Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvor er denne innstillingen når det kommer en ny Transformers/Twilight/Fantastic Four/hva som helst fra DC-trailer? En trailer kan avsløre så mangt.

 

Alle film-seriene du nevner der har vært crap (eventuelt bare underlevert) gang på gang. Da er det naturlig å se trailerne i et skeptisk lys. Den generelle meningen om de 2 siste Star Wars filmene har vært veldig positiv (selv om noen, som LarZen, snorker seg igjennom de) og da er det lettere å ha troen på filmene selv om traileren ikke er den mest spennende.

 

Denne traileren har da ikke avslørt så mye, i motsetning til den traileren til Batman v Superman som ga bort hele filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri opplevd at en trailer har avslørt spenningsnivået/intensiteten til en film. Man kan av og til se om filmen er bra eller dårlig, men så har du en del filmer som gir stikk motsatt inntrykk i forhold til traileren. Selv har jeg nesten sluttet å se på trailere enten fordi de spoiler filmen eller fordi jeg skal se filmen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg likte riktignok The Visit mye bedre enn The Happening, men jeg synes ikke spenningskurven var helt riktig i førstnevnte. Filmen blir aldri skikkelig skummel og når den store tvisten kommer (som den alltid gjør i Shyamalans filmer) så gjorde den det bare mindre skummelt. Jeg tenker at tvisten enten skulle bestått av noe annet eller at den burde kommet mye tidligere slik at vi hadde visst gjennom mer av filmen hva som egentlig foregår. Tvisten kommer også veldig sent og deretter er det høyt tempo frem til slutten.

Lenke til kommentar

Så Warcraft-filmen i helga. Dette er en film hvor alt føles veldig kunstig, som om det enten er CG eller laget av plast. Når man er blitt vant til gjennomførte fantasy-verdener som i Ringenes Herre der det er masse små detaljer som gjør det hele organisk og troverdig så føles settingen til Warcraft som en billig kuliss. Når det er sagt så er orkene veldig godt animert, men alt som har å gjøre med menneskene er langt mindre gjennomført: sterile CG-byer med plettfrie slottsmurer uten så mye en mosedott, og like plettfrie rustninger og våpen som verken ser eller høres ut som metall. Filmen føles overraskende billig til å representere en så stor franchise.

Lenke til kommentar

Syns i grunn filmen var grei underholdning hele veien,men er enig i det Spartapus sier. Blir litt som med Hobbiten filmene kontra LOTR, hvor det øses på med CGI over lav sko og det mister veldig mye av troverdigheten og det skitne autentiske om man kan kalle det akkurat det :p  

 

Lenge siden jeg har sett igjennom LOTR, så kan være jeg er litt farget av det da.

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt gjensyn med LOTR-serien, ikke sett de siden de kom ut på DVD. Var enda mer fantastisk enn jeg husket! Spesielt musikken til Howard Shore.

 

Egentlig litt rart å ikke se de filmene høyere opp på diverse 00-tallslister..

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...