Gå til innhold

Europeisk Wii-lansering i desember (Wii)


Anbefalte innlegg

Xbox 360 Core: 1900kr

12 Måneder Xbox Live Gold: 495kr

 

Spill:

Ridge Racer 6: 249kr

PGR3: 399kr

GR:AW: 499kr

 

osv...

 

Så den store forskjellen er vel ikke helt til stede?

 

Man får også Xbox 360 Premium + DoA4 til 3000kr.

 

Så for å oppsummere man kan få en fullt spillbar 360konsoll pluss ett spill til 2149kr.

6900071[/snapback]

 

hm trodde core var dyrere, har lest at folk snakka om kampanje priser på 2500... jaja hvis dette stemmer blir jo regnestykket mitt litt flåsete.

 

Ang spillprisene, du har valgt ut et par bunn priser her også da.. de fleste spill ligger rundt 500,- enkelte faktisk litt over... (med utgangspunkt i gamer.no's prisguide)

 

EDIT: Den prisen du har satt på CORE er kampanjeprisen(?) til elkjøp... vanlig pris på core andre steder ligger på rundt 2500, gjerne over.

 

Synes å huske at Elkjøp hadde som mål å være billigst på spill og konsoller, f.eks er de helt klart billigst på nintendo ds lite. Da vil de mest sansynlig følge på med en rimeligere pris på Wii også, hvis de gjør det med alle andre konsoller.

 

Man må ta utganspunkt i den vanlige prisen på konsollen, ikke hva enkelte kjeder klarer å "presse den ned" til. Den vanlige prisen på Wii blir tilnærmet det vi har hørt i pressen, noen selger den litt billigere. (f.eks elkjøp)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox 360 Core: 1900kr

12 Måneder Xbox Live Gold: 495kr

 

Spill:

Ridge Racer 6: 249kr

PGR3: 399kr

GR:AW: 499kr

 

osv...

 

Så den store forskjellen er vel ikke helt til stede?

 

Man får også Xbox 360 Premium + DoA4 til 3000kr.

 

Så for å oppsummere man kan få en fullt spillbar 360konsoll pluss ett spill til 2149kr.

6900071[/snapback]

 

hm trodde core var dyrere, har lest at folk snakka om kampanje priser på 2500... jaja hvis dette stemmer blir jo regnestykket mitt litt flåsete.

6900551[/snapback]

 

Ja, men det var for premium (og et spill muligens, husker ikke helt, så bare plakaten på maxi). Men ser jeg ikke skrev spesifikt at det var premium,så nå er ivhertfall det oppklart :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Man må ta utganspunkt i den vanlige prisen på konsollen, ikke hva enkelte kjeder klarer å "presse den ned" til. Den vanlige prisen på Wii blir tilnærmet det vi har hørt  i pressen, noen selger den litt billigere. (f.eks elkjøp)

6900551[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig. Det er noen som selger 360 Core for 2900kr og det er jo helt ufattelig når du får den til 1000kr mindre. Den vanlige prisen på Xbox 360 Core ligger vel på 2300kr, som komplett.no selger den for uten kampanje. Man har vel egentlig ikke veil. priser i Norge lenger, så det er butikken selv som bestemmer det i forhold til innkjøpspris. Men den "internasjonale" veil. prisen på Xbox 360 Core ligger nå på $200 (så plusser man på norske avgifter og litt smårusk).

Lenke til kommentar

Man må ta utganspunkt i den vanlige prisen på konsollen, ikke hva enkelte kjeder klarer å "presse den ned" til. Den vanlige prisen på Wii blir tilnærmet det vi har hørt  i pressen, noen selger den litt billigere. (f.eks elkjøp)

6900551[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig. Det er noen som selger 360 Core for 2900kr og det er jo helt ufattelig når du får den til 1000kr mindre. Den vanlige prisen på Xbox 360 Core ligger vel på 2300kr, som komplett.no selger den for uten kampanje. Man har vel egentlig ikke veil. priser i Norge lenger, så det er butikken selv som bestemmer det i forhold til innkjøpspris. Men den "internasjonale" veil. prisen på Xbox 360 Core ligger nå på $200 (så plusser man på norske avgifter og litt smårusk).

6900668[/snapback]

For å få noe ut av begge må man ut med, 1 spill og lagring:

 

Core:

maskinen: 2300 kr (tatt fra komplett.no)

minnekort: 300 kr

spill: 500 kr

1 år live: 500 kr

 

Totalsum: 3600kr

 

Wii

maskinen: 2500 kr (markedspris)

minnekort: 0 kr (lagring på maskinen)

spill: 0 kr (følger med)

Online: 0 kr (gratis)

 

Totaltsum: 2500kr

 

Litt vanskelig det med onlinespill, men uansett blir Wii 500kr billigere hvert år.

Lenke til kommentar

Kan man ikke lagre på selve maskinen på x360 også? Ellers lurte jeg litt på det xbox Live-opplegget, Live silver er jo gratis, og har ifølge MS disse featurene:

 

Create your gamer profile

Create and maintain a friends list

Access Xbox Live Marketplace including Xbox Live Arcade, demos, and trailers

Send and receive text and voice messages

Join in special Xbox Live Gold trial opportunities

Access massively multiplayer games

 

Er ikke det det meste man trenger?

 

AtW

Lenke til kommentar
For å få noe ut av begge må man ut med, 1 spill og lagring:

 

[snip]

 

Litt vanskelig det med onlinespill, men uansett blir Wii 500kr billigere hvert år.

