Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, kan noen anbefale meg en skrekkfilm som er skummel nok til at jeg reagerer nok på det til å være redd for det det handler om og å bevege meg alene utendørs i mørket? Så langt er den eneste filmen som har gitt meg den følelsen "The Descent". Alt annet jeg har sett har vært et stort, kollektivt gjesp. (Hele veien fra Nosferatu opp til Ringu). Det var en eller annen koreansk sak med edderkopper som nesten klarte det, men stort sett er det bare meh. Jeg vil bli skremt!

Jeg synes the orphanage var rimelig creepy. Og Rec (eneren).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ser mer fram til stort sett hver eneste superhelt-film i 2013 enn de der.

 

The Wolverine virker ganske lovende, skjønner godt hvorfor Darren Aronofsky ble valgt ut å regissere filmen først, men tror James Mangold gjør en grei jobb allikevel. Litt friskt at filmen er nesten bare satt til Japan og stort sett en japansk cast. Skiller den utifra de litt vel tråkige X-Men filmene før First Class, spesielt prequl-filmen rundt Wolverine. Fått veldig mye mer sans for Jackman i det siste.

Lenke til kommentar

Det er tatt fra en av de gamle 80-talls comicene rundt Wolverine, gjort litt om og satt til tiden etter X-Men 3 istedenfor.

 

Blir også å se Wolverine i "First Class 2", eller X-Men: Days of Future Past som den heter allerede neste år. Da har Jackman en noe mindre rolle ettersom den inneholder Magneto spilt av både Michael Fassbender og Ian McKellen, pluss Proffessor X spilt av både James McAvoy og Patrick Stewart.

 

Ellen Page, Anna Paquin og Shawn Ashmore dukker også opp i Days of Future Past fra de gamle X-Men filmene som kom før First Class. Sammen med flere av de fra First Class, inkludert Jennifer Lawrence og Nicholas Hoult bekrefta.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Marvel-filmene i det siste har vært veldig vellykket, eneste jeg ikke har likt i grunn av Captain America (og det med at jeg er stor fan av tegneserie-utgaven).

 

Iron Man 2 var også litt vel svak i grunn, men lovende kommende Iron Man-filmen. Gleder meg til den miksen av flere skurker der hver har sin rolle, Guy Pearce som hjernen, Ben Kingsley som taleren, og James Badge Dale fra The Pacific som "musklene".

 

Guardians of The Galaxy og Ant-Man, etterfulgt av ganske trolig en egen Dr. Strange-film blir awsome framover med ny Thor-film også i år og The Avengers 2 i 2015. Føler ikke det er noe problem i at det blir for mange superhelt-filmer framover. Problemet er mer å gjøre de ulike og spesielle nok.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2013/01/30/kultur/kon_tiki/oscar/hollywood/quentin_tarantino/25514700/

Enda en sak som beviser hvor korrupt Oscar-utdelingen er. Begynner å bli mektig lei hele greia.

 

"Samtidig som Weinstein tar på seg skylda for den manglende Oscar-nominasjonen til «Django unchained»,, har han nå ansvaret for å sikre at «Kon-Tiki» skal få en Oscar for beste utenlandske film."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

http://www.dagbladet...ntino/25514700/

Enda en sak som beviser hvor korrupt Oscar-utdelingen er. Begynner å bli mektig lei hele greia.

 

.....og Blofeld ga statuetten til Max Zorin for beste bi-rolle....korrupsjon ja , sånn er det bare vettu :D

 

Tro hva som skjer i Oscarjuryen når sola er gått ned , he he ;)

 

 

Mye råkjøring både i Oslo og andre plasser......best å gjemme likene godt og ikke la de ligge pakket i plast på bakken....nei , det var ikke så smart ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Har nettopp sett BATTLESHIP. Noen kule scener men thats it. Det mest interessante for meg var de utenomjordiske fartøyene. Those were incredible machines with grand design!

 

Det inspirerte meg til å tegne/designe et nytt fartøy for Sci-fi spillet jeg håper å få laget

Send PM om du vil høre

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...