Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så Kill Bill Vol. 1 og 2 i går for n-te gang. Helt siden jeg så dem første gang har jeg en ting jeg har lurt på. Legger det i spoiler, selv om det ikke er veldig spoiling. Men like greit å være på den sikre siden.

 

Hvorfor blir navnet til Beatrix (Kiddo) (Uma Thurmans figur) "pipet" ut i hele vol. 1 og i begynnelsen av vol. 2?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Natural Born Killers er en Oliver Stone film, ikke en Tarantino.

 

Han har heller ikke skrevet manuset, kun selve idéen eller historien. Han skrev det første utkastet, noe som Stone skrev totalt om. Derav har Tarantino hatet på Stone og NBK i 15 år. Påstår han ikke har sett den ferdig engang.

 

Så vet man det.

Lenke til kommentar
Så The Prestige i helgen og syntes det var en kjempe fin film. Sitter igjen med noen spørsmål etter filmen var slutt, og etter å ha lest om filmen på diverse forum, så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål.

 

Så lurte på om noen kunne svare meg på noe av det jeg lurte på?

 

Megaspoiler om filmen så hvis du ikke har sett The Prestige så hold deg unna :)

 

Når Angier tar å kloner seg selv. Er den orginale Angier som dør og klonen som lever videre, eller lever den orginale Angier videre og klonene dør hver gang?

 

Ingen vet, derav navnet paradox, samme med alle teoretiske transportisjon teknikker, er du samme persjon som forsvinner og dukker opp et annet sted, eller blir du utslettet og en klone av deg dukker opp på det nye stedet, ingen vet.

 

Jeg så Kill Bill Vol. 1 og 2 i går for n-te gang. Helt siden jeg så dem første gang har jeg en ting jeg har lurt på. Legger det i spoiler, selv om det ikke er veldig spoiling. Men like greit å være på den sikre siden.

 

Hvorfor blir navnet til Beatrix (Kiddo) (Uma Thurmans figur) "pipet" ut i hele vol. 1 og i begynnelsen av vol. 2?

 

 

Så det skal være en overaskelse.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen overraskelse, men det kan jo være noen som ikke har sett filmene, som ikke synes det er noe gøy å få vite at det skjer, og evt. hvorfor det skjer. Jeg synes selv det er veldig kjipt å lese avslørende detaljer om filmer jeg ikke har sett her. Derfor la det det i spoiler.

 

Edit: Kanskje litt avslørende det jeg skrev her.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar
Så The Prestige i helgen og syntes det var en kjempe fin film. Sitter igjen med noen spørsmål etter filmen var slutt, og etter å ha lest om filmen på diverse forum, så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål.

 

Så lurte på om noen kunne svare meg på noe av det jeg lurte på?

 

Megaspoiler om filmen så hvis du ikke har sett The Prestige så hold deg unna :)

 

Når Angier tar å kloner seg selv. Er den orginale Angier som dør og klonen som lever videre, eller lever den orginale Angier videre og klonene dør hver gang?

 

 

Hvis maskinen faktisk funker så blir han som går inn teleportert og kopien faller ned i vannet. Men nå er det jo egentlig ikke snakk om originaler, siden alle er Angier.

 

Lenke til kommentar

IMDb har som regel ganske utfyllende svar i FAQ-en til hver enkelt film:

 

 

In vol. 1, we are supposed to think of her simply as a killer. We don't know her or her background (or her name), so we cannot connect with her on the same level. We don't really know why she is after the vipers, except for the fact that they tried to kill her and her baby. Perhaps she did something to screw them over that we were never shown, and they had a good reason to 'get back' at her. We do not know the whole score in the first volume, so she is just an unknown killer. In vol. 2 we learn her story and why she deserves her revenge. In vol. 2, she earns a name.

 

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
The box. Se trailer:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LVK-hVGqCpo

 

Også ser du spoof:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KiFKm6l5-vE

 

:D

 

Filmen skal ses.

 

Hysterisk!!!

 

Gleder meg skikkelig til The Box forresten : )

 

 

Jeg gleder meg ikke. Med en gang jeg fant ut at Cameron Diaz skulle være med, forsvant interessen med en gang. Og regissøren har kun kommet med en bra film og det var Donnie Darko.

 

Men for all del, den kan være underholdende:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...