Gå til innhold

Europeisk Wii-lansering i desember (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med CAT-scan at Nintendo kunne vært lurere og virkelig gått for markedspenetrasjon med en billigere konsoll. Men de har tro på at de kommer til å selge bra likevel, og vi får se om hovmod står for fall. Forøvrig tror jeg at uttalelsene til Reggie om at Wii gir dem moolah fra dag en er vel så mye aksjonærsnakk. For oss kunder kan det virke som arroganse, men jeg tror ikke vi skal ta det personlig.

 

Men jeg er ikke enig i betydningen av av 360 skal gi mere hardware for pengene. Jeg personlig bryr meg filla om hardware så lenge spilla gir meg en god følelse å spille. Selvfølgelig, hvis man ikke lar seg sjarmere av noen av spillene eller featurene til Wii, kan jeg se at tradisjonelle gamere heller går til kraftigere hardware. Og det får være deres valg. Men det er ikke noen lov som sier at bedre hardware gir bedre spill, og dermed at en konsoll som tilbyr mer hardware for samme pris er en bedre konsoll. Det er et godt utgangspunkt, men ikke en lov.

 

Tror nesten jeg hadde kjøpt en Wii til 2500,- før en 360 til samme pris. Men det er ikke fordi jeg en en Nintendo fanatiker. Det er fordi Wii tilbyr en annen opplevelse enn 360, som jeg personlig heller vil ha.

 

Vet du ikke vil svare mer i denne tråden, CAT-scan, så hvis du syns jeg er på jordet, får du heller sende meg en PM. :) Men jeg er altså ikke uenig med deg. Bare at jeg har andre behov og preferanser.

Lenke til kommentar
Poenget er at dette er en maskin med basis i 5 år gammel hardware.

At den har "basis i 5 år gammel hardware" er vel heller lite interessant. Både GPU og CPU er visstnok laget spesielt for Wii, med mye høyere ytelse, samtidig som strømforbruket er drastisk redusert. De kunne sikkert fått mer kraft ut av maskinen ved å godta at den brukte mye strøm, men poenget forsvinner liksom litt når man ikke har HD-støtte uansett.

 

At den ender opp med å koste såpass mye gjør at den automatisk ender opp i konkurranse med Xbox360 prismessig (vi snakker julesalget i første omgang her), og det er ikke gunstig overhodet for Nintendo sin del, og spesielt ikke når vi vet at de selger med profitt.

At den ender med å koste mye i forhold til 360 kommer av at Nintendo ikke kan selge med tap, i motsetning til Microsoft, som kan ta enorme tap uten problemer.

 

Faktum er at Nintendo vurderer sin markedsføring og Wiimoten veeeldig høyt, og at man får mye mer for pengene om man kjøper seg en Xbox360 til jul, i alle fall hardwaremessig.

Ikke hvis man bare har vanlig TV. Dessuten er kontrolleren en del av hardwaren.

 

Wii kunne blitt en farsott om Nintendo hadde vært lure, og prissatt den omtrent til det de kunne klare økonomisk sett.

Det er jo det de har gjort. Perrin Kaplan forklarte at de akkurat klarer det uten å selge med tap. Etter hvert vil de tjene mer på den, men i utgangspunktet får de bare inn det de har brukt på hardwaren.

 

Det kunne blitt den første konsollen folk kjøpte på butikken, en slags mellomting mellom en leke og en konsoll som hvem som helst kunne kjøpe når som helst. Istedenfor har det utviklet seg til å bli en helt vanlig konsoll, bare uten bra hardware.

Å påstå at Wii ikke har bra hardware er jo bare tull. Se på hvor bra grafikk du kan få på GC, og så tenker du deg en maskin som er mye kraftigere enn det igjen.

 

Nintendo vil nok sette ned prisen når de får opp volumene og det blir billigere å produsere.

