Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

guardians-of-the-galaxy-finds-its-lead-in-chris-pratt.jpg

 

Chris Pratt (Parks And Recreation, Moneyball, Zero Dark Thirty) får hovedrollen i Gurdians of The Galaxy som Star-Lord. Spent på denne.

 

Stor mulighet for at Chris Pratt kan dukke opp i End Credit-scena til Iron Man 3 visstnok. Spent på hvem de caster til å låne bort stemmen til Rocket Racoon. Jim Carrey ville vært bra.

 

Men ryktene om flere Hulk-filmer og hva som skjer i The Avengers 2 tar litt av. Gir veldig mye håp for en Dr. Strange-film og Planet Hulk-film. Hulken i The Avengers var så bra, og det blir spennende hvordan de gjør Hulken om til det beistet han er. Håper de faktisk gjør den storylinen. Litt lei å se Hulken bare slåss mot

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på hva du snakker om egentlig Danek? Desu noto anime-tv-serien er den vi resten snakker om. Mens du snakker om filmer?

 

Mangaen er forresten tegneserien tror jeg, men den har jeg ikke lest.

 

Er et slags sammendrag av anime serien som ble sluppet på en dvd, eller alt i ett klipp om du vil. Vanskelig å forklare, bare les denen wikien: http://deathnote.wikia.com/wiki/Death_Note_Relight_1:_Visions_of_a_God

Lenke til kommentar

Ser ikke alt som kommer fra Hollywood, men mesteparten av det er derfra og det er lett å bli mettet. Hadde jeg hatt mere tid hadde jeg nok (som mange andre) hatt godt av å se litt mer ukjente filmer, og filmer fra andre land. Er jo der man får gullkorn som "The Intouchables".

Intouchables... Det er vel den med Kevin Costner og Sean Connery?

Den er det lenge siden jeg har sett nå. Kanskje jeg skal se den etter middag i kveld. :)

Lenke til kommentar

Intouchables... Det er vel den med Kevin Costner og Sean Connery?

Den er det lenge siden jeg har sett nå. Kanskje jeg skal se den etter middag i kveld. :)

Se heller Intouchables med François Cluzet og Omar Sy fra 2011 (som jeg går ut ifra var filmen uTukt siktet til). Et jævlig sterkt stykke film, det der.

Lenke til kommentar

FIsse i helvete så fet Dredd var. CGI-blod er alltid mongo, og det var det også i denne filmen, men sett bort i fra det var jo filmen max sjef. FOr et soundtrack! Det er virkelig synd at filmen ikke gjorde det bedre, for en oppfølger hadde vært veldig velkommen. Men det kom ikke til å bli noe av med mindre hadde en viss suksess, noe den ikke hadde. Trist, med tanke på hvilke andre filmer som tjener fissegodt.

 

 

Edit: Herlig stemning!

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du, uTukt?

 

EDIT: Ingenting dømmende ved det spørsmålet. Jeg er bare nysgjerrig ved tanke på at du ikke liker drama.

Jeg er bare 22, så jeg skjønner at du spør!

 

Jeg liker god drama, men det er ikke alltid førstevalget mitt når jeg ser film. Kommer som regel an på humøret. Nå kommer det vel an på hvilke filmer man tenker på når man nevner drama også, jeg føler de fleste kommer inn i andre sjangre først, og så drama som nummer 2.

Lenke til kommentar

FIsse i helvete så fet Dredd var. CGI-blod er alltid mongo, og det var det også i denne filmen, men sett bort i fra det var jo filmen max sjef. FOr et soundtrack! Det er virkelig synd at filmen ikke gjorde det bedre, for en oppfølger hadde vært veldig velkommen. Men det kom ikke til å bli noe av med mindre hadde en viss suksess, noe den ikke hadde. Trist, med tanke på hvilke andre filmer som tjener fissegodt.

 

 

Edit: Herlig stemning!

 

Hadde vært fett å se en Dredd-film med fokuset vekk fra storbyene. Og med hu kvinnelig Judgen på nytt (hu var digg).

 

Digger tegneseriene rundt Dredd hvor fokuset er satt litt mer utenfor byene. Spesielt The Judge Child. Også litt nyere tegneserier med Dredd som Tour of Duty og Day of Chaos er fete comics.

Lenke til kommentar

Nja, det er nok mange filmer jeg kun ville kunne beskrevet som drama. Som American Beauty, A Beautiful Mind, Reprise etc.

