Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

BTW, eneste grunnen til at PS2 selger fremdeles er fordi så ekstremt mange "fjortis jenter og gutter" bare bruker den til Singstar og den type spill.

 

Jeg vil ikke si det er noe fjortiss spill, og du kan heller ikke si "eneste grunnen", samma hva grunnen er, og ivertfall ikke i dette tilfellet. PS2 seller fremdeles fordi noen lagde de der geniale spillene. neimen OYOYOY!! Sa jeg SPILLENE!? Var det ikke gefore 93475 med 45 ghz å ddr-13 ram? Nei det var spillet som gjorde det :O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med HD content, er en DVD for liten, slik er det bare.. Face it.

 

6700978[/snapback]

 

 

Alså det finnes MANGE (les:omtrent alle spill til pc) spill som kan spilles i "HD" eller høyere oppløsning allerede. Og jeg ser ikke akkurat mange spill som er på over 16 Gig for det.

 

HD:

 

720p (progressive) 1280x720

1080p (progressive) 1920x1080

Lenke til kommentar
BTW, eneste grunnen til at PS2 selger fremdeles er fordi så ekstremt mange "fjortis jenter og gutter" bare bruker den til Singstar og den type spill.

 

Jeg vil ikke si det er noe fjortiss spill, og du kan heller ikke si "eneste grunnen", samma hva grunnen er, og ivertfall ikke i dette tilfellet. PS2 seller fremdeles fordi noen lagde de der geniale spillene. neimen OYOYOY!! Sa jeg SPILLENE!? Var det ikke gefore 93475 med 45 ghz å ddr-13 ram? Nei det var spillet som gjorde det :O

6701097[/snapback]

 

 

gameplay...ftw.. :thumbup:

Lenke til kommentar
er du seriøs eller..??

 

det er på UTVIKLINGSSTADIET..

 

veit du hva det betyr..?

 

vent til konsollen kommer...da får vi sjå kor mange faner ein kan ha oppe..

 

den videoen inneholder en dame som forklarer hvordan OS og nettleseren fungerer, da sier hun att det kun er mulig med 4 sider, men det er forsatt att litt utvikling..

6700862[/snapback]

 

 

Det var kanskje et dårlig eksempel, men grafikk kortene på BÅDE PS3 og XBOX 360 bruker DirectX 9 teknologi. Det er ikke noe de kan rette på uten å måtte gi ut en ny konsoll eller tilby utbytting av grafikk kort osv.

 

Altså se screenshotsene fra PS3 spillene og Xbox 360, så kan du se på Crysis. Alle er Direct X 9 rendret. Tenk deg da hvordan direct X 10 er i forhold! I tillegg fins det Physics kort til pc og de nye grafikk kortene kommer til å ha direct x 10. + DDR3 som er på vei + nye CPU'er på vei osv osv.

6700898[/snapback]

 

Direct X er bare software-libraries fra Microsoft, som blir støttet av skjermkort.

Ser ikke bort fra at 360 vil støttes av DX-10, RSX vil nok få støtte fra Open GL.

 

Ang. Crysis, så blir det Direct X 9.oc på XP, og 10 på Vista.

 

Blir forøvrig moro å høre fra deg når du har kjøpt Crysis for så å skru opp oppløsningen, slå på AA, HDR, og andre lightningeffekter for å få opp spillet til det nivået screenshotsene er tatt på.

Har en liten mistanke du må oppgradere maskinen din kraftig, da jeg må gjøre det pleier jeg å bli dritsur, men greit når det først er unnagjort.

 

På Crysis forumet sa en admin at dette om requirementsene;

 

Minimum Requirements:

 

* CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

* Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)

* RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista

* HDD: 6GB

* Internet: 256k+

* Optical Drive: DVD

* Software: DX9.0c with Windows XP

 

Recommended Requirements:

 

* CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

* Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

* RAM: 1.5Gb

* HDD: 6GB

* Internet: 512k+ (128k+ upstream)

* Optical Drive: DVD

* Software: DX10 with Windows Vista

 

For å si det slik, screenshotsene er tatt på en PC med mye høyere specs en recommended requirements.

Lenke til kommentar
hahahaha--...ja for EA verdens største spill utvikler er jo et godt døme på det..

 

noen som har lyst og nevne alle spillene som har godt på samlebånd der..

 

bf2142 er jo snart komme før bf2 har blitt halvfikset for alle bugsa..

 

og Crysis kommer mest sansynlig til ps3 og 360, og hvilke systemkrav var det crysis trengde..

 

bare grafikkortet som krevds for og kjøre det spillet koster vel mer enn xbox 360..

 

og for og gji deg en liten vekker, men det skal MYE til for og finne et spill som kommer til pc som ikkje anten kommer til ps3 eller 360 i tillegg..

 

og ps2 har vel ikkje solgt 100 mill konsoller på grunn av tenåringer og fjortis jenter..

 

hver 3 hjem i USA har en ps2, og mange gode titler er på veg til og med etter ps3 lanseringen..i det hele tatt sammenligne pc og konsoll er jo ganske skadd siden det er helt forsjellige ting..

