Gå til innhold

Europeisk Wii-lansering i desember (Wii)


Anbefalte innlegg

Som formuleringen av primitiv sier: du er nedlatende mot Wii.

Wii er ikke primitiv. den har heller ikke lav ytelse. det er heller ikke meninga at den skal sammenlignes med xbox360 og ps3 da de stiller i en annen klasse. Wii er en avansert spillmaskin. dette er siste posten min her da dette kan gå i det uendelige. men at du legger "blablabla" betyr ikke at det er riktig at du gjør det.

6896540[/snapback]

 

De to stiller i en annen klasse ytelsesmessig ja :) Men de er jo reelle konkurrenter i markedet, det er jo veldig lite realisitisk å anta at salget av disse konsollene ikke påvirker hverandre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to stiller i en annen klasse ytelsesmessig ja :) Men de er jo reelle konkurrenter i markedet, det er jo veldig lite realisitisk å anta at salget av disse konsollene ikke påvirker hverandre.

 

AtW

6896595[/snapback]

Nettopp. Men i motsettning til 360/PS3, konkurrerer ikke Wii på det grafiske området eller ytelse. Den ønsker å åpne for nye markeder og får å gjøre det trenger man en billig konsoll, som har en enkel kontrollmekanisme.

 

I bunn og grunn er ikke vi hovedmålet til Wii. Den sikter seg på et helt annet marked (i tillegg til oss såklart), hvor ytelse og grafikk ikke har noe å si.

 

Ordet "primitiv" er absolutt ikke rett ord for Wii når det gjelder ytelse. Da kan vi egentlig si at kontrollen til PS3/Xbox 360 er primitiv også.

Lenke til kommentar

Men ikke gjør dette til en diskusjon om betydninger av ord da, jeg har tydelig skrevet hva jeg mente med "ganske primitiv", og sågar foreslått en alternativ formulering ("relativt lav ytelse"), siden folk tydligvis ikke liker min (tydlig definerte) bruk av begrepet. Jeg er uinteressert i å diskutere om det begreoet er riktig språklig sett, jeg har tydlig forklart hva jeg mente med det, og sågar forslått en alternativ formulering.

 

TCi: Problemet med Wii (i mmine øyne) er at den ikke har blitt spesielt billig, prisen er bare såvidt lavere enn konkurrenten x360.

 

AtW

Lenke til kommentar
TCi: Problemet med Wii (i mmine øyne) er at den ikke har blitt spesielt billig, prisen er bare såvidt lavere enn konkurrenten x360.

6898729[/snapback]

Og jeg ville fremdeles kjøpt en Wii selv om de var likt priset. Er jeg nuts, da? Kanskje i dine øyne, men jeg ser utelukkende på spillene, og jeg finner mange flere fristende titler på Wii enn på 360. (Dette vil gå litt mer i balanse når Assassin's Creed og Halo3 kommer ut, men de får hard konkurranse av Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy.)

Lenke til kommentar
TCi: Problemet med Wii (i mmine øyne) er at den ikke har blitt spesielt billig, prisen er bare såvidt lavere enn konkurrenten x360.

6898729[/snapback]

Og jeg ville fremdeles kjøpt en Wii selv om de var likt priset. Er jeg nuts, da? Kanskje i dine øyne, men jeg ser utelukkende på spillene, og jeg finner mange flere fristende titler på Wii enn på 360. (Dette vil gå litt mer i balanse når Assassin's Creed og Halo3 kommer ut, men de får hard konkurranse av Metroid Prime 3 og Super Mario Galaxy.)

6898747[/snapback]

 

Ja, folk kommer helt sikkert til å kjøpe Wii allikevel, og kanskje blir det også en suksess (jeg har for lengst innsett at jeg ikke klarer å spå slikt med særlig grad av suksess), men jeg synes prisene på Wii er skuffende høye i forhold til resten, og jeg tror det kommer til gå negativt inn på salget, men vi får se.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da får du vente på en prisnedgang.

 

Det er en grense for hvor billig en konsoll kan være. Om den blir for billig vil folk se på den som om at den er billig for en grunn. En tusenlapp under og du har DS, en bærbar. En PSP får du nesten til samme prisen. Uansett er det butikkene som setter prisen på Wii, markedspris er bare en anbefalt pris. Du får sjekke Elkjøp på lanseringen, de legger den mest sannsynlig ut for 1990kr.

 

Penger sparer du også ut i fra spillene, $10 pr. spill. Kjøp 5 stk. og du har spart vel 500kr.

Lenke til kommentar
Da får du vente på en prisnedgang.

 

Det er en grense for hvor billig en konsoll kan være. Om den blir for billig vil folk se på den som om at den er billig for en grunn. En tusenlapp under og du har DS, en bærbar. En PSP får du nesten til samme prisen. Uansett er det butikkene som setter prisen på Wii, markedspris er bare en anbefalt pris. Du får sjekke Elkjøp på lanseringen, de legger den mest sannsynlig ut for 1990kr.

