Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Undead,18/08-2006 : 21:29]
Har du sett antall fly i aksjon i Warhawk? Eller kor utrolig lekkert vatnet er?

6701330[/snapback]

 

 

Ja, men uansett har 360en samme egenskapene og PCene har mye av teknologien allerde også, men ikke blitt tatt i bruk enda. Skal du sitte å se på vannet? Er det ikke litt viktigere at flyene ser bra ut? Uansett vanneffektene finner du i Crysis og Oblivion.

6701360[/snapback]

 

Eg kommer ikkje til å sitte å se på noen PS3 spill de første årene, da eg greier meg med Wii og 360. Vannet i Oblivion er ikkje så veldig bra når du først nevner det. Flyene spørs det jo om man virkelig får tid til å se på, avstand og antall spiller inn. eg vil gjerne se kor bra grafikk den PC`en din presterer om...3-4 år i forhold til det vi da muligens ser på PS3/X360. :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Undead,18/08-2006 : 21:29]
Har du sett antall fly i aksjon i Warhawk? Eller kor utrolig lekkert vatnet er?

6701330[/snapback]

 

 

Ja, men uansett har 360en samme egenskapene og PCene har mye av teknologien allerde også, men ikke blitt tatt i bruk enda. Skal du sitte å se på vannet? Er det ikke litt viktigere at flyene ser bra ut? Uansett vanneffektene finner du i Crysis og Oblivion.

6701360[/snapback]

 

Eg kommer ikkje til å sitte å se på noen PS3 spill de første årene, da eg greier meg med Wii og 360. Vannet i Oblivion er ikkje så veldig bra når du først nevner det. Flyene spørs det jo om man virkelig får tid til å se på, avstand og antall spiller inn. eg vil gjerne se kor bra grafikk den PC`en din presterer om...3-4 år i forhold til det vi da muligens ser på PS3/X360. :)

6701384[/snapback]

 

Oblivion vannet er ganske likt, spørs bare hva man har av instillinger osv.

Tenkte på texturene på flyet man flyr hovedsaklig.

 

 

Det er jo forresten også en ting.

Mods til spill får man ikke til konsollene.

 

 

black er et 1.personsskyte spill..tror du må holde sjangrene fordelt her no..

 

Jeg sammenlignet ikke spillene, men grafikken.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Tja, dyrt er det. Tror jeg venter med kjøp og går for Wii-forhåndsbesstiling. Hvorfor kunne ikke sony gjort som MS og latt blu-rayen være atskilt, slik at man kunne spart penger. Jeg vet at Blu-Ray diskene har større kapasitet...

6700881[/snapback]

 

fordi det blir laget spill i blu-ray format... det er jo en spillmaskin så at den takler alle spill som kommer ut på den uten at du må kjøpe noe ekstra er vel naturlig?

Lenke til kommentar
ja men det er jo det som er forsjellen på konsoll og pc..

 

en pc må du oppgradere hele tiden, den er jo gammal etter et halvt år

 

ps2 selger forsatt som hakka møkk etter 6 år..nei den levere ikke bra grafikk men eg trur det fleste her er enige om att gameplay er bedre enn grafikk, og ps2 leverer gameplay i massevis, og det vil ps3 gjøre og med meget god grafikk i lang tid fremover...

 

 

og en konsoll er mer sosialt ikkje minst... :thumbup:

6700968[/snapback]

 

Det er jo ikke rart at konsoll er mer sosialt, det er jo blitt så dyrt for å gå til annskaffelse av en at mann må jo gå flere i sammen for å få råd.

 

Tror nok PS3 prisere seg ut av markedet med så høye priser. Forskjellen som jeg ser det på PS3 og 360' er BlueRay støtten til sony (out of the box)

 

Som det er sakt tidligere, lagring på platene betyr ikke noe. Ordinær DVD vil holde lenge enda. Når spillene vil trenge mye mer lagringsplass så er det PS4 eller 5 og Xbox (ett eller annet) det spilles på likevell.

Lenke til kommentar

nettopp..difor skjønner eg ikkje att du kan sameligne grafikken på black og warhawk..da bør du kjøpe deg briller...og du ser jo ting fra en HELT annen vinkel i warhawk eller black...andre grafiske ting som står i fokus..

 

foreks..vann og skyer og flymodellering..

 

mod kan man sikkert få til konsoll...nå er online så utbredt att modding og ivertfall patching kan bli vanlig..

Lenke til kommentar
ja men det er jo det som er forsjellen på konsoll og pc..

