Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Er det nå jeg skal si "I told you so ? " . Jeg kan si den blir enda billigere enn dette ;) Var sånn med PS2 også. Den var overpriset som faen rett før lansering men da lanseringsdatoen kom ble 1000kr fjernet. PS3 vil koste kanskje 5000 på det meste, men aldri i verden om det blir noe mye mer.

6700668[/snapback]

Erm, hvis noe så vil den koste 5495,- på det meste...

6700704[/snapback]

Mest sannsynlig vil den bli solgt med tap fra flere kjeder, uten og vite prisen nøyaktig, vil jeg tro at 4.999 kr. kan bli en realitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoho! Må si jeg ikke har fulgt med på PS3 så mye, men har hatt lyst på den da. Hva er det som er så mye bedre med PS3 en Xbox360 at den er 2000kr dyrere?

6699723[/snapback]

Hovedsakelig de eksklusive spillene, gratis nettspilling (vet ikke hvor bra, men du tjener inn igjen de 2000 på 4 år i alle fall) og en Blue Ray spiller. Uten Blue Ray'en ville konsollen sikkert knivet med 360.

6699772[/snapback]

 

 

De såkalte eksklusive spillene er det faktisk ekstremt mange som er lei av og hvis nettspillingen blir ala PS2 så er ikke det akkurat mye å rope hurra for og Blue Ray har det vært masse problemer med fra før.

 

I tillegg til den nye cell-prosessoren som egentlig ikke var ment til å være klar før lenge etter release datoen Sony har satt har hatt masse problemer og feil.

 

Så har vi endel spillutviklere som trakk tilbake spillutviklingen til konsollen fordi den var for vanskelig å lage spill til og kom til å ta lengere tid osv.

 

Ikke nok med det, men første E3 da PS3 ble vist frem hadde de lovet masse flere muligheter, porter og innganger på PS3en. Dette var fjernet på E3 i år! Spill kontrollen på første E3 som så ut som en banan, noe de i år erstattet med en vanlig PS2 kontroll uten rumblemuligheter. I tillegg stjal de ideen til Nintendo Wii + den midterste knappen xbox 360 kontrollen har og la til det på kontrollen! Men ikke nok med det! Nå så skal de lage en kopi/clone av xbox live i tillegg! Herregud noe så patetisk!

 

 

Er det bare meg eller er Sony ute og kjører?? For det første de holder ikke det de lover! For det andre satser de på teknologi som egentlig har en helt annen release dato! For det tredje stjeler de konseptene til konkurrentene og rett og slett bare roter alt til! ER DET MULIG?? Også har vi jo selvfølgelig den "fine prisen" på selve konsollen og spillene...

 

Men, uansett har pcen vunnet, for Direct X 10 slår alle konsollene flate på grafikkfronten!

 

Sorry, men blir bare oppgitt over at folk er så blinde..

6700302[/snapback]

 

tror faktisk det er mange som gleder seg til det framtidige titlene som sony tilbyr, slik som tekken, gt5, killzone, MGS4, motorstorm, eigth days, final fantasy og mange flere. Fordi om DU er lei av dem så er ikke alle det..

 

og onlina spillinga blir ikke noe "ala" ps2 siden sony skal som er veldig opplakt konkurrere mot Live. Og att sony har hatt problemet og feil med Cell prossesoren skjønner eg ikkje hvor du har ifra, en ting er og sluke det media sier rått, enn annen ting er og spytte det ut att i den tro det er sant..ryktene om att cell har lave yelds og dårlige produksjonstall har IBM avkreftet, og det er tross alt IBM som lager dem difor er det dei vi må forholde oss til.

 

og du bør kansje kansje definere "en del" spillutviklere har avslått ps3. Det er over 200 spilltitler i utvikling til ps3 så eg tror ikke det er så mange som har avslått som du skal ha det til..

 

og att det stjeler konsepter slik som Live..hva f**en liksom..du sa jo nettopp att sony ikkje bør koke ihop noe online ala ps2, ingen har sett online muligheten til ps3 enda så det vet du meget lite om..

