Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Pft, Masters of the Universe er en fet film.

Digger den selv......men den var nok mer basert på leketøyet (hvor HM ikke hadde noe alter ego) enn tegnefilmen : ingen prins Adam , Orko eller kongefamilien ei heller Battle Cat......mange ble skuffet over dette men tror de gjorde det beste med det lille de hadde å rutte med.

 

Skjønner ikke hva som er så gærnt med Blade , Saurod , Gwildor & Karg.....bare fint med nytt blod.

 

Hadde vært rart om dem kom til Jorda uten å komme i kontakt med jordboere derfor Kevin , Julie & Lubic ;)

 

HM & co på Jorda = fisk-på-land historie for her må våre helter tilpasse seg en annen verden , so to speak.

 

IMO , Langella og Foster var det beste med hele filmen.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Okay, Hobbiten og Femhærersslaget. Disse filmene har vært på en nedadgående kurve siden Unexpected Journey, som klarte å fange noe av den gode stemningen som Tolkien bruker så mye tid på å bygge opp i bøkene (spesielt åpningssekvensen der dvergene kommer hjem til Bilbo gjør dette helt perfekt etter min mening). I Femhærersslaget har denne utviklingen nådd sitt ytterpunkt og det man får er rendyrket fantasy-action som minner mer om Warhammer: Fantasy Battles enn om Tolkiens nøkterne fortelling. På den annen side var nok dette helt nødvendig, for det fantes rett og slett ikke nok materiale igjen av boka til å lage en helaftens spillefilm av uten å legge til en hel del. Den siste scenen der Bilbo kommer hjem til The Shire var i grunn den eneste som minnet meg på at dette var en filmatisering av noe Tolkien har skrevet.

 

Når det er sagt har jeg ingenting imot fantasy-action ala Warhammer - tvert imot - det virker bare litt malplassert i en filmatisering av denne stillferdige, lille boka, på samme måte som om man hadde filmatisert Anne Franks dagbok og slengt inn noen heftige sex-scener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det nærmer seg jul nå, og det betyr gjensyn med julefilmer som man MÅ se i julen.

Hvordan ser deres julefilm tradisjoner ut ?

 

For meg er det:

Lille julaften: It's a Wonderful Life (1946)

Julaften: Flåklypa Grand Prix (1975)

Første juledag: Fanny and Alexander (1982)

Andre juledag: Un conte de Noël (2008)

Lenke til kommentar

Et knippe gode og gamle julefavoritter som jeg skal prøve å få med meg de neste dagene:

 

Scrooge (1970)
Christmas Evil Aka You Better Watch Out (1980)
Trading Places (1983
A Christmas Story (1983)
Gremlins (1984)
Scrooged (1988)
Die Hard (1988)
Christmas Vacation (1989)
Die Hard 2: Die Harder (1990)
Home Alone (1990)
Home Alone 2: Lost in New York (1992)
Grumpy Old Men (1993)
The Long Kiss Goodnight (1996)
Tomten är far till alla barnen (1999)

 

 

Lenke til kommentar

Håper den blir satt opp ja!

 

Så traileren her om dagen, og jeg ble virkelig gira. Har ikke sett hele traileren, da jeg ikke vil ha for mye avslørt. Ser ut som en kanonbra levering av Bradley Cooper, og med Clint Eastwood bak roret så lover det godt. Ser ut som, og jeg håper på, en god blanding av (bra) drama og (bra) action. Dama vil også se den, og det betyr jo litt når filmen tross alt heter noe som "American Sniper". Ikke største trekkplasteret akkurat.

Lenke til kommentar

Det nærmer seg jul nå, og det betyr gjensyn med julefilmer som man MÅ se i julen.

Hvordan ser deres julefilm tradisjoner ut ?

 

For meg er det:

Lille julaften: It's a Wonderful Life (1946)

Julaften: Flåklypa Grand Prix (1975)

Første juledag: Fanny and Alexander (1982)

Andre juledag: Un conte de Noël (2008)

Så lenge jeg kan se From All of Us to All of You så er jeg fornøyd. Hos meg står verdiene og det sosiale/samholdet høyest. Jeg liker ikke retninga shoppinga og materialismen har tatt.

 

I år skal jeg ha gjensyn med fantastiske Band of Brothers. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...