 

en pc må du oppgradere hele tiden, den er jo gammal etter et halvt år

 

ps2 selger forsatt som hakka møkk etter 6 år..nei den levere ikke bra grafikk men eg trur det fleste her er enige om att gameplay er bedre enn grafikk, og ps2 leverer gameplay i massevis, og det vil ps3 gjøre og med meget god grafikk i lang tid fremover...

 

 

og en konsoll er mer sosialt ikkje minst... :thumbup:

6700968[/snapback]

 

Det er jo ikke rart at konsoll er mer sosialt, det er jo blitt så dyrt for å gå til annskaffelse av en at mann må jo gå flere i sammen for å få råd.

 

Tror nok PS3 prisere seg ut av markedet med så høye priser. Forskjellen som jeg ser det på PS3 og 360' er BlueRay støtten til sony (out of the box)

 

Som det er sakt tidligere, lagring på platene betyr ikke noe. Ordinær DVD vil holde lenge enda. Når spillene vil trenge mye mer lagringsplass så er det PS4 eller 5 og Xbox (ett eller annet) det spilles på likevell.

6701425[/snapback]

 

Av Kongrudi da slapp jeg å skrive det selv :)

 

Hovedgrunnen til at den er dyrere er at alle maskinene kommer med Bluray, da vil spillene som kommer på den iløpet av de neste årene kunne være på mye større plass (25 GB pr. layer), mens DVD9 formatet på 360 er på maks på ca. 7 GB hvis alle layerene er i bruk (resten er reservert til kopisperre), flere utviklere har allerede hevdet at dette er ett problem-område med 360 allerede.

 

I tillegg kommer alle maskinene med trådløs bluetooth kontroller, som du lader opp ennkelt med en USB-kabel mellom kontrolleren og PS3, kan også lades opp mens du spiller.

Harddisk er også standard.

 

Cell er også en custom-made prossessor, som vil sannsynligvis gi bl.a. fysikken i spillene ett løft, f.eks. blir 3 av de 7 SPE'ene i Untold Legend: Dark Kingdom reservert for fysikk-kalkulasjoner.

 

Maskinen støtter også Bluray-film, DVD-film, Super Audio CD'er, det er ett veldig bra mediesenter hvis du er intressert i det.

Du kan også kjøpe film og musikk online og laste direkte ned, støtter både MP3 og Atrac.

 

Vanlig nettspilling blir gratis, istedenfor abonemang som 360 opererer med.

Store MMO som WoW, og slikt må du sannsynligvis betale for.

 

Maskinen skal også være bakoverkompatibel med tilnærmet 100% PS1 og PS2-spill, så du kan kjøpe veldig mange gode spill.

Sony er tradisjonelt de dyktigeste på bakoverkompabilitet.

 

I tillegg blir det muligheter for å bruke linux, mus og tastatur på PS3, og det vil kanskje åpne formatet for mere homebrew.

 

Uansett så er dette bare prisen ved launch, den kommer til å bli billigere etterhvert når etterspørselen synker, slik som 360 var mye dyrere ved launch enn idag. smile.gif

Lenke til kommentar
ja men det er jo det som er forsjellen på konsoll og pc..

 

en pc må du oppgradere hele tiden, den er jo gammal etter et halvt år

 

ps2 selger forsatt som hakka møkk etter 6 år..nei den levere ikke bra grafikk men eg trur det fleste her er enige om att gameplay er bedre enn grafikk, og ps2 leverer gameplay i massevis, og det vil ps3 gjøre og med meget god grafikk i lang tid fremover...

 

 

og en konsoll er mer sosialt ikkje minst... :thumbup:

6700968[/snapback]

 

Det er jo ikke rart at konsoll er mer sosialt, det er jo blitt så dyrt for å gå til annskaffelse av en at mann må jo gå flere i sammen for å få råd.

 

Tror nok PS3 prisere seg ut av markedet med så høye priser. Forskjellen som jeg ser det på PS3 og 360' er BlueRay støtten til sony (out of the box)

 

Som det er sakt tidligere, lagring på platene betyr ikke noe. Ordinær DVD vil holde lenge enda. Når spillene vil trenge mye mer lagringsplass så er det PS4 eller 5 og Xbox (ett eller annet) det spilles på likevell.

6701425[/snapback]

 

Av Kongrudi da slapp jeg å skrive det selv :)

 

blabla

6701443[/snapback]

 

Og 5495 kroners tilbudet, er virkelig bra for den dyre versjonen som har enda mer 'dilldall' en det jeg nevnte.. :p

Angrer som en hund på at jeg har forhåndsbestilt på MPX istedenfor Komplett for leeeeeeenge siden, men regner med jeg er tidligere i køen på MPX så jeg omgjør ikke bestillingen.. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Med HD content, er en DVD for liten, slik er det bare.. Face it.

