Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliver (1993) er ikke en spesielt god film, men premisset er veldig interessant. Millionærarvingen Zeke Hawkins (William Baldwin) bruker pengene sine på å bygge en boligblokk med skjulte kameraer i alle rom, og han følger med på livet i alle leilighetene i et stort monitorrom. Carly Norris, spilt av Sharon Stone, flytter inn i en av leilighetene der det tidligere har bodd en jente som ligner veldig på henne, som hadde et forhold til Zeke og som ble drept ved å bli kastet ned fra balkongen.

 

Det slår meg at denne filmen ble laget et år etter Basic Instinct og Sharon Stone igjen spiller en forfatter(inne) med et aktivt sexliv.

Lenke til kommentar

Sliver (1993) 

 

Så den selv for kort tid siden, en gammel favoritt :)

 

Jeg så en annen gammel favoritt i går, Runaway (1984), Tom Selleck & Gene Simmons fra Kiss. Kul gammel film, regissert og story av selveste Michael Crichton. Skummelt med roboter i fremtiden - tenk litt på hva støvsuger dingsen din kan finne på  :D

 

Min blu ray var en tysk utgave - som hadde både engelsk lyd & text ,  så brukbar ut for å være så gammel, kun 2.0 lyd.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Joker! Wow altså. Orker ikke prate noen detaljer siden den hadde premiere idag, men for en film. Tror ikke det er vits å diskutere hvem som er best Joker av Joaquin Phoenix og Heath Ledger da de er sine egne versjoner som fint kan være sidestilt. Fantastiske tolkninger begge to. Anbefales sterkt, hvis noen utrolig nok er på vippepinnen om de skal orke å se den. Så den forøvrig i IMAX, som gjorde det enda bedre til tross for noe bråkete publikum.

 

Første gang jeg har sett noen gi applaus etter filmen i norsk kinosal også, kleint som det var :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joker! Wow altså. Orker ikke prate noen detaljer siden den hadde premiere idag, men for en film. Tror ikke det er vits å diskutere hvem som er best Joker av Joaquin Phoenix og Heath Ledger da de er sine egne versjoner som fint kan være sidestilt. Fantastiske tolkninger begge to. Anbefales sterkt, hvis noen utrolig nok er på vippepinnen om de skal orke å se den. Så den forøvrig i IMAX, som gjorde det enda bedre til tross for noe bråkete publikum.

 

Første gang jeg har sett noen gi applaus etter filmen i norsk kinosal også, kleint som det var :p

Ser ut som dette er en type "elsk/hat" film. Noen elsker den, mens andre ikke kan fordra den. Det kan nok slå bra ut på salgstallene! Phoenix er forøvrig en glimrende skuespiller.

 

Joker er en svært bra skurk i "The Dark Knight". En spennende karakter.

 

Personlig venter jeg til den kommer på TV. Jeg betaler ikke for filmer utenfor action/eventyrsjangeren.

Lenke til kommentar

Venter til den kommer på TV faktisk ...

Jeg registrer også noe variasjon i anmeldelser av Joker, VG gav f.eks. terningkast 3 hvis jeg ikke tar feil. Noen her inne som har tanker om hva som skaper dette spriket?

Kan like gjerne se en del filmer på TV eller laste dem ned fra nett. Men noen filmer er laget slik at de bør sees på kino.

 

Noen filmer blir omstridte. Kanskje fordi de er originale eller bryter med visse normer. Mistenker at Joker er en slik film.

 

VG bare kopierte anmeldelsen til en amerikansk kritiker som heter Roger Egbert. Norske anmeldelser ser i det store og hele ut til å plagiere amerikanske anmeldelser.

 

Tidligere mistenkte jeg korrupsjon blant amerikanske anmeldelser, for de store Hollywood-produksjonene fikk bestandig gode karakter, selv om de var helt ræva. Men nå tror jeg dette snarere skyldes at filmselskaper og kinoer har store problemer i USA, fordi folk flest har sluttet å gå på kino. Enten på grunn av teknologisk utvikling, eller fordi Hollywood ikke lenger klarer å lage gode filmer. Jeg tror rett og slett store produksjoner får gode anmeldelser fordi kritikerne prøver å overleve, dvs. at de må lokke folk til å gå på kino. Hvis ikke mister de jobben.

Lenke til kommentar

VG bare kopierte anmeldelsen til en amerikansk kritiker som heter Roger Egbert. Norske anmeldelser ser i det store og hele ut til å plagiere amerikanske anmeldelser.

 

Tja, er du sikker på det? Roger Ebert døde i 2013, så sjansen for at han har både sett og rukket å anmelde denne filmen er ganske liten. Glenn Kenny derimot, som har anmeldt filmen på rogerebert.com, har nok sett og anmeldt den, og kan ha blitt kopiert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, er du sikker på det? Roger Ebert døde i 2013, så sjansen for at han har både sett og rukket å anmelde denne filmen er ganske liten. Glenn Kenny derimot, som har anmeldt filmen på rogerebert.com, har nok sett og anmeldt den, og kan ha blitt kopiert.

Javisst. Du har rett. Jeg lest anmeldelsen på nettsiden rogerebert. Morten Ståle Nilsen i VG har tatt en snarvei. Kanskje han ikke engang har sett filmen? Skulle ikke forundre meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...