 

For all del. Det kan hende det går bra, hvis de er nøye på å sette ned prisene ganske fort, men da må de sloss med grådigheten, og det er en formidabel motstander.

6889872[/snapback]

Hva slags tullekommentar er dette? Tror du Sony og Microsoft er veldedighetsorganisasjoner eller? At det bare er Nintendo som vil tjene penger?

 

Snakk om å være naiv!

 

Faktum er at MS og Sony er gigantiske i forhold til Nintendo, og de har andre markeder å falle tilbake på. Nintendo har bare spill.

 

 

Jeg er enig, så de solgte en 360 på maxi her i trondheim for 2500 nå i helga, det er ikke mye dyrere enn en Wii, og spillene er heller ikke spesiellt billig, alt i alt er prisforskjellen nesten neglisjerbar blitt. Den burde vært billigere.

Den kunne ikke vært billigere, fordi Nintendo i motsetning til Microsoft ikke har råd til å ta milliardtap på konsollene sine. Sammenligningen er urettferdig, fordi Microsoft har en tilnærmet uendelig pengesum å ta av for å ta store tap på hver solgte konsoll.

 

Og hvor kommer det fra at Nintendo ikke akn selge med tap? De har da gjort det før?

Nei, de har ikke det. Kanskje i mindre perioder (når dollarkursen har vært ugunstig f.eks.), men de har ikke råd til det i lengden, i motsetning til Sony og MS.

 

Og som CAT-scan sier, som kunde så er det helt likeyldig hva som forårsaker prisen, poenget er at du får en konsoll med ganske primitiv maskinvare bare littegrann billigere.

Wii er ikke en primitiv maskin. Denne løgnen/fabelen må dø.

Lenke til kommentar
Og hvor kommer det fra at Nintendo ikke akn selge med tap? De har da gjort det før?

Nei, de har ikke det. Kanskje i mindre perioder (når dollarkursen har vært ugunstig f.eks.), men de har ikke råd til det i lengden, i motsetning til Sony og MS.

 

Og som CAT-scan sier, som kunde så er det helt likeyldig hva som forårsaker prisen, poenget er at du får en konsoll med ganske primitiv maskinvare bare littegrann billigere.

Wii er ikke en primitiv maskin. Denne løgnen/fabelen må dø.

6895896[/snapback]

 

Var ikke så lett å finne noe informasjon om det, det eneste jeg kunne finn om feks gamecube var denne mer eller mindre diffuse nettsiden: http://hankfiles.pcvsconsole.com/answer.php?file=333, som oppgir produksjonkostnaden på gamecuben til 250$, om det er rikitg ble den solgt med tap.

 

Ellers spørs det vel litt hva man legger i "ganske primitiv", når jeg sier "ganske primitiv", så sikter jeg til det ytelsesmessige aspektet, konsollen har lav ytelse i forhold til alternativene.

 

AtW

Lenke til kommentar
ytelse er ikke alt! å si Wii er "ganske primitiv maskin" vitner til lite forståelse for maskinen.

6896144[/snapback]

 

Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

 

AtW

6896184[/snapback]

Det er ikke det han mener, det er kontrollen hvor Wii har sin teknologi.

Lenke til kommentar
ytelse er ikke alt! å si Wii er "ganske primitiv maskin" vitner til lite forståelse for maskinen.

6896144[/snapback]

 

Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

 

AtW

6896184[/snapback]

 

Wii er først og fremst en spillmaskin noe som ikke alternativene er(multimediamaskin).

Wii er det som for meg virker som det beste kanditaten til spillopplevelsen. jeg er lei folk som snakker dritt om nintendos ytelse og skryter uhemmet over de kraftige beistene i xbox og ps3. det enkle er ofte det beste. uansett er jo nintende det billigste alternativet. om prisen faller etter lansering. 1500 for Wii er ikke dyrt. de har faktisk jobbet lenge med denne maskinen og investert stort. og du skal nok se nintendo leverer. gameplay/underholdning er det nintendo står for. ps3 og xbox er grafikk, grafikk og atter grafikk. dessuten har Nintendo sagt at ikke de lager maskinen for å konkurrere med ps3 og xbox da de stiller i en annen klasse(multimediamaskin). hardwaren i nintendo er mer en godt nok til spillene som kommer til den. husk på at ikke nintendo støtter HD noe som ps3 og Xbox gjør. og da forsvinner noe av kravene.