 

Egentlig så var MS først med motion sensing for 6 år siden så da har vel nintendo stjålet det fra dem, ikkje sony fra nintendo..

 

du kan ikkje sammenlige kontrollen til ps3 og wii siden det fungere på to helt forsjellige måter..

 

Og nei sony holdt ikke det det lovet, men forklar denne logikken for meg..hadde det vore bedre med en konsoll me 8 usb porter, 2 HDMI kontakter, 5 ethernet porter til 10 000kr når bare 1% av forbrukerne hadde fått bruk for dem, det er folket som har talt etter E3 og folket har fått det dem ville ha.

 

du kan jo lese denne litt intressanne artikkelen her som ps3 land har laget..

 

Did we create the ps3..?

 

 

Det er sånne innlegg som du bidrar med som berre lager enda mer skadde rykter og negativ omtale rundt en konsoll som ikkje har fått en sjangs enda..

Lenke til kommentar
De såkalte eksklusive spillene er det faktisk ekstremt mange som er lei av og hvis nettspillingen blir ala PS2 så er ikke det akkurat mye å rope hurra for og Blue Ray har det vært masse problemer med fra før.

 

I tillegg til den nye cell-prosessoren som egentlig ikke var ment til å være klar før lenge etter release datoen Sony har satt har hatt masse problemer og feil.

 

Så har vi endel spillutviklere som trakk tilbake spillutviklingen til konsollen fordi den var for vanskelig å lage spill til og kom til å ta lengere tid osv.

 

Ikke nok med det, men første E3 da PS3 ble vist frem hadde de lovet masse flere muligheter, porter og innganger på PS3en. Dette var fjernet på E3 i år! Spill kontrollen på første E3 som så ut som en banan, noe de i år erstattet med en vanlig PS2 kontroll uten rumblemuligheter. I tillegg stjal de ideen til Nintendo Wii + den midterste knappen xbox 360 kontrollen har og la til det på kontrollen! Men ikke nok med det! Nå så skal de lage en kopi/clone av xbox live i tillegg! Herregud noe så patetisk!

 

Er det bare meg eller er Sony ute og kjører?? For det første de holder ikke det de lover! For det andre satser de på teknologi som egentlig har en helt annen release dato! For det tredje stjeler de konseptene til konkurrentene og rett og slett bare roter alt til! ER DET MULIG?? Også har vi jo selvfølgelig den "fine prisen" på selve konsollen og spillene... 

 

Men, uansett har pcen vunnet, for Direct X 10 slår alle konsollene flate på grafikkfronten!

 

Sorry, men blir bare oppgitt over at folk er så blinde..

6700302[/snapback]

 

Whiiiiiiiiiiiiine! :w00t:

Har man verken før eller siden sett på makan til sutring!

Hva er egentlig poenget ditt? Skal vi la være å kjøpe en konsoll fordi at de sørger for å putte alt det beste i en boks?

Du har et fantastisk unyansert bilde over hva som faktisk er realitet. Jeg gir meg over hvor tullete og trangsynt en person kan være. Jeg sier som du ER DET MULIG! :ermm:

 

Kan du ikke ta denne saken med deg over i konsollkrig tråden?

Lenke til kommentar
Jeg kan si meg enig i at Microsoft er noen gribber som bare er ute etter penger på alle punkter de kan tjene penger på. Som f.eks at internett spilling ikke er gratis, og at man må ha seg harddisk eller memorycard for å i det hele tatt komme seg på Live!. Men ihvertfall; HD-DVD kommer jo til Xbox snart, og det kommer ikke til å koste så mye heller. Sammtidig når Linux kan blir kjørt på Xboxen (Noe som kan være en stund til), så vil man kunne bruke USB inngangene til å koble til mus og tastatur. Men en ting til; jeg tviler på at selv om PS3 blir linux drevet så får man ikke fullt brukergrensesnitt med GNOME, KDE eller de andre GUIene til Unix. Ikke med Sony sin støtte ihvertfall, kommer sikkert noe ut på nett kort tid etterpå. Jeg vil tro de blir lett å porte Linux til PS3 med mindre prosessoren gir like mye problemer som  X360en sin gjør.

