Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare undertegnede som har Avatar-abstinenser her? Har ventet på denne filmen siden 1991 (Ok, ikke så lenge da, men dere skjønner tegninga). Cameron-fanboy som jeg er, så blir dette stort. Ryktes at Cameron har kortet ned filmen en del og, så da håper jeg på en Extended Editon, ala LOTR.

 

Har ikke gledet meg så mye til en film siden The Two Towers og Return of the King...

Lenke til kommentar
Forferdelig dårlig trailer til Robin Hood, men filmen høres knall ut. Som sagt, det er noe med mixen Scott + Crowe. Ikke minst, kanskje vi endelig får servert den "sanne" historien om Robin Hood.

 

Jeg likte teaseren, visste ikke så mye, regner med at traileren blir bedre. Flott med en mørk og voksen filmatisering av Robin Hood. Sir Ridley er som alltid klasse, og det samme er Crowe. 91-versjonen med Costner og Freeman er flott den dag i dag, min favorittfilm som yngre. Tror jeg har sett den 30 ganger. Undervurdert.

Lenke til kommentar
Uansett, vi vet alle hvilken film som er den beste Robin Hood-filmen.

 

38' versjonen slår det meste. Ingen politisk korrekt Hood der, om du er fienden hans og spiser lunsj, så bann på at han skyter deg i ryggen.

 

Arrogansen til Errol Flynn, kombinert med hans ekstreme fekte-ferdigheter og særdeles fargerike klesstil er uber.

 

Disney versjonen skremte forøvrig vettet av meg som liten.

 

Edit: Forøvrig, Ebert om Avatar:

 

Watching "Avatar," I felt sort of the same as when I saw "Star Wars" in 1977. That was another movie I walked into with uncertain expectations. James Cameron's film has been the subject of relentlessly dubious advance buzz, just as his "Titanic" was. Once again, he has silenced the doubters by simply delivering an extraordinary film. There is still at least one man in Hollywood who knows how to spend $250 million, or was it $300 million, wisely.

 

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.d...VIEWS/912119998

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig mye til Avatar. Minnene strømmer tilbake til da vi pleide å se LOTR-filmene på kino i juletida, det var magiske dager. Robin Hood-filmen så konvensjonell ut, og jeg kunne ikke unngå å tenke på "Gladiator All Over Again". De burde antakelig ha funnet en annen skuespiller enn Crowe til rollen som sverdsvingende underdog.

Lenke til kommentar

Gladiator all over again hadde ikke vært så forferdelig da. Personlig har jeg null forventninger til Avatar, heller kanskje litt lave, siden det eneste jeg kan si med sikkerhet at jeg har fått et godt inntrykk av er det grunnleggende plottet, som virker ganske gjennomsnittlig. Men er forberedt på at den kan overraske. Å se en film i 3D blir jo artig uansett. Kanskje jeg tar meg en tur og ser den på søndag, hvis jeg orker etter jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...