Gå til innhold

Europeisk Wii-lansering i desember (Wii)


Anbefalte innlegg

En ting de fleste glememr i prissammenligninger mellom Xbox 360 og Wii er at Wii har innebygd WiFi. Når det gjelder Xbox 360 derimot må denne kjøpes separat. Nå er det jo mange som kanskje da bare bruker ethernet-ledning istedenfor da. Men skal man ha WiFi (trådløst nett) må man kjøpe en ekstern WiFi-sender som koster rundt 700 her i Norge. Med andre ord blir det litt dyrere enn folk skal ha det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting de fleste glememr i prissammenligninger mellom Xbox 360 og Wii er at Wii har innebygd WiFi. Når det gjelder Xbox 360 derimot må denne kjøpes separat. Nå er det jo mange som kanskje da bare bruker ethernet-ledning istedenfor da. Men skal man ha WiFi (trådløst nett) må man kjøpe en ekstern WiFi-sender som koster rundt 700 her i Norge. Med andre ord blir det litt dyrere enn folk skal ha det til.

6909362[/snapback]

 

Så har du det dillemaet der eg betaler ekstra for noko eg ikkje trenger eller vil ha!

Det headsettet eg fekk med Xbox360 trenger eg ijallefall ikkje, kor mykje koster det i butikken? Kanskje eg kan tjene sixpack på den.

Lenke til kommentar
En ting de fleste glememr i prissammenligninger mellom Xbox 360 og Wii er at Wii har innebygd WiFi. Når det gjelder Xbox 360 derimot må denne kjøpes separat. Nå er det jo mange som kanskje da bare bruker ethernet-ledning istedenfor da.

 

Det er vel en god grunn til at mange "glemmer" det vil jeg tro, wifi er ikek spesielt nyttig på en stasjonær boks som allerede har ganske mange ledninger stikkende ut av seg, ergo tror jeg ikke særlig mange kommer til å kjøpe wi-fi-utstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det tror ikke jeg heller, men jeg tror de kunne ha gjort det om de ville.

6910147[/snapback]

Det ville vært utrolig risikabelt. Hvis du har lest tråden så har du sikkert fått med deg at i motsetning til Sony og MS har ikke Nintendo noe annet å falle tilbake på.

6910613[/snapback]

 

De har jo bitte-litt annet tror jeg (har de ikke kjøpt opp ett lite forma som driver med noe elektroniske sensorer eller noe) :), Men ja, i praksis har de ikke noe annet enn spill/konsoll-opplegget sitt.

 

Men som jeg har nevnt, det jeg så om produksjonsprisen av feks gamecube (dog var dette en usikker kilde,men har ikke sett noen kilder på det motsatte heller) tydet på at de solgte med tap da, så jeg tror de kunne klart seg bra med å sponse konsollen, de kunne sikkert ha tapt på det, men det er et relativt rikt selskap. (tjente nesten 5 milliarder dollar i fjor ifølge wikipedia).

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik utviklingskostnadene til slike konsoller er enorme, ikke uten grunn at det tar lang tid og mye ressurser å komme med en ny konsoll.

 

Når man tar i betrakning disse kostnadene er det ikke sikkert Nintendo fikk noe særlig overskudd på GameCube`n.

 

Ser man bort fra kostnadene på utviklingen men kun på enhetskostnadene på produksjonen er det ingen sjans at Nintendo gikk i underskudd.

 

Å produsere en GameCube vil jeg tro koster rundt 200 kr, ikke noe mer ihvertfall.

 

Om de solgte nok Cubes til å dekke over kostnadene for utviklingen for så å gå i ett overskudd er likevel ikke sikkert.

 

Husk de billigste DVD-spillerne koster 299,- og selges med fortjeneste, at Cuben koster noe særlig mer i ren produksjon tror jeg ikke på. Likevel selges den for rundt 900,- ++

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg også håper å skaffe meg en på fredag, noen som vet om butikker i oslo området som helt sikkert har konsoller?

 

Jeg har ringt rundt til endel butikker, og de aller fleste sier at de ikke har fått noe informasjon om hvor mange konsoller de får enda, og nå begynner det jo å nærme seg langsering.... Pga at så mange sier de ikke vet hvor mange, og om de i det hele tatt får en konsoll, så er jeg skeptisk til de som sier at de helt sikkert får, kan jo hende de er litt for selvsikkre:P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...