Gå til innhold

Europeisk Wii-lansering i desember (Wii)


Anbefalte innlegg

Gleder meg til Wii! Hvilket spill er det som medfølger? Jeg fikk ikke tid til å lese gjennom alt. Jeg er også skuffet over prisen på maskinen, syns den burde kostet 1500kr eller noe i den dur.

 

Mvh Erling

6873862[/snapback]

 

Den Norske avgiften står for en del av prisen, men det som virkelig er grunnen er jo at det er launch-pris. Selv om Nintendo virker som et firma som lager spill fordi de vil at vi skal ha det gøy :) så er de sansynligvis ikke mindre griske enn konkurrentene.

 

Det er jul, det er helt nytt, selvfølgelig vil de ta litt ekstra for det, og 2000 syns jeg er en veldig rimelig pris.

 

Hvis du syns det er dyrt, vent til Mars... tipper at prisen synker enda et par hundre lapper ved PS3 Launch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smalt sammen et julekort til Sony i photoshop (fort).

Lurer på om jeg skal sende det til Sony i år!

 

HAHA!  :D

 

http://img.photobucket.com/albums/v436/w0d00/julekort.jpg

6871929[/snapback]

Genialt mann, genialt... Wii wish you a merry X-mas. Haha lol. Uansett du overså en detalj, Sonys OBH PS3 grill skal stå for maten...

 

http://www.cvgames.com/wp-content/uploads/...grill031606.JPG

 

:lol:

6873782[/snapback]

 

Den kommer nok ikke til jul... Så ribba og pinnekjøttet må nok prepareres i en annen ovn/kjele.

 

Det var synd... PS3-fried mat er sikkert godt.

Lenke til kommentar

Mii needs Wii, badly... :D

 

Syns prisen er grei, jeg. Spilla koster nok litt, men husk at nye, fete 360-spill gjerne ligger på 599,- og at konsollen har vært ute i et års tid; derfor kan de selge mange spill billigere. Hvis spilla ligger på 499,- ved launch, tror jeg vi skal være fornøyde, for da kommer nivået til å ligge endel lavere enn de andre etterhvert.

 

Prisen for gamle spill blir ganske ålreit. Det skal koste £14 for 2000 Wii points. Forutsatt at prisen blir lik i Norge, eller at man kan kjøpe points på f.eks. Play.com, blir prisene noe slikt:

 

NES: 500 points = 41 NOK

SNES: 800 points = 67 NOK

N64: 1000 points = 83 NOK

 

Da bruker jeg omregningskurs 11,9 for GBP.

 

Jeg er egentlig mer skuffa over prisen på kontrollerne. Over 500 for en "komplett" kontroller er definitivt i overkant. Jeg kommer nok til å kjøpe Wii Play, som kommer bundla med en Wiimote, og så plukke opp en ekstra nunchuk på Play.com etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg som hvert fall som fy! Synes ikke prisen blir så verst heller, noe rundt det jeg forventet. Prisen på spillene er og som forventet, utviklerne skal jo tross alt ha sin del av kaka.

 

Hvis kontrolleren blir liggende på rundt 500 kr komplett så vil jeg nok påstå at det kanskje er litt i dyreste laget men, det er overkommelig.

 

Bare å glede seg til Wii sports og Zelda nå da :D

Lenke til kommentar

Hm, ikke spesielt bra pris i det hele tatt. Den kan jo finne på å ende opp på omtrent 2500kr. Veldig skuffende med tanke på hva som faktisk befinner seg inni maskinen. Nintendo klarte tydeligvis ikke å dy seg.

 

Det er jo en del artikler verserende som forteller om at Nintendo selger både maskiner og spill med profitt allerede ved launch. Det er litt skuffende. Nintendo kunne vel saktens ha solgt den noe billigere, spesielt siden prisen hele tiden har vært det store aberet med alle konkurrentene sine konsoller.

 

Nei, da blir det nok ingen Wii på meg med en gang. Kanskje jeg slår til hvis jeg ser noen som er på tilbud over jul eller noe.

Lenke til kommentar
...bling bling show me the money

6888527[/snapback]

 

Bladablada svada og en lada

 

I motsetning til Sony og Microsoft så har ikke nintendo andre produkter på markedet enn spill konsollene sine, Nintendo må derfor prøve å få litt fortjeneste ut av produktene sine så de kan leve videre.

 

Jeg tipper konsollen kommer til å dette ned på 1500,- til sommeren -07

 

Gamecube kontroller og minnekort kan brukes på Wii mener jeg å ha lest. Noen som har hørt hvordan den blir i forhold til Wii sin egen classic kontroll?

Lenke til kommentar
....

6888915[/snapback]

 

Er det en gratis konsoll du er ute etter så må jeg nok skuffe deg, det finnes ikke.

Du kan alltids underholde deg selv med en "nesten" gratis kortstokk.

 

Du kan ikke kreve at de skal selge den med tap for at du kan få den billigere.

Om sluttproduktet deres ikke falt helt til din smak så var det synd.

Nintendo sier de har brukt en god slant med penger på utviklingen av kontrollen sin.

 

Microsoft og Sony selger konsollene sine med tap for folk flest hadde ikke hatt råd til dem om de var blitt solgt med fortjeneste.

Prisene hadde sikkert vært skremmende høye.

 

Jeg mener PS3 er for dyr som en spill konsoll, men som en "multimedia konsoll" er den ikke så gale. :)

 

Edit: Står på jobb så svar kan ta litt tid å skrive :innocent:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
sony og xbox lagde så heftige maskiner at de måtte nesten selge med tap. mens nintendo har ikke så "heftig" og de kan selge med profitt noe som er det mest naturlige å gjøre.

6888650[/snapback]

 

 

Nintendo er nesten Nødt til å selge med profitt, da konsollene og spillene er deres eneste inntektskilde, i motsetning til Microsoft og Sony, hvor spill kun er noen få prosent av totalinntekten.

Lenke til kommentar
....

6888915[/snapback]

 

Er det en gratis konsoll du er ute etter så må jeg nok skuffe deg, det finnes ikke.

Du kan alltids underholde deg selv med en "nesten" gratis kortstokk.

 

Du kan ikke kreve at de skal selge den med tap for at du kan få den billigere.

Om sluttproduktet deres ikke falt helt til din smak så var det synd.

Nintendo sier de har brukt en god slant med penger på utviklingen av kontrollen sin.

 

Microsoft og Sony selger konsollene sine med tap for folk flest hadde ikke hatt råd til dem om de var blitt solgt med fortjeneste.

Prisene hadde sikkert vært skremmende høye.

 

Jeg mener PS3 er for dyr som en spill konsoll, men som en "multimedia konsoll" er den ikke så gale. :)

 

Edit: Står på jobb så svar kan ta litt tid å skrive :innocent:

6889150[/snapback]

 

Hvem har sagt noe som helst om gratis konsoll?

 

Det var tidlig rykter som gikk ut på at Revolution/Wii skulle komme til å koste rundt en tusenlapp. Helt frem til lanseringen har forventningene faktisk vært i alle fall $200. Mange trodde også $150.

 

Poenget er at dette er en maskin med basis i 5 år gammel hardware. Utviklingskostnadene til Rev/Wii har ikke vært brøkdeler av f.eks. PS3 sine. Ikke i nærheten en gang. At den ender opp med å koste såpass mye gjør at den automatisk ender opp i konkurranse med Xbox360 prismessig (vi snakker julesalget i første omgang her), og det er ikke gunstig overhodet for Nintendo sin del, og spesielt ikke når vi vet at de selger med profitt.

 

Faktum er at Nintendo vurderer sin markedsføring og Wiimoten veeeldig høyt, og at man får mye mer for pengene om man kjøper seg en Xbox360 til jul, i alle fall hardwaremessig.

 

Hvis jeg tror det går som det går, og MS setter ned prisene på Xbox360 når Wii kommer ut, så hadde jeg ikke nølt et sekund med å kjøpe en Xbox360 (hvis jeg skulle kjøpt meg en konsoll). Spesielt siden Wii egentlig ikke har overbevist når det gjelder hverken spill eller bruk av kontroller enda.

 

Wii kunne blitt en farsott om Nintendo hadde vært lure, og prissatt den omtrent til det de kunne klare økonomisk sett. Det kunne blitt den første konsollen folk kjøpte på butikken, en slags mellomting mellom en leke og en konsoll som hvem som helst kunne kjøpe når som helst. Istedenfor har det utviklet seg til å bli en helt vanlig konsoll, bare uten bra hardware. Det koster mer enn bare penger å prissette Wii-en slik som Nintendo gjør nå.

 

For all del. Det kan hende det går bra, hvis de er nøye på å sette ned prisene ganske fort, men da må de sloss med grådigheten, og det er en formidabel motstander.

Lenke til kommentar

Etter min hukomelse har nintendo sagt "max 250$". Tror du på hva andre sier får du nok bare klandre deg selv for å bli skuffet.

 

Kjøper du f.eks Xbox360 til jul får du en kraftigere maskin med bedre grafikk (og ?), men spill opplevelsen blir nok mer eller mindre den samme som å spille på en PS2/Xbox med bedre grafikk.

 

Jeg har ikke noe imot bedre grafikk, men har sett det meste før og det imponerer ikke mye lengre. Det er ikke så "nytt og spennende" som Wii kontrollen. Jeg unner Nintendo allt godt for de tør å prøve noe nytt.

 

Er det behov for den 3dje eyecandy maskinen Nei, folk bør slutte å syte og være glad for at noen tenker nytt. Hadde den levert PS3/360 grafikk hadde det bare vært positivt så klart.

 

Jeg tror Nintendo gjør lurt i det de gjør. De har nok ikke råd til å selge en maskin med så mye tap som de 2 andre aktørene pga de ikke har noen andre produkter å gjemme seg bak.

 

blablabla skal hjem om 20 min Wiiii!

 

Edit: Er jo lurt av dem å prise maskinen litt høyt til releasen da det er få maskiner på markedet og stor etterspørsel.

Mener jeg har lest at produksjons kostnadene synker etter som rutinene og suksess raten øker?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Etter min hukomelse har nintendo sagt "max 250$". Tror du på hva andre sier får du nok bare klandre deg selv for å bli skuffet.

 

Greit. Det var mitt siste ord her i denne tråden. Dette, og din innledning i forrige innlegg blir for dumt.

 

Burde vel kanskje ha tenkt meg det selv, siden det var en tråd omhandlende konsoller, men likevel, adjøss.

Lenke til kommentar
Hm, ikke spesielt bra pris i det hele tatt. Den kan jo finne på å ende opp på omtrent 2500kr. Veldig skuffende med tanke på hva som faktisk befinner seg inni maskinen. Nintendo klarte tydeligvis ikke å dy seg.

 

Det er jo en del artikler verserende som forteller om at Nintendo selger både maskiner og spill med profitt allerede ved launch. Det er litt skuffende. Nintendo kunne vel saktens ha solgt den noe billigere, spesielt siden prisen hele tiden har vært det store aberet med alle konkurrentene sine konsoller.

 

Nei, da blir det nok ingen Wii på meg med en gang. Kanskje jeg slår til hvis jeg ser noen som er på tilbud over jul eller noe.

6888527[/snapback]

 

Jeg er enig, så de solgte en 360 på maxi her i trondheim for 2500 nå i helga, det er ikke mye dyrere enn en Wii, og spillene er heller ikke spesiellt billig, alt i alt er prisforskjellen nesten neglisjerbar blitt. Den burde vært billigere.

 

Og hvor kommer det fra at Nintendo ikke akn selge med tap? De har da gjort det før? Og som CAT-scan sier, som kunde så er det helt likeyldig hva som forårsaker prisen, poenget er at du får en konsoll med ganske primitiv maskinvare bare littegrann billigere.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...