Lenke til kommentar
ytelse er ikke alt! å si Wii er "ganske primitiv maskin" vitner til lite forståelse for maskinen.

6896144[/snapback]

 

Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

 

AtW

6896184[/snapback]

 

Wii er først og fremst en spillmaskin noe som ikke alternativene er(multimediamaskin).

Wii er det som for meg virker som det beste kanditaten til spillopplevelsen. jeg er lei folk som snakker dritt om nintendos ytelse og skryter uhemmet over de kraftige beistene i xbox og ps3. det enkle er ofte det beste. uansett er jo nintende det billigste alternativet. om prisen faller etter lansering. 1500 for Wii er ikke dyrt. de har faktisk jobbet lenge med denne maskinen og investert stort. og du skal nok se nintendo leverer. gameplay/underholdning er det nintendo står for. ps3 og xbox er grafikk, grafikk og atter grafikk. dessuten har Nintendo sagt at ikke de lager maskinen for å konkurrere med ps3 og xbox da de stiller i en annen klasse(multimediamaskin). hardwaren i nintendo er mer en godt nok til spillene som kommer til den. husk på at ikke nintendo støtter HD noe som ps3 og Xbox gjør. og da forsvinner noe av kravene.

6896267[/snapback]

 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt, jeg har poengtert hva jeg leger i primitiv, nemlig at ytelsen er relativt lav i forhold til alternativene. Innlegget ditt sier ingenting om den påstanden.

 

AtW

Lenke til kommentar
ytelse er ikke alt! å si Wii er "ganske primitiv maskin" vitner til lite forståelse for maskinen.

6896144[/snapback]

 

Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

 

AtW

6896184[/snapback]

Det er ikke det han mener, det er kontrollen hvor Wii har sin teknologi.

6896265[/snapback]

 

Isåfall burde han lese min oppklaring av hva jeg mener med min uttalelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

At ytelsen ikke er like god betyr ikke at maskinen er primitiv. Nintendo har jo allerede forklart at de satset på lavt strømforbruk, ikke bråk, osv.

6896313[/snapback]

 

For å gjenta meg selv enda en gang, jeg har spesifisert hva jeg mener med " ganske primitiv". Nemlig at ytelsen er relativt lav.

 

AtW

Lenke til kommentar
ytelse er ikke alt! å si Wii er "ganske primitiv maskin" vitner til lite forståelse for maskinen.

6896144[/snapback]

 

Javel, fortell, mener du at ytelsen på Wii ikke er endel dårligere enn på alternativene?

 

AtW

6896184[/snapback]

 

Wii er først og fremst en spillmaskin noe som ikke alternativene er(multimediamaskin).

Wii er det som for meg virker som det beste kanditaten til spillopplevelsen. jeg er lei folk som snakker dritt om nintendos ytelse og skryter uhemmet over de kraftige beistene i xbox og ps3. det enkle er ofte det beste. uansett er jo nintende det billigste alternativet. om prisen faller etter lansering. 1500 for Wii er ikke dyrt. de har faktisk jobbet lenge med denne maskinen og investert stort. og du skal nok se nintendo leverer. gameplay/underholdning er det nintendo står for. ps3 og xbox er grafikk, grafikk og atter grafikk. dessuten har Nintendo sagt at ikke de lager maskinen for å konkurrere med ps3 og xbox da de stiller i en annen klasse(multimediamaskin). hardwaren i nintendo er mer en godt nok til spillene som kommer til den. husk på at ikke nintendo støtter HD noe som ps3 og Xbox gjør. og da forsvinner noe av kravene.

