Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Når først Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) blir nevnt - jeg ser at den finnes i en "Ultimate Edition" som er ca 30 minutter lengre enn kino versjonen. Leser en del som skryter av denne versjonen - noen som har sett den?

 

Lurer på å handle den inn, men har 3D versjonen og tviler om jeg vil se den i 2D noen gang. Men filmen er jo kul :)

Lenke til kommentar

Edge of Tomorrow er en favoritt - har skaffet den i 3D og skal ses om ikke så lenge.

 

For egen del tror jeg det blir Titanic i 3D i kveld - leser mye bra om utgaven. Blant annet at 3D utgaven er i "høyere" format (omtrent 16x9) enn 2D versjonen, som har "typisk" kino-format. Liker ikke vanlige filmer i 16x9, der vil jeg ha smalere format - men for 3D er virkningen mye sterkere med høyere format.

 

Cameron har ikke kjørt noe pan&scan opplegg, men avdekket mer av originalfilmen - han er genial. Blir spennende å se "mer" av Titanic  :)

Lenke til kommentar

Når først Batman v Superman: Dawn of Justice (2016) blir nevnt - jeg ser at den finnes i en "Ultimate Edition" som er ca 30 minutter lengre enn kino versjonen. Leser en del som skryter av denne versjonen - noen som har sett den?

 

Lurer på å handle den inn, men har 3D versjonen og tviler om jeg vil se den i 2D noen gang. Men filmen er jo kul :)

 

UE fikser redigeringsproblemet og flyten fra kino versjonen. Så den er filmteknisk et mye bedre produkt. UE får filmen til å virke kortere selv om den faktisk er endel lenger.

 

Men liker man ikke "martha" eller lex jr, så vil man ikke like UE heller. Mao forandrer ikke plottet.

 

For min del:

Kinoversjon - 5/10

UE 7.5/10

Lenke til kommentar

UE fikser redigeringsproblemet og flyten fra kino versjonen. Så den er filmteknisk et mye bedre produkt. UE får filmen til å virke kortere selv om den faktisk er endel lenger.

 

Men liker man ikke "martha" eller lex jr, så vil man ikke like UE heller. Mao forandrer ikke plottet.

 

For min del:

Kinoversjon - 5/10

UE 7.5/10

 

Ja, det problemet med flyt er man jo kjent med fra mange filmer. Er som regel veldig glad i directors cut, når disse finnes, ofte et veldig mye bedre resultat, selv om filmene blir vel lange.

 

Takk for svar fra alle :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

90210 behind scenes TV film , denne er knall , et must for fans av serien......tror nesten jeg må gi den 5/6 , det er ikke ofte jeg gir 5 eller bedre

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...