAGA brukte samme Concierge.

 

8716596[/snapback]

 

En rask overblikk over Amex Gold og Saga med tanke på ''fordeler'', så har de veldig like tjenester. Er nærliggende å tro at de har samme avtale med Affinion Intl. Ettersom begge ovennevnte selskaper tilbyr samme hotellbetingelser gjennom Jade.

 

Uansett, Total pluss i Dnb Nor har vel ikke Concierge tjeneste. Jeg er avhengig av en slik tjeneste, ettersom jeg personlig ikke har tid til å booke hotellrom og andre tjenester.

 

Ellers er det greit med ulike kort, ettersom de har ulik ''verdi'' forskjellige steder i verden.

Lenke til kommentar
Uansett, Total pluss i Dnb Nor har vel ikke Concierge tjeneste. Jeg er avhengig av en slik tjeneste, ettersom jeg personlig ikke har tid til å booke hotellrom og andre tjenester.

8716657[/snapback]

 

Løsningen er her American Express Gold. Om du oppfyller kravene så burde jo dette holde, i Norge har vi tross alt ikke noe nivå over Gold (som i DK eller SE hvor man har Plat) - så du kan forvente deg god service.

Lenke til kommentar
De har outsourcet Concierge-tjenestene til Affinion Intl'

8716596[/snapback]

Som igjen er samme selskapet som brukes av Fokus Bank.

8717532[/snapback]

 

Fant dette på den italienske(!) siten til Affinion:

Il nostril clienti

 

Norvegia

American Express (Gold Card mao.)

Den norske Bank (SAGA antar jeg...)

Europay (Eurocard Platinum?)

Finansbanken

Fokus Bank

Gjensidige NOR Sparebank

Nordea

SpareBanken Øst

Storebrand Bank (Platinum kunder?)

Lenke til kommentar

Glemte å skrive dette i går, men tok en telefon til søknadsavdelingen til Eurocard. (etter å ha pratet med kundeservice som selv ikke forstod avslaget mit).

Jeg fikk til svar at de ordnet dette og jeg fikk kort, så nå har jeg i hvert fall det (krevde ikke noe forklaring. Eneste han gjorde var å sjekke hvem faren min var og så konstantere at dette kunne ordnes likevel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...