6701074[/snapback]

 

Crysis tviler jeg sterkt på om kommer til PS3 eller XBOX360

Isåfall blir det en dårlig konvertering. Mener å huske at Crysis folka sa noe om at det bare skulle komme til PC.

 

Uansett, er ganske mange spill som ikke kommer til PS3 eller 360. For å nevne en ting til. Folk som heller vil ha en gamepad i hånden enn et mus og tastatur og tror at det nærmest ikke finnes til pc, så går det faktisk ann å sitte i sofaen og spille med gamepad på pc, opptil flere samtidig også! I USA er det iallefall ikke så rart at hvert 3 hjem har det. Mesteparten der er så bortkjemte at det skulle vært forbudt i tillegg til verdiene der i motsetning til Norge. dvs nesten uansett alder, hvis man ikke har det de andre har er man ikke kul. Er utalliger grunner, men gidder ikke ramse opp mer. Dere får gjøre som dere vil, men jeg har iallefall sagt mitt så dere kan se noe annet enn det fanboy-brillene deres gjør.

Lenke til kommentar
Direct X er bare software-libraries fra Microsoft, som blir støttet av skjermkort.

Ser ikke bort fra at 360 vil støttes av DX-10, RSX vil nok få støtte fra Open GL.

 

Ang. Crysis, så blir det Direct X 9.oc på XP, og 10 på Vista.

 

Blir forøvrig moro å høre fra deg når du har kjøpt Crysis for så å skru opp oppløsningen, slå på AA, HDR, og andre lightningeffekter for å få opp spillet til det nivået screenshotsene er tatt på.

Har en liten mistanke du må oppgradere maskinen din kraftig, da jeg må gjøre det pleier jeg å bli dritsur, men greit når det først er unnagjort.

 

På Crysis forumet sa en admin at dette om requirementsene;

 

Minimum Requirements:

 

* CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

* Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)

* RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista

* HDD: 6GB

* Internet: 256k+

* Optical Drive: DVD

* Software: DX9.0c with Windows XP

 

Recommended Requirements:

 

* CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

* Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

* RAM: 1.5Gb

* HDD: 6GB

* Internet: 512k+ (128k+ upstream)

* Optical Drive: DVD

* Software: DX10 with Windows Vista

 

For å si det slik, screenshotsene er tatt på en PC med mye høyere specs en recommended requirements.

 

Mine specs nå btw, har tjent inn alle pengene til den selv, så dere kan dra langt vekk med kommentarer som "bortkjemte drittunge":

 

KABINETT: Lian Li PC6277

PSU: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

HK: Asus M2N32SLI Deluxe

RAM: Kingston HyperX DDR2-800 2048 MB (2x1024) 800Mhz (har støtte for 16GiB på hovedkortet!)

CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ sokkel AM2

CPU Vifte: Zalman CNPS9500 AM2

GFX: XFX GeForce 7950 GX2 570M

MUS: Logitech G5

TASTATUR: Logitech G15

 

Har bedre internett linje enn det som trengs

 

Har 100Mbit nå, flytter jeg blir det uansett bra nok linje får å takle det.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Direct X er bare software-libraries fra Microsoft, som blir støttet av skjermkort.

Ser ikke bort fra at 360 vil støttes av DX-10, RSX vil nok få stø...

 

Mine specs nå btw, har tjent inn alle pengene til den selv, så dere kan dra langt vekk med kommentarer som "bortkjemte drittunge":

 

KABINETT: Lian Li PC6277

PSU: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA

HK: Asus M2N32SLI Deluxe

RAM: Kingston HyperX DDR2-800 2048 MB (2x1024) 800Mhz (har støtte for 16GiB på hovedkortet!)

CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ sokkel AM2

CPU Vifte: Zalman CNPS9500 AM2

GFX: XFX GeForce 7950 GX2 570M

MUS: Logitech G5

TASTATUR: Logitech G15

 

Har bedre internett linje enn det som trengs

 

Har 100Mbit nå, flytter jeg blir det uansett bra nok linje får å takle det.

6701213[/snapback]

Skal vi ikke bytte PC en liten stund? :innocent:

Lenke til kommentar

Synd dette skulle utvikle seg til en nok PS3-vs-PC-vs-X360-tråd...

 

Prisen var omtrent det jeg forventet. Jeg tipper Elkjøp, Lefdal etc. selger uten profitt eller med tap som lokkevare til 4500-5000 kr. Fortsatt 2000 kr. dyrere enn X360 og da er det uaktuelt med mindre det dukker opp noen ekstremt gode, eksklusive spill ved lansering.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Altså....[AH-64]Undead....eg har vert kritisk til Sony til tider eg også...men du går virkelig til frontal angrep og sprer rundt deg med artige utsagn så det holder. :) Eg sier ikkje meir foreløpig, resten av gjengen her kommer med god konstruktiv tilbakemelding som du bør ta innover deg.

Lenke til kommentar
men det vil det jo...killzone2, eight days, MGS 4, motorstorm, assasins creed, GT5,warhawk,

 

nok av spill og boltre seg med.. :)

6701273[/snapback]

 

Ojsann, der så jeg et samlebåndspill gitt...

 

