Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Har nå fått meg ny jobb.

 

Jobbtittel: Dekkskadett

Utdanning: Bachelorgrad

Alder: 22

Brutto årslønn uten tillegg: 41000 kr. 225kr pr dag i arbeid, 1/1 rotasjon. Dvs. 3421kr pr. mnd, hvis en drar det utover.

Tillegg: 0 kr

 

Du mener vel 41 000 kroner i mnd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener vel 41 000 kroner i mnd?

Lukter førstegangstjeneste. Lite å hente der. Er nok i året.

Nei, ikke i mnd. I året. Heller ikke førstegangstjeneste. Fikk kadettplass på gamle kadettavtalen. Denne gjaldt fram til siste dag i mars 2019. Rotasjon på 9 og 11 uker, 1:1. Blir spennende å se om jeg får hjula til å gå rundt.

 

Blir interresant å se hvor lang tid det tar før en "tar igjen" de med yrkesfaglig utdannelse inntjeningsmessig.

Endret av bayerische
Lenke til kommentar

Kadett med årslønn på bare 41 000 kroner?

 

Hva slags greier er det her egentlig?

 

Edit: Er dette mer som en slags stønad å regne, mot at du får 6-12 måneders erfaring i et rederi? Jeg er i så fall slett ikke så sikker på at du trenger å akseptere noe sånt, jeg har inntrykk av at det er manko på kadetter egentlig så du burde kunne få en bedre avtale.

Endret av Computron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Aksje- og derivatmegler.

 

Hvor gammel du er: 25.

 

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Begynte rett før sommeren, så det er vanskelig å si. Jeg har garantilønn + provisjon + bonus. Bonus kan være flere ganger garantilønn i gode år, og har ingen øvre tak. Dette gjelder også provisjon. I dårlige år får jeg nesten ingenting. 

 

Utdanning: Master i finans.

 
Oppdatering etter noen år i arbeidslivet:
 
Hva jobber du som: Analytiker i investeringsbank
 
Hvor gammel er du: 27
 
Hva tjener du i årslønn: Ca. 750k i fastlønn, i utgangspunktet diskresjonær bonus, men fikk garantert 250k dette året etter at jeg byttet arbeidsgiver.
 
Utdanning: Fortsatt Msc i finans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke i mnd. I året. Heller ikke førstegangstjeneste. Fikk kadettplass på gamle kadettavtalen. Denne gjaldt fram til siste dag i mars 2019. Rotasjon på 9 og 11 uker, 1:1. Blir spennende å se om jeg får hjula til å gå rundt.

 

Blir interresant å se hvor lang tid det tar før en "tar igjen" de med yrkesfaglig utdannelse inntjeningsmessig.

Kondolerer! Den bransjen der er mildt sagt på vei ned i dypet. At en kan få en slik stilling med slike vilkår i det jeg antar er ett norsk rederi er helt vilt. Men, slipper iallefall 9-12 måneders rotasjonene som filipinerne går..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kadett med årslønn på bare 41 000 kroner?

Hva slags greier er det her egentlig?

Edit: Er dette mer som en slags stønad å regne, mot at du får 6-12 måneders erfaring i et rederi? Jeg er i så fall slett ikke så sikker på at du trenger å akseptere noe sånt, jeg har inntrykk av at det er manko på kadetter egentlig så du burde kunne få en bedre avtale.

  

Kondolerer! Den bransjen der er mildt sagt på vei ned i dypet. At en kan få en slik stilling med slike vilkår i det jeg antar er ett norsk rederi er helt vilt. Men, slipper iallefall 9-12 måneders rotasjonene som filipinerne går..

Ja, er litt trist at det er mulig. Sikkert flere rederier å velge i, men takket nå ja og signerte på dokumentene. Er nok ikke nødt til å akseptere det nei, men er vel enten dette eller ingen rederi per i dag.

 

Satser på det går fint.