 

Penger sparer du også ut i fra spillene, $10 pr. spill. Kjøp 5 stk. og du har spart vel 500kr.

6898768[/snapback]

 

Innen Wii går ned i prisk, så går antakelig også konkkurrentene ned i pris.

 

Og spillene er billigere ja, noe som jo er bra, men de er fortsatt ikke billige, prisen er feks fortsatt høyere enn PC-spill, jeg synes rett og slett forskjellen i pris kontra andre konsoller er for liten.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Da får du ikke skaffe deg Wii da, siden du syns den er for dyr. Eller hvilken som helst konsoll da den saks skyld :)

6898923[/snapback]

 

Hvorfor er det så interessant hva jeg kommer til å gjøre? Dette er da vitterlig en diskusjon om Wii, jeg leter ikke etter kjøpsråd, og det er for dumt å avfeie kritikk mot konsollen med "du får la være å kjøpe den da".

 

AtW

Lenke til kommentar
Da får du ikke skaffe deg Wii da, siden du syns den er for dyr. Eller hvilken som helst konsoll da den saks skyld :)

6898923[/snapback]

 

Hvorfor er det så interessant hva jeg kommer til å gjøre? Dette er da vitterlig en diskusjon om Wii, jeg leter ikke etter kjøpsråd, og det er for dumt å avfeie kritikk mot konsollen med "du får la være å kjøpe den da".

 

AtW

6898987[/snapback]

Jeg bryr meg lite hva du kommer til å gjøre. Hvorfor er det dumt å avfeie det med å si, la være å kjøpe den? Om folk syns den er for dyr, vel enkelt, ikke kjøp den. Uansett er Wii den billigste konsollen der ute, er den for dyr er det vel ikke så mye annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Da får du ikke skaffe deg Wii da, siden du syns den er for dyr. Eller hvilken som helst konsoll da den saks skyld :)

6898923[/snapback]

 

Hvorfor er det så interessant hva jeg kommer til å gjøre? Dette er da vitterlig en diskusjon om Wii, jeg leter ikke etter kjøpsråd, og det er for dumt å avfeie kritikk mot konsollen med "du får la være å kjøpe den da".

 

AtW

6898987[/snapback]

Jeg bryr meg lite hva du kommer til å gjøre. Hvorfor er det dumt å avfeie det med å si, la være å kjøpe den? Om folk syns den er for dyr, vel enkelt, ikke kjøp den. Uansett er Wii den billigste konsollen der ute, er den for dyr er det vel ikke så mye annet å gjøre.

6899055[/snapback]

 

Jeg vet om flere konsoller man fortsatt får kjøpt som er billigere enn Wii, så det er ikke den billigste konsollen nei.

 

Det er dumt å avfeie det med "så ikke kjøp den", fordi det ikke bidrar noe som helst, om man ikke ønsker i å være med i en diskusjon om prisen på Wii er fornuftig, og sørger for at salget er bra nok, så trenger man ikke det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om neste-generasjons konsoller. Og Core til 360 er billigere enn markedsprisen til Wii nå ja, men den markedsprisen blir oversett av mange butikker. Blant annet Elkjøp kommer til å kjøre et godt kampanjetilbud på den.

 

Når folk betaler 3000 for 360 og 6000 for PS3, så tror jeg at Wii får et godt nok salg blant de fleste. Wii er også en type konsoll som aldri har vært ute på markedet før. Prisen tror jeg ikke er noe hinder uansett hvor dårlig folk mener ytelsen er. For ytelse har ikke noe å si for folk flest.

Lenke til kommentar
Nå er det snakk om neste-generasjons konsoller. Og Core til 360 er billigere enn markedsprisen til Wii nå ja, men den markedsprisen blir oversett av mange butikker. Blant annet Elkjøp kommer til å kjøre et godt kampanjetilbud på den.

 

Når folk betaler 3000 for 360 og 6000 for PS3, så tror jeg at Wii får et godt nok salg blant de fleste. Wii er også en type konsoll som aldri har vært ute på markedet før. Prisen tror jeg ikke er noe hinder uansett hvor dårlig folk mener ytelsen er. For ytelse har ikke noe å si for folk flest.

6899113[/snapback]

 

Det er vel god kamapanjetilbud på x360 også? Så den senest i helga for 2500.

 

Om ytelse ikke har noe å si for folk flest, er det ikke høyst relevant å sammenlikne Wii med forrige genrasjon? Man får fortsatt kjøpt det og det er billigere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå er det snakk om neste-generasjons konsoller.

 

For ytelse har ikke noe å si for folk flest.