6896267[/snapback]

 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt, jeg har poengtert hva jeg leger i primitiv, nemlig at ytelsen er relativt lav i forhold til alternativene. Innlegget ditt sier ingenting om den påstanden.

 

AtW

6896310[/snapback]

 

jeg har presisert at det ikke er noen "alternativ" til Wii da xbox og ps3 er av en helt annen klasse. om du har en bastant urokkelig mening om at Wii er primitiv så skal du få lov til det. jeg gidder ikke bruke tida mi mer på deg da jeg selv mener og "vet" at Wii ikke er primitiv og det er feil å kalle den det.

Lenke til kommentar

jeg har presisert at det ikke er noen "alternativ" til Wii da xbox og ps3 er av en helt annen klasse. om du har en bastant urokkelig mening om at Wii er primitiv så skal du få lov til det. jeg gidder ikke bruke tida mi mer på deg da jeg selv mener og "vet" at Wii ikke er primitiv og det er feil å kalle den det.

6896404[/snapback]

 

Du mener det er feil av meg å mene at ytelsen på Wii er endel dårligere enn på de andre konsollene (i denne genrasjonen)? (som er det jeg har spesifisert er det jeg mener med "ganske primitiv") Det burde jo være ganske lett å dokumentere om det er feil?

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg har presisert at det ikke er noen "alternativ" til Wii da xbox og ps3 er av en helt annen klasse. om du har en bastant urokkelig mening om at Wii er primitiv så skal du få lov til det. jeg gidder ikke bruke tida mi mer på deg da jeg selv mener og "vet" at Wii ikke er primitiv og det er feil å kalle den det.

6896404[/snapback]

 

Du mener det er feil av meg å mene at ytelsen på Wii er endel dårligere enn på de andre konsollene (i denne genrasjonen)? (som er det jeg har spesifisert er det jeg mener med "ganske primitiv") Det burde jo være ganske lett å dokumentere om det er feil?

 

AtW

6896438[/snapback]

 

ahhh, at ytelsen er dårligere betyr ikke at maskinen er primitiv!!

 

Primitivitet betegner på en ofte nedlatende måte noe(n) som er enkel(t), lite utviklet eller opprinnelig
Lenke til kommentar

jeg har presisert at det ikke er noen "alternativ" til Wii da xbox og ps3 er av en helt annen klasse. om du har en bastant urokkelig mening om at Wii er primitiv så skal du få lov til det. jeg gidder ikke bruke tida mi mer på deg da jeg selv mener og "vet" at Wii ikke er primitiv og det er feil å kalle den det.

6896404[/snapback]

 

Du mener det er feil av meg å mene at ytelsen på Wii er endel dårligere enn på de andre konsollene (i denne genrasjonen)? (som er det jeg har spesifisert er det jeg mener med "ganske primitiv") Det burde jo være ganske lett å dokumentere om det er feil?

 

AtW

6896438[/snapback]

 

ahhh, at ytelsen er dårligere betyr ikke at maskinen er primitiv!!

 

Primitivitet betegner på en ofte nedlatende måte noe(n) som er enkel(t), lite utviklet eller opprinnelig

6896462[/snapback]

 

Jeg har sagt jeg hva jeg legger i "ganske primitiv", hvorfor diskuterer du tekniske ting, når det tydligvis er det språklige du er uenig i? Jeg kan godt bruke et annet begrep om du ønsker, er "relativt lav ytelse" bedre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Som formuleringen av primitiv sier: du er nedlatende mot Wii.

Wii er ikke primitiv. den har heller ikke lav ytelse. det er heller ikke meninga at den skal sammenlignes med xbox360 og ps3 da de stiller i en annen klasse. Wii er en avansert spillmaskin. dette er siste posten min her da dette kan gå i det uendelige. men at du legger "blablabla" betyr ikke at det er riktig at du gjør det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...