Har faktisk sett de to første du nevnte, og likte vel igrunn de. Førstnevnte er jo verdt å se omså bare pga Kevin Spacey. Digger vel omtrent alle filmene han er med i (som jeg har sett). Utrolig dyktig og karismatisk skuespiller. Liker Russel Crowe også forsåvidt.

 

Mente ikke at jeg hater drama-filmer, men ut av filmene jeg ser (en og flere gang) og filmene jeg liker, så er drama ganske underrepresentert. Kan hende det endrer seg litt med tiden, men nå jeg ser heller en spennende thriller, enn en ren dramafilm. Er man dog i et sentimentalt hjørne kan man fint sette på noe litt mer "meningsfylt". Blir som oftest litt komedie i det også de gangene, for min del.

 

edit: Måtte google litt på drama, for å se hva som regnes som drama, og jeg tok vel litt feil.

Er vel jeg som svimler litt med begrep her! Det jeg tenker på er kjærlighet/familie/venne-drama som ofte blir litt nedprioritert. Drama kan absolutt være spennende. Serien House of Cards som nylig kom ut er jo et genialt eksempel på noe jeg liker.

 

Hater å misforstår meg selv.

Endret av uTukt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg elsker virkelig kombinasjonen av action og drama. Street Kings, House of the Rising Sun, Taken. Dette er virkelig nydelige filmer som greier å balansere mellom realismen og livets harde kår.

 

Er selv ikke så erfart innen rene, ramma dramaet da... Har prøvd meg sist på Girl Walks Into a Bar men det ble ikke så vellykket at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Har faktisk sett de to første du nevnte, og likte vel igrunn de. Førstnevnte er jo verdt å se omså bare pga Kevin Spacey. Digger vel omtrent alle filmene han er med i (som jeg har sett). Utrolig dyktig og karismatisk skuespiller. Liker Russel Crowe også forsåvidt.

 

Kevin Spacey eier en utrolig tyngde bak sine roller. Kan telle på en hånd skuespillere i det samme sjiktet som Kevin. Det er på en måte dette flate, smått lure gliset som som han til enhver tid bærer. Dette nydelige smilet... Ildsjelen Kevin Spacey. :)

 

Mente ikke at jeg hater drama-filmer, men ut av filmene jeg ser (en og flere gang) og filmene jeg liker, så er drama ganske underrepresentert. Kan hende det endrer seg litt med tiden, men nå jeg ser heller en spennende thriller, enn en ren dramafilm. Er man dog i et sentimentalt hjørne kan man fint sette på noe litt mer "meningsfylt". Blir som oftest litt komedie i det også de gangene, for min del.

 

Det som er med drama er at alt må sitte så godt. Drama er som kjent selve grunnbasisen av det moderne teater. Siden det er laget drama fra tidens begynnelse er det vanskelig å innovere sjangeren. Det meste går igjen og resirkuleres. Fra Tristan og Isolde til Romeo og Julie. Er nesten alltid de samma snørrtårene, heh.

 

Saken er at når jeg ser på drama må nesten alt være perfekt på stell. For søtt og jeg tenker gidd, for trist og jeg tenker døllt, og for morsomt så tenker jeg, nei... Har nesten blitt litt bortskjemt på dette dramaet, dessuten går det å kombinere med andre sjangere som ikke absolutt må være laget for jentegjenger og gamle fruer.

 

edit: Måtte google litt på drama, for å se hva som regnes som drama, og jeg tok vel litt feil.

Er vel jeg som svimler litt med begrep her! Det jeg tenker på er kjærlighet/familie/venne-drama som ofte blir litt nedprioritert. Drama kan absolutt være spennende. Serien House of Cards som nylig kom ut er jo et genialt eksempel på noe jeg liker.

 

Hater å misforstår meg selv.

 

Har ikke sett House of Cards. Vil vurdere å se på det i nærmeste fremtid, siden du sier at det er så bra da ;)

Lenke til kommentar

Har ikke sett House of Cards. Vil vurdere å se på det i nærmeste fremtid, siden du sier at det er så bra da ;)

Er opptatt med House of Cards nå, så orker ikke skrive så mye, men enig i det du sier. Og han er en herlig skuespiller.

 

Om du tar en titt i serieprat-tråden, så ser du mange som også skryter av serien. Føler den er et friskt bris, i alle fall i forhold til seriene jeg har sett på i det siste. Hvis jeg skal se noe som dette, så må det sitte. Ellers blir man lei. Men nå sklir vel jeg bort fra film- og over på serie-prat. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...