6700509[/snapback]

 

Tror nok ikke Gnome, KDE eller de andre GUIene støttes out of the box, men vil nok være ihvertfall en linux-kernel å sannsynligvis også ett GUI, som gir tilgang til endel hardware.

En god del Cell-dokumentasjon til linux ligger allerede på IBM sine sider.

Så det tar nok ikke lang tid før ting begynner å poppe opp.

Sony har sagt dem skal øke linux-supporten, og IBM kommer også til å være bejelpelig.

 

Sony/IBM/Red Hat/Toshiba/Philips og mange andre har startet Open Invention Network i fjord, som vil hjelpe endel programmører, som frykter å bli saksøkt. :)

Lenke til kommentar
Er sikker på at MS før eller siden vil kopiere PS3's browser-funksjon f.eks.

 

Har faktisk sett på hvordan browseren funker osv på en video og der kan de ha max 3-4 faner sier den som står på standen.

 

Altså, dvs PS3 klarer ikke mer enn 3-4 faner? Isåfall kan det ikke være mye krutt i den.

kan ha så mange faner jeg vil på en PC iforhold til hvor bra den er selvfølgelig, men 4 faner klarer de fleste pcer som er eldre enn PS2 tilogmed. Uansett, hvis dette skal være så suuuuuper bra, forklar meg da hvorfor PC teknologien har tatt igjen den såkalte "NEXT GEN" allerde og kommer til å gjøre det litt ut på nyåret igjen med stor margin? Hva er da vitsen med å kjøpe en konsoll hvis den ikke holder lengere enn det?

Lenke til kommentar

er du seriøs eller..??

 

det er på UTVIKLINGSSTADIET..

 

veit du hva det betyr..?

 

vent til konsollen kommer...da får vi sjå kor mange faner ein kan ha oppe..

 

den videoen inneholder en dame som forklarer hvordan OS og nettleseren fungerer, da sier hun att det kun er mulig med 4 sider, men det er forsatt att litt utvikling..

Lenke til kommentar
er du seriøs eller..??

 

det er på UTVIKLINGSSTADIET..

 

veit du hva det betyr..?

 

vent til konsollen kommer...da får vi sjå kor mange faner ein kan ha oppe..

 

den videoen inneholder en dame som forklarer hvordan OS og nettleseren fungerer, da sier hun att det kun er mulig med 4 sider, men det er forsatt att litt utvikling..

6700862[/snapback]

 

 

Det var kanskje et dårlig eksempel, men grafikk kortene på BÅDE PS3 og XBOX 360 bruker DirectX 9 teknologi. Det er ikke noe de kan rette på uten å måtte gi ut en ny konsoll eller tilby utbytting av grafikk kort osv.

 

Altså se screenshotsene fra PS3 spillene og Xbox 360, så kan du se på Crysis. Alle er Direct X 9 rendret. Tenk deg da hvordan direct X 10 er i forhold! I tillegg fins det Physics kort til pc og de nye grafikk kortene kommer til å ha direct x 10. + DDR3 som er på vei + nye CPU'er på vei osv osv.

Lenke til kommentar
Tja, dyrt er det. Tror jeg venter med kjøp og går for Wii-forhåndsbesstiling. Hvorfor kunne ikke sony gjort som MS og latt blu-rayen være atskilt, slik at man kunne spart penger. Jeg vet at Blu-Ray diskene har større kapasitet...

6700881[/snapback]

 

Fordi at HD-DVD-driven ikke vil kunne kjøre spill.

Hvis man skiller dem vil det skje at de som kjøper dem får tilgang på spill som ikke de som lar være å kjøpe dem har tilgang på.

 

Altså.

 

De med Blu-Ray får alle spill.

Du uten får begrenset med spill.

 

MS vil bare ha HD-DVD-spilleren for filmer og ikke spill.

Lenke til kommentar
er du seriøs eller..??

 

det er på UTVIKLINGSSTADIET..

 

veit du hva det betyr..?

