Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler det er på tide å få sett flere italienske filmer, og skulle gjerne hatt litt hjelp med hvilke filmer jeg burde se.

 

Jeg har sett, og eier, allerede Cinema Paradiso, Gomorra og La Vita È Bella, og har nå bestilt La Dolce Vita, The Bicycle Thief, La Strada, 8 1/2, Miracle in Milan og Roman Holiday. I tillegg har jeglastet ned Il Postino og La Tigra E La Neve, da de var litt vriene å få tak i med engelske undertekster.

 

Noen andre filmer jeg burde få med meg? Gjerne mer moderne.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Noen som har sett noe av, eller hørt om Red Lights?

Spennende rolleliste (Sigourney Weaver, Cillian Murphy og Robert De Niro).

 

Så den for noen uker siden, ligger på Netflix i USA. Den var helt grei med et par twists som jeg ikke så helt i starten. Er en streame/leie film, ikke noe å ha i samlingen. Mener nå jeg da :)

Lenke til kommentar

Som bilfilm er Tokyo Drift den beste uten tvil. Det er filmen med mest ordentlig kjøring, minst data-animasjon, minst eksplosjoner og annet action. Kul bilkjøring, fine biler, bra soundtrack. Om jeg skal sette meg ned og se en av F&F-filmene, så blir det stort sett Tokyo Drift!

 

Som action/underholdningsfilm er Fast Five den beste, men fokuset er ikke like mye på bilene da.

Lenke til kommentar

Noe som er veldig bra, da majoriteten av bilene i F&F-serien er grisestygge, dritkjipe og helt forferdelige å se på.

Er enig i at mange av bilene generelt i filmene ikke er noe jeg ville hatt selv. Men man må ta det for hva det er da. Som oftest er bilene harry, overstylet og ikke alltid så mye å se på. Men det er også en av grunnene til at jeg liker Tokyo Drift. Der er de del av en kultur. Det er slik de ser ut, og det er kult om du setter de rette kravene. Som jeg nevnte er det favorittfilmen, og jeg har nok en svakhet for både drifting og japanske biler. Liker lyden og utseendet på mange av de. Evoen for eksempel er jo herlig.

 

Men så har du de rett og slett grisestygge, og med et skrekkeksempel av en Touran.

tokyo-drift-volkswagen-tour.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...