Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke plasser er det egentlig som viser filmen i 3D i Norge? Jeg var på IMAX en gang i Oslo, så gikk de konk, og etter det har jeg igrunn ikke peiling.

 

Drammen skal vise den i 3D, til en billig pris på 140 kroner.

Følger det med briller i prisen eller kommer de i tillegg? Hva er i såfall prisen på de i Drammen? Blir sannsynligvis den første 3d-visningen på meg nå til helga.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Bergen Kino introduserer RealD 3D på fredag, samtidig som Avatar har premiere. Vet ikke hvor mange saler det gjelder, men det er endel. Oslo Kino har RealD 3D på Colosseum 1, XpanD 3D på Colosseum 2 og Dolby 3D på Ringen. Jeg har forstått det slik at det er RealD 3D som er nyest og best, men jeg vet ufattelig lite om dette så jeg skal ikke si noe for sikkert.

Lenke til kommentar

Ser Avatar vises både i KP 1 og på MB 3 nå på fredag. Det står at det er 3d-visning på MB 3 også, men noen som har peiling på om det er like bra i begge salene? (vet det er større lerret på KP 1, men ellers)

 

Forøvrig morsomt å se på utstyrslistene til Bergen Kino for henholdsvis Konsertpaléet og Magnu Barfot.

 

Er nok en del kroner som har gått til utstyr her for å si det slik :dribble:

 

Litt usikker på om den for KP er oppdatert, da det er mere trøkk i lydanlegget på KP 5 enn i KP 1, og det synes jeg ganske rart. Spesielt nå som de har oppgradert KP 1 så mye som de har.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Følger det med briller i prisen eller kommer de i tillegg? Hva er i såfall prisen på de i Drammen? Blir sannsynligvis den første 3d-visningen på meg nå til helga.

 

Briller følger såklart med i prisen, men dem må leveres tilbake når man forlater salen. Er alarm på dem som jeg har forstått, så ikke særlig lurt å ta med hjem.

Lenke til kommentar
Så akkurat District 9, og likte den veldig godt!

En ting jeg lurer på, er det meningen å forstå alt aliensa sier? Så uten tekst.

 

Jepp. Nå har du mistet halve plottet gutt. Ikke bra :thumbdown:

 

Det gir dog ekstrem replay value :dribble:

 

Hehe, imponert visst du likte den meget godt uten tekst! Men det går vel kanskje å forstå litt av kropsspråket?

Lenke til kommentar

da har jeg lastet ned DVD profiler, som forsåvidt er ett gratisprogram, man kan betale for tillegsting ting, som fungerer som en dvdlist.. en laster ned programmet og legger inn filmene, den har svær database og har alle filmene jeg har testet inne..en kan søke ved tittel eller enklest og skrive inn "kjøpskoden" eller va faen den tingen under strekkoden heter (det heter vel strekkode?) ogmå si jeg er mektig imponert, finner ut hvor mange filmer du har osv!

 

http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Svenningen

 

slik ser det ut nå..en kan klikke på tittlene og få info om filmen! :3 vakkert, står og hvilket nr i samlingen det er (rekkefølge du fikk det) men det stemmer ikke hos meg, jeg har det på sånn at en kan se antall filmer jeg har.. dette er selvsagt bare en begynnelse, men det tar lit tid og jeg ville vise dere fortest mulig!

 

fungerer kun på windows.. er alternativer til mac, men har du det spør meg, så kan jeg komme tilbake til det :3

 

 

 

her er hva jeg sendte på sms til atsjonas ang. 2001: a space odyssey

 

MV5BMjExMjgwNDk0NV5BMl5BanBnXkFtZTYwNzM4NDc4._V1._SX92_SY140_.jpg

spilletid: 141min

genre: science-fiction, mystery, adventure

#76 på imdb top 250

 

Ser at du kjeda deg, er en langsom film siden de vil gjenskape antigravitasjonsfølelsen av og være uti verdensrommet! Musikken og soundtracket er genial, masse bra sanger som bringer the goodfeeling og en hel del lyder som vil gå deg på nervene. Ikke minst leverer denne filmen en slutt som kan ødelegge dere, hvertfall meg, jeg ble paralysert i 2timer siden jeg ikke følgte helt med og fatta ikke alt, derfor skal 2001 ses igjen ':3 confusing og litt mindfuck om du vil. Det som imponerte mest er alt det tekniske, filmer er fra 1968 og de har tilogmed flatskjermer i seteryggen, noe som enda er litt uvanlig her idag.

 

Superpcer, avanserte romkapsler og mye annet hightech!

 

Verdict: Give it a chance, it might rock youre socks!

kansje litt treg og langsom, men jeg er imponert. dette er 141minutt jeg aldri vil glemme!

Filmen har endret mit syn og tolkning på alt som har med sci-fi filmer og gjøre!

 

resultat: 8.5/10€ men det øker kansje når jeg får med 100% :p

Svenning out ;)

 

kom gjerne med meninger om minianmeldelsen og filmen'!

 

svenning out! :3

Lenke til kommentar

HEATBlu Ray

 

Fikk denne i dag og skulle egentlig spare den til helga men greide det ikke.

Bilde er ikke så mye forbedret, men det var ganske rent og klart på dvd versjonen, kankje ikke så mye å forbedre, litt bedre var det.

Lyden er jo latterlig bra med et untakk, bassen begynnte noe i helvete å brumme i tide og uttide, og måtte løpe å dempe den for å så sette den tilbake til vanlig styrke etterpå, litt irriterende, men det er vel heller anlegget mitt en filmen.

Filmen er lang og god, og brutal, det er ikke mye action i de nesten 3 timene, kanskje 12 minutter sammenlagt men det som er, er jo bedre enn alt annet. Bank ranet er og blir en fantastisk rå action sene, ikke toppet av noen andre.

Slutten er også briljant, i en nestenperfet fadeout til rulleteksten, med en av moby's beste melodier over.

 

En av mine yndlingsfilmer som gjør seg bra på BD.

 

10/10

Lenke til kommentar
Ser Avatar vises både i KP 1 og på MB 3 nå på fredag. Det står at det er 3d-visning på MB 3 også, men noen som har peiling på om det er like bra i begge salene? (vet det er større lerret på KP 1, men ellers)

 

Bedre stoler :new_woot:

 

Velger selv å se den i KP1 grunnet den er større(og etter min mening bedre lyd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...