 

vent til konsollen kommer...da får vi sjå kor mange faner ein kan ha oppe..

 

den videoen inneholder en dame som forklarer hvordan OS og nettleseren fungerer, da sier hun att det kun er mulig med 4 sider, men det er forsatt att litt utvikling..

6700862[/snapback]

 

 

Det var kanskje et dårlig eksempel, men grafikk kortene på BÅDE PS3 og XBOX 360 bruker DirectX 9 teknologi. Det er ikke noe de kan rette på uten å måtte gi ut en ny konsoll eller tilby utbytting av grafikk kort osv.

 

Altså se screenshotsene fra PS3 spillene og Xbox 360, så kan du se på Crysis. Alle er Direct X 9 rendret. Tenk deg da hvordan direct X 10 er i forhold! I tillegg fins det Physics kort til pc og de nye grafikk kortene kommer til å ha direct x 10. + DDR3 som er på vei + nye CPU'er på vei osv osv.

6700898[/snapback]

 

 

ok..kan du da fortelle meg hva disse pcene vil koste, alså splitter nye grafikkort, cpuer, direct 10 kommer vel med vista, hvor mye koster det..??

 

du må ikkje glemme pris oppi dette her..

Lenke til kommentar
Undead,18/08-2006 : 20:12]
er du seriøs eller..??

 

det er på UTVIKLINGSSTADIET..

 

veit du hva det betyr..?

 

vent til konsollen kommer...da får vi sjå kor mange faner ein kan ha oppe..

 

den videoen inneholder en dame som forklarer hvordan OS og nettleseren fungerer, da sier hun att det kun er mulig med 4 sider, men det er forsatt att litt utvikling..

6700862[/snapback]

 

 

Det var kanskje et dårlig eksempel, men grafikk kortene på BÅDE PS3 og XBOX 360 bruker DirectX 9 teknologi. Det er ikke noe de kan rette på uten å måtte gi ut en ny konsoll eller tilby utbytting av grafikk kort osv.

 

Altså se screenshotsene fra PS3 spillene og Xbox 360, så kan du se på Crysis. Alle er Direct X 9 rendret. Tenk deg da hvordan direct X 10 er i forhold! I tillegg fins det Physics kort til pc og de nye grafikk kortene kommer til å ha direct x 10. + DDR3 som er på vei + nye CPU'er på vei osv osv.

6700898[/snapback]

 

 

ok..kan du da fortelle meg hva disse pcene vil koste, alså splitter nye grafikkort, cpuer, direct 10 kommer vel med vista, hvor mye koster det..??

 

du må ikkje glemme pris oppi dette her..

6700919[/snapback]

 

Det er ikke poenget mitt! Tenk mann! Når PS2 og Xbox holdt på så hadde de bedre grafikk enn pc ganske lenge. Skjønner du hvor jeg vil hen?

 

Uansett faller prisen på komponentene og de utvikler nye bedre og bedre etterhvert, mens komponentene i 360en og PS3 er akkurat det samme!

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar

Det er jo bare å se på PC spillene som er gitt ut til nå. Det er ikke mange (om noen) som krever mer enn 1 DVD plate. Hvorfor skulle da plutselig en konsoll trenge mer enn 16GB lagring for 1 spill.

 

Jeg tviler neppe på at lagringsplassen på hverken xbox360 eller PS3 vil bli noe problem.

 

Selv er jeg en xbox360 bruker som ikke kommer til å kjøpe noen PS3.

Siden du først prater om lagring på de 2 konsollene, så kan ivertfall HDD på xbox'en byttes ut med tiden til mye større om nødvendig.

 

Jeg tror nok også at HD-DVD er format'et som vil vinne krigen hvis det blir en vinner.

Lenke til kommentar

ja men det er jo det som er forsjellen på konsoll og pc..

 

en pc må du oppgradere hele tiden, den er jo gammal etter et halvt år

 

ps2 selger forsatt som hakka møkk etter 6 år..nei den levere ikke bra grafikk men eg trur det fleste her er enige om att gameplay er bedre enn grafikk, og ps2 leverer gameplay i massevis, og det vil ps3 gjøre og med meget god grafikk i lang tid fremover...