Med HD content så refererer til en termologi på et vis krav til grafikken og ikke bare framebuffer oppløsningen antar jeg. Dette mener du ingen av dagens 360 spill oppfyller? Hva med f.eks Gears of War eller Halo3?

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Ugh, hardware som ikke yter til over 5000 blanke norske? Nei takk. Jeg skal se PS3 i aksjon lenge før jeg eventuelt skal vurdere et kjøp. Akkurat for øyeblikket har jeg lest alt for mye negativt om Cell, og sett altfor mange dårlige screenshots til at det blir noen forhåndsbestilling.

 

Noen som har sett de siste bildene fra F.E.A.R.-porten for eksempel? Det ser faenmeg ut som Half-Life (1), eller det første Sin-spillet at best. Nei, jeg tror nok Sony har bæsjet på lokket med Cell. Den skal visst være omtrent umulig å programmere til grunnet separerte ALU-er (minne-messig), og alt for liten kraft i hver ALU. Litt det samme om man skulle lage en 7-kjerners Celeron anno 2000 eller noe slik. Det hjelper lite om man har 7 svake kjerner når de aller fleste har problemer med å load-balance skikkelig med 2 kraftige kjerner. MS har nok valgt helt riktig ved å gå for færre kjerner med mer slagkraft per kjerne.

Lenke til kommentar

jeg betalte 4400 for ps2 i sin tid, da skal nok takle 5500 for en ps3 med tanke på at den har Blueray. 360 ga jeg rundt 3400 for.... Ikke de mest anvendte pengene i mitt liv, da de virkelig gode spillene til denne etter min smak er bedre på PC. FPS med håndkontroller fikser jeg bare ikke.

Lenke til kommentar

Bare ett kjapt spørsmål folkens.

 

Ser dere tyter noe om att dollarprisen gitt ned fra 1x til 6-7 etter 11 sept. Altså, har det noe med prisen på konsollen å gjøre? Nå = XXX dollar x 10kr, om ikke 10 sept, hadde det da ikke bare XXX vert ett høyere tall? Altså ingen skiftning i pris uansett?

Lenke til kommentar

Synes det er veldig dyrt...blir spennende å se om PS3 faktisk er verdt pengene, dvs en del bedre enn 360 (den bør jo egentlig være det da). Det vet vi ikke enda :)

 

Om ikke BluRay er nødvendig til spill enda, så er det i alle fall fint at man kan legge inn 720p/1080i videosnutter i hytt og pine i spillene. Det er klart at det er en fin fordel ovenfor DVD, hvor man må minske videokvaliteten betraktelig i forhold til BluRay dersom man skal ha plass til hele spillet + mange filmsnutter på èn DVD-plate.

 

Syns det er synd at Xbox360 ikke støtter spill på HD-DVD... hva er det fornoe liksom? :dontgetit: Syns jeg har fått skallen proppa full av reklame både fra Sony og Mircosoft leiren om at "HD-gaming is the future" etc etc. Greit nok, I DAG er DVD helt ok, og billigere til spill, men det finnes jo ikke tvil om at mere lagringsplass gir enormt potensiale for å lage HD-filmsnutt og større og mer detaljerte verdener enn på en DVD (Oblivion er ikke _SÅ_ enormt..). Høyere oppløsninger på teksturer kan vel også være aktuelt.

 

Og det virker for meg slitsomt å måtte kjøpe så mye i tillegg :|

Xbox360 til 3500(?) + HD-DVD-player xxxx kr? + + +..blir fort litt dyrere enn man tror. Og så kommer det en ny Xbox360? Blir forvirra jeg :| Er ikke bare Sony som lanserer flere versjoner nei. :ermm:

Lenke til kommentar

Var overraskende at HD-DVD ikke skal innom spillmarkedet. Fatter ikke hvorfor de skal prøve seg på filmmarkedet når 95% av filmbransjen har allerede signert for Blu-Ray filmer. De har jo allerede kommet en del av de. Tror det blir en major blow for Xbox360. Folk blir mer og mer gira for HD materiale og da trengs det noe mer enn 4gb på platene ;)

 

Lanseringen her kommer til å eksplodere. Sitter og venter på store markedskampanjen fra Sony nå. Regner med de fyrer løs som bare det når det nærmer seg November. Stakkars Wii sier jeg bare og ikke minst Xbox360 !

Endret av Avean
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...