Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.

 

Må si jeg er veldig spent på hvordan du kan vite dette? :)

 

Det finnest to typer plot ifølge IMDb; Plot Summary og Plot Synopsis.

Plot definition

Plot Summary er et lite sammendrag av hva filmen handler om, lignende det du kan lese på baksiden av dvden. Plot Synopsis er selve handlingen i filmen, og inneholder som regel spoilere.

Plottet er måten filmen er framstilt på. Altså kan plottet være ukronologisk som i enkelte filmer. Historien derimot er filmens helhet, sett i kronologisk handlingsforløp.

Lenke til kommentar
Da har jeg nådd 100/250. Så The Godfather, som må være den kjedeligste filmen jeg noensinne har sett.

 

Det tok lang tid før eg såg Gudfaren, valde å utsetja den fordi eg eigentleg var "redd" for å synest at den var kjedeleg, ettersom alle kompisane mine synest det. Det er jo ein fantastisk film! Skjønar ikkje kva som er så kjedeleg, det skjer jo nesten alltid noko, samt fantastisk skodespel.

Lenke til kommentar
Da har jeg nådd 100/250. Så The Godfather, som må være den kjedeligste filmen jeg noensinne har sett.

Fair nok. Broren min, som til vanlig ser crapfilmer, sa det var den beste filmen han noen gang hadde sett og ville låne de neste filmene med en gang. Jeg trodde jeg skulle torturere han med den, men jeg ble overrasket. Så at den kjeder deg trenger ikke å fortelle noe om deg.

 

Det er forresten Obamas favorittfilm til de som ikke har fått det med seg.

Lenke til kommentar
Så Gudfaren i åttende. Syntes den var ganske bra, men ikke nr 1 på imdb. Gudfaren del 2 derimot :love:

Forøvrig så var det American History X som fikk meg til å like den type film for alvor, så den 4 ganger på tre dager husker jeg :blush:

Leon også btw.

 

Tror det var American History X som åpnet mine øyne for alvorlige og "kjedelige" drama og. Da var jeg vel rundt 14, noe som virkelig får meg til å innse at jeg har blitt gammel. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...