 

Litt skeptisk til klimaopprøret eneste, virker som det fort kan gå utover oss kadetter

Lenke til kommentar

Det positive er vel at etter 12 måneder så får du vel sikkert løst ut sertifikater og sånt, og da kvalifiserer du vel til bedre jobber med ordentlig lønn. :) Du må vel jobbe noen år til før du blir offiser og når du kommer dit så starter man vel som 3. eller 2. Styrmann vil jeg tro? Eller er det motor du skal jobbe med?

 

En bransje du kan titte på er cruise rederiene, f.eks RCCL som er dels norskeid. Men da nå du nok utenlands også kanskje.

Endret av Computron
Lenke til kommentar

Det positive er vel at etter 12 måneder så får du vel sikkert løst ut sertifikater og sånt, og da kvalifiserer du vel til bedre jobber med ordentlig lønn. :) Du må vel jobbe noen år til før du blir offiser og når du kommer dit så starter man vel som 3. eller 2. Styrmann vil jeg tro? Eller er det motor du skal jobbe med?

 

En bransje du kan titte på er cruise rederiene, f.eks RCCL som er dels norskeid. Men da nå du nok utenlands også kanskje.

Dekkskadett. Må gå 4 turer for å gå ferdig kadettiden, så 80 uker fra første dag så er jeg ferdig. Kommer til å se "hele verden" med rederiet jeg er i

Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som: NDT-Inspektør
Hvor gammel du er: 34
Hva du tjener du : 400.000 i året + div tillegg for vakt overtid og reising. 
Hvor mye betaler du i skatt? ca 30%
Utdanning: kurs
Goder: dekket mobilbruk. 
 
samme jobb som forrige jobb , men er nå fast ansatt , gode muligheter for mere kurs innen faget i framtiden 

 

Hva du jobber som: NDT-Inspektør
Hvor gammel du er: 36
Hva du tjener du : 460.000 i året + div tillegg for vakt overtid ( muligheten for så mye overtid som man gidder og jobbe ) og reising. 
Hvor mye betaler du i skatt?  Tja staten skal ha sitt rundet 40%
Utdanning: kurs
Goder:
dekket mobilbruk,
Tilgang på videreutvikling i faget, skal få kurs til ca 100k og lønnsøkning når dette er bestått.  
Variert arbeidsdag , er ute hos div kunder hver dag. 
 
enda samme arbeidsgiver , men ny lønn , siden sist har de betalt for ett kurs som kostet 60k + hotell og lønn under kurest samt reise penger.  
Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Jobber i et callcenter. Driver med support for Supply Chain Management, i et internasjonalt energifirma. (Olje, gass, fornybar energi).

 

Hvor gammel du er: 32

 

Hva tjener du?: 273.000 NOK med dagens kurs. Jobber i utlandet.

 

Goder: Lokasjonen. Et veldig billig, tropisk land. Én flytur tur/retur Norge i året. 7 uker betalt ferie. Mulighet til å jobbe hjemmefra. Aksjesparing, hvor innskuddet mitt blir matchet 1:1.

 

Hvor mye betaler du i skatt?: 21%

 

Utdanning: Ingen. Men har noen kurs og sertifikater innen IT.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Håper du har en del tillegg? Det der var lav lønn til å være en mastergrad (eller?)

 

Det er ikke lav lønn til å være mastergrad. Du må huske at yrker tilknyttet til Politiet er ofte tilknyttet den norske staten. Her er lønnen betydeligere lavere enn i kommunen og privat sektor. Lønnen hans er bedre enn gjennomsnittet.

 

450.000 er litt over gjennomsnittet for masterutdannet.

For bachelorutdannet bør lønnen være 380.000 - 395.000

Lenke til kommentar

Det er ikke lav lønn til å være mastergrad. Du må huske at yrker tilknyttet til Politiet er ofte tilknyttet den norske staten. Her er lønnen betydeligere lavere enn i kommunen og privat sektor. Lønnen hans er bedre enn gjennomsnittet.

 

450.000 er litt over gjennomsnittet for masterutdannet.

For bachelorutdannet bør lønnen være 380.000 - 395.000.

Nja, når det gjelder stat VS kommune så har jeg inntrykk av at lønn og betingelser er bedre i staten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...