6900737[/snapback]

Det er ikke alle som er ute etter onlinespilling og dermed ikke ville betalt for det. Det er mange som klarer seg fint med silver. Og på Wii kan man jo ikke velge fritt hvilket spill man vil ha med, så det at et spill følger med er ikke verdt like mye. Men alt i alt er jeg enig i sammenlikningen.

 

Kan man ikke lagre på selve maskinen på x360 også?

6900811[/snapback]

Nope, bare på harddisk eller minnekort. Harddisk følger jo med på Premium, så der er det ingen bekymring, men kjøper du Core, må du sørge for lagring selv.

 

Er ikke det det meste man trenger?

6900811[/snapback]

Det er det meste jeg trenger, for jeg er ikke interessert i å spille online, men skal du det, må du ha Gold.

Lenke til kommentar
Er ikke det det meste man trenger?

6900811[/snapback]

Det er det meste jeg trenger, for jeg er ikke interessert i å spille online, men skal du det, må du ha Gold.

6900861[/snapback]

 

Hmm, så når MS sier "Access massively multiplayer games" så mener de ikke at man faktisk kan spille? Synes det er en merkelig måte å formulere seg på.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, så når MS sier "Access massively multiplayer games" så mener de ikke at man faktisk kan spille? Synes det er en merkelig måte å formulere seg på.

6900887[/snapback]

Akkurat det med MMO-spill skal jeg ikke uttale meg om. Kan være det er nok å betale månedsbeløp til utgivern av spillet, og at du dermed slipper igjennom. Det får eksperter på området uttale seg om. Men skal du spille vanlig Live (PGR3, GRAW, osv.) må du ha Gold.

Lenke til kommentar
Hmm, så når MS sier "Access massively multiplayer games" så mener de ikke at man faktisk kan spille? Synes det er en merkelig måte å formulere seg på.

6900887[/snapback]

Akkurat det med MMO-spill skal jeg ikke uttale meg om. Kan være det er nok å betale månedsbeløp til utgivern av spillet, og at du dermed slipper igjennom. Det får eksperter på området uttale seg om. Men skal du spille vanlig Live (PGR3, GRAW, osv.) må du ha Gold.

6900912[/snapback]

 

Ja, du får spilt FFXI med Xbox live silver (Man betaler da en sum i måneden til Square Enix). For å spille andre spill online må man ha Gold.

Lenke til kommentar
Ja, folk kommer helt sikkert til å kjøpe Wii allikevel, og kanskje blir det også en suksess (jeg har for lengst innsett at jeg ikke klarer å spå slikt med særlig grad av suksess), men jeg synes prisene på Wii er skuffende høye i forhold til resten, og jeg tror det kommer til gå negativt inn på salget, men vi får se.

Men så kan ikke Nintendo kaste penger ut av vinduet og gå med underskudd på konsollen heller.

 

Xbox 360 Core: 1900kr

Solgt med tap ja. Så Microsoft selger med tap, og butikken selger med tap.

Lenke til kommentar
Når butikker har satt prisen lavere enn markedsprisen, taper de penger på konsollen. De gjør det mest sannsynlig for å få seg kunder i butikken, slik at dem også kjøper sine spill der.

6903351[/snapback]

 

Når butikker har lavere pris enn markedspris tjener de mindre men må laaaangt under markedspris for å gå i direkte tap.

 

En markedspris er satt av en produsent for å ta hensyn til de enkelte butikkers fortjeneste og utgifter og er heller satt litt høyere enn nødvendig for at ingen butikker skal føle det som nødvendig å selge over markedspris. Hvis markedspris på Wii i Norge blir på 2500,- tipper jeg innkjøpsprisen ligger i underkant av 2000 kr en plass. Da kan fremdeles hver enkelt butikk kutte av 500 kr på markedsprisen uten å gå i tap.

 

Meget sjelden at butikkene selger med tap. Vil av og til skje på salgsvarer men på nye varer har det vel knapt nok skjedd.

Lenke til kommentar
Ja, folk kommer helt sikkert til å kjøpe Wii allikevel, og kanskje blir det også en suksess (jeg har for lengst innsett at jeg ikke klarer å spå slikt med særlig grad av suksess), men jeg synes prisene på Wii er skuffende høye i forhold til resten, og jeg tror det kommer til gå negativt inn på salget, men vi får se.

Men så kan ikke Nintendo kaste penger ut av vinduet og gå med underskudd på konsollen heller.

 

Xbox 360 Core: 1900kr

Solgt med tap ja. Så Microsoft selger med tap, og butikken selger med tap.

6902957[/snapback]

 

 

1. Jeg som kunde bryr med ikke noe om at det er solgt med tap. BIllig er det okke som.

 

2. Kan virkelig ikke Nintendo tillate seg å slege med tap? Jeg prøvde å undersøke det med gamecube, og fant bare en kilde om det (som riktignok var ganske usikker), og ifølge den ble gamecube solgt med tap.

 

AtW

Lenke til kommentar

I følge det jeg har lest om Gamecube hadde Nintendo et tap de første månedene, men endret produksjonsmetodene og fikk etterhvert ting på pluss-siden igjen. Dessverre ingen kilder å henvise til.

 

Nintendo har ikke noe å falle tilbake på og derfor ønsker de ikke å selge konsollene sine med tap. De er et spillselskap og bare det. Sammenlignet med MS og Sony, er Nintendo et ganske lite selskap. Men tjener penger gjør dem. De har flere titalls milliarder på bok.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...