 

 

og en konsoll er mer sosialt ikkje minst... :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er jo bare å se på PC spillene som er gitt ut til nå. Det er ikke mange (om noen) som krever mer enn 1 DVD plate. Hvorfor skulle da plutselig en konsoll trenge mer enn 16GB lagring for 1 spill.

 

Jeg tviler neppe på at lagringsplassen på hverken xbox360 eller PS3 vil bli noe problem.

 

Selv er jeg en xbox360 bruker som ikke kommer til å kjøpe noen PS3.

Siden du først prater om lagring på de 2 konsollene, så kan ivertfall HDD på xbox'en byttes ut med tiden til mye større om nødvendig.

 

Jeg tror nok også at HD-DVD er format'et som vil vinne krigen hvis det blir en vinner.

6700957[/snapback]

 

Med HD content, er en DVD for liten, slik er det bare.. Face it.

 

HDen på PS3 er også modulær og du kan skifte så mye du bare vil, -man trenger ikke henge noe som en pukkelrygg oppå for at det skal kunne skiftes ut. :whistle:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Altså, dvs PS3 klarer ikke mer enn 3-4 faner? Isåfall kan det ikke være mye krutt i den.

kan ha så mange faner jeg vil på en PC iforhold til hvor bra den er selvfølgelig, men 4 faner klarer de fleste pcer som er eldre enn PS2 tilogmed.

6700831[/snapback]

Ahh, glimrande, vi kan altso måle ytelsen til ei maskin i antal faner. Eg var lei av FLOPS og 3DMark.

 

Kay

Lenke til kommentar
ja men det er jo det som er forsjellen på konsoll og pc..

 

en pc må du oppgradere hele tiden, den er jo gammal etter et halvt år

 

ps2 selger forsatt som hakka møkk etter 6 år..nei den levere ikke bra grafikk men eg trur det fleste her er enige om att gameplay er bedre enn grafikk, og ps2 leverer gameplay i massevis, og det vil ps3 gjøre og med meget god grafikk i lang tid fremover...

 

 

og en konsoll er mer sosialt ikkje minst... :thumbup:

6700968[/snapback]

 

 

Man trenger faktisk ikke oppgradere pcen hele tiden. Er man lur vet man hva som fungerer i lengden osv. Uansett, igjen se på Crysis. Ser du noe dårlig gameplay? Gjør ikke jeg iallefall. Vet uansett at de folka kan hva de driver med!

 

BTW, eneste grunnen til at PS2 selger fremdeles er fordi så ekstremt mange "fjortis jenter og gutter" bare bruker den til Singstar og den type spill.

 

Spill generelt har blitt altfor rettet mot alle som de kan lure til å kjøpe det. Spillindustrien vil jeg selv si er på vei mot samlebånd-strategi. Spessielt spillkonsoller. Slik jeg ser det er de som lager pc-spill mer fokusert på å glede grupper med folk hver for seg med forskjellige titler istednfor altfor kommerse spill osv.

Lenke til kommentar

hahahaha--...ja for EA verdens største spill utvikler er jo et godt døme på det..

 

noen som har lyst og nevne alle spillene som har godt på samlebånd der..

 

bf2142 er jo snart komme før bf2 har blitt halvfikset for alle bugsa..

 

og Crysis kommer mest sansynlig til ps3 og 360, og hvilke systemkrav var det crysis trengde..

 

bare grafikkortet som krevds for og kjøre det spillet koster vel mer enn xbox 360..

 

og for og gji deg en liten vekker, men det skal MYE til for og finne et spill som kommer til pc som ikkje anten kommer til ps3 eller 360 i tillegg..

 

og ps2 har vel ikkje solgt 100 mill konsoller på grunn av tenåringer og fjortis jenter..

 

hver 3 hjem i USA har en ps2, og mange gode titler er på veg til og med etter ps3 lanseringen..i det hele tatt sammenligne pc og konsoll er jo ganske skadd siden det er helt forsjellige ting..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...