Derfor synes jeg det blir feil å bare snakke om neste-generasjonskonsoller, som om det skulle være de eneste konsollene Wii må konkurrere mot på markedet. For mange - spesielt i familiesegmentet som Wii helt klart prøver å nå - betyr ytelse lite og da bryr man seg ikke om hvilken generasjon man kjøper seg inn i. Dette er et marked Sony kommer til å satse tungt på med PS2 i lang tid fremover.

 

Edit: slått av ATWindsor :)

Lenke til kommentar
Godt poeng, men denne generasjonen vil etterhvert bli faset ut.

6899181[/snapback]

Vi kan vel alle ha våre subjektive meninger om hvor lenge PS2 kommer til å leve. Jeg tipper Sony kommer til å støtte den en god stund til, for den dekker et segment som PS3 ikke treffer, nemlig de som vil ha en skitbillig morrokonsoll for bruk til Singstar, Buzz, EyeToy, og Guitar Hero. Dessuten tipper jeg Sony innfører disse konseptene på PS3 og videreforedler de der og markedsfører PS3 mot nettopp dette segmentet med hva som er kult med den nye generasjonen (innenfor nevnte spillsjangrer). Slik kan de faktisk bruke PS2 som direkte reklame for PS3.

 

Ihvertfall er det det jeg mener Sony burde gjøre, uten at de betyr at de kommer til å gjøre det. Jeg har vært uenig i strategiene deres tidligere, og jeg kommer sikkert til å være det igjen... ;)

Lenke til kommentar

hm.. det jeg synes det virker som mange overser i denne diskusjonen er at i nintendo sin pris ingår en bundle med spill, og at adgang til nintendos online tjeneste er gratis.

 

Bør ikke dette også taes med i beregningen om hvor vidt Wii er dyr eller ikke?

 

Så vidt det er meg kjent er det ikke bundlet noen spill med 360'en til laveste pris, og du må betale for online tjenesten?

 

Disse faktorene vil alene gjør Wii til det billigste alternativet, ikke bare ved launch men også på sikt.

 

Jeg har ikke undersøkt disse tallene så alt for nøye nå men

 

Nintendo Wii (+1 spill +gratis online tjeneste): = ~2500 kr

Xbox 360 (0 spill): = ~2500 kr + spill ~500kr = ~3000 kr + eventuelle merkostnader for nettjeneste over tid.

 

Hvis noen gidder å skaffe mere nøyaktige tall, feel free to correct me ;)

 

Gidder ikke å ta med ps3 her, siden man ikke trenger å regne så veldig mye for å skjønne at den ikke konkurerer på pris. :)

 

For meg så utgjør også det faktum at gamle NES, SNES og N64 spill blir tilgjengelige til veldig hyggelige priser en enorm bonus på Wii'en sin side.

 

Og som altid i mine konsol innlegg, dette er ikke flamebait eller fanboyism. Dette er mitt synspunkt, og er ikke ment som noen flaming av andre konsoller. Jeg inrømmer gjerne at jeg er en Nintendogutt by heart (Siden jeg fikk NES når jeg var 6-7 år gammal). Men ønsker å respektere andre sin smak, og vil at de gjør det samme tilbake.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Derfor synes jeg det blir feil å bare snakke om neste-generasjonskonsoller, som om det skulle være de eneste konsollene Wii må konkurrere mot på markedet. For mange - spesielt i familiesegmentet som Wii helt klart prøver å nå - betyr ytelse lite og da bryr man seg ikke om hvilken generasjon man kjøper seg inn i. Dette er et marked Sony kommer til å satse tungt på med PS2 i lang tid fremover.

 

6899169[/snapback]

 

mhm, Jeg tror også at timingen til Nintendo er veldig god for å treffe nostalgi segmentet. Folk som vokste opp med Nintendo, men som har glidd litt bort fra gaminga, som ikke har tid til Halo og whatnot. Også kanskje som nå selv er voksne med barn og tenker på den firkantige NES'en fra sin barndom. (hvis du sammenlikner NES og Wii så ser man fort en del likheter, som f.eks enkelhet i design). Man skal ikke undervurdere Nintendo sin rent Historiske makt.

 

Og for nostalgikerne treffer Wii Virtua Console, midt i magereginoen. I hvertfall for min del. Ikke bare får man nintendos revolusjon, men man får alt det som var godt med nintendo før i tiden også.

 

Nei som sagt før, Wii handler ikke om å konkurere ut x360 eller ps3, Wii handler om andre ting, hander om de som er ute etter noe nytt, som ikke finner den samme gleden i konsol lenger, de som ikke krever at polycounten er større enn folketallet i verdens største nasjoner. De som vil spille, leke, og er ute etter noe nytt.

 

Hvis du digger konsollene som de er og ikke føler at du trenger noe nytt, annet enn bedre grafikk. da blir du nok mere fornøyd med 360 eller PS3.

 

Jeg for min del kjøpte siste konsol med N64. Og har ikke vert så veldig frista siden, da jeg følte PC'en ga bedre spillopplevelser. Nå skal jeg ha en Wii! :D

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...