Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er mer FF filmene er at etter den første så de at styliserte biler funka. "Fett", tenkte de, så kjørte de på med hele 3 filmer til med hjernedødt materiale og bilvoks onanering. Etter at de så at det ikke funka gikk de tilbake til tegnebordet og tenkte: hva det var som gjorde den første FF filmen så bra?

 

Jo, Vin Diesel og Paul Walker komboen. En skulle ikke tro det, men i en slik film som FF må det talent til i skuespillerene, da det er de som drar mye av filmen. Spesielt når det skal være litt mere enn kun et bilshow. Fast Five gikk på så måte veldig bra da det spant seg over flere lokasjoner, med dristige stunts og masse bra action. Spesielt tog-scenen gikk inn på meg som noe helt eksepsjonelt... Det var noe helt annet enn det jeg har sett fra de andre FF filmene. Dette var faktisk en bra film!

Lenke til kommentar

En skulle ikke tro det, men i en slik film som FF må det talent til i skuespillerene, da det er de som drar mye av filmen.

 

Hæ? Jeg liker Vin Diesel veldig godt, men skuespillertalentet, om han i det heletatt har et, pleier han jo som regel å legge igjen hjemme. Litt av problemet med Fast Five var jo nettopp dette, at skuespillerne manglet talent til å kunne gjøre dramaet i filmen bra. Det er jo ganske åpenbart at skuespillerne i F&F-serien ikke er valgt pga. sitt enorme skuespillertalent, men pga. utseende og annet tøv.

Lenke til kommentar

 

Nei. Men det er jo ikke bare det som ligger til grunn. Selve karakteren utskiller et særpreg. Det må selvfølgelig også ett godt manus til, men når du har gode skuespillere er allerede halve jobben gjort. Hvordan ville Terminator vært som film uten Arnold, f.eks?

 

 

Her er Vins deby som skuespiller. En meget god kortfilm om jeg så må si det selv og det er ingenting å utsette på hans skuespill heller. Synes han er en fremragende skuespiller, jeg :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=rBeuyjlbes8

Endret av Danek
Lenke til kommentar

For et utrolig dumt spørsmål. Forventer du virkelig at noen skal kunne svare på det? Hvordan Terminator ville vært uten Arnold er jo umulig å svare på, men jeg det jeg vet er at filmen ikke er ballefet pga. Arnolds gigantiske skuespillertalent. Jeg synes han er en sinnsykt fet skuespiller, men han er ikke i nærheten av å være noe jeg vil kalle en god skuespiller.

 

Glemte forresten Find Me Guilty, som er den eneste filmen hvor skuespillerprestasjonene til Vin Diesel har imponert meg. Der er'n god, så han har åpenbart noe bra på lager selv om han ikke tar det i bruk veldig ofte.

Lenke til kommentar

Liker å ta på 2 Fast 2 Furious for å få en god latter, kan sikkert hele filmen i hodet.

Fantastisk film, da man kan ta en shot for hver gang de sier bro eller brah og ligger hammered etter de første 20 minuttene. Og alle gangene de sier ''Let's see what this thing can do'' etc. til bilen, classic.

When did you start eating so much?

I was in jail, bruh.

Lenke til kommentar

 

 

Nei. Men det er jo akkurat det jeg sier. Enhver person eller karakter utskiller en slags "umph" på skjermen. Det er derfor du ser de fleste skuespillere gå igjen i kjente og kjære roller. Arnold kan ikke snakke engelsk om så livet stod på spill, allikevel utmerket han seg i særklasse som en barsk og småttalende tøffing.

 

En av mine absolutte favorittfilmer gjennom tidene er faktisk Riddick. Og det er nettop Vin Diesel som gjør den filmen til det den èr.

Lenke til kommentar

Det er også noe i det at muskelbunter generelt virker som dårligere skuespillere. Ikke at de er det, men de blir ofte veldig begrenset. De skaper et image som er vanskelig å droppe når de tar andre roller.

 

Vin Diesel vil alltid være en blanding av Riddick og Dominic Toretto. Han gjør de rollene knallbra synes jeg, men han blir litt begrenset. Selv i xXx er det igrunn samme karakteren, bare med annet navn og annen bakgrunn. Kunne ikke sett for meg han i en drama-film eller litt mer dype roller.

 

Et av unntakene må vel kanskje bli Stallone. Sier ikke at han er verdens beste skuespiller, men Rocky-filmene hadde veldig mye drama og følelser i seg. Han klarer å virke ganske ekte og troverdig. Men selv der blir han også begrenset, da han er mye "seg selv" i filmene.

Lenke til kommentar

Noen gode, litt annerledes (enn Hollywood actionfilmene) er Tropa de Elite-filmene. Ikke fått sett den andre enda, men hører gode ting om 2`ern også. Likte 1`ern veldig når jeg så den i fjor.

Har sett begge to og kan bekrefte at de begge er solide filmer som trygt kan anbefales. 1'eren er kanskje et ørlite hakk bedre enn 2'eren, men det er kun et ørlite hakk.

Lenke til kommentar

Det er også noe i det at muskelbunter generelt virker som dårligere skuespillere. Ikke at de er det, men de blir ofte veldig begrenset. De skaper et image som er vanskelig å droppe når de tar andre roller.

 

Vin Diesel vil alltid være en blanding av Riddick og Dominic Toretto. Han gjør de rollene knallbra synes jeg, men han blir litt begrenset. Selv i xXx er det igrunn samme karakteren, bare med annet navn og annen bakgrunn. Kunne ikke sett for meg han i en drama-film eller litt mer dype roller.

 

Et av unntakene må vel kanskje bli Stallone. Sier ikke at han er verdens beste skuespiller, men Rocky-filmene hadde veldig mye drama og følelser i seg. Han klarer å virke ganske ekte og troverdig. Men selv der blir han også begrenset, da han er mye "seg selv" i filmene.

 

Skal glatt innrømme at Arnold ikke ville tatt seg ut i storstilt drama, det er helt klart. Men gjør det han til en dårligere skuespiller for det? Det samme kan sies om fløtepusen som gjør det godt i drama men som ikke tøff nok til å innta de tøffeste rollene. Det jeg prøver å si er at alle skuespillere har sine nisjeområder hvor de gjør det bra, og det er derfor du ser de gå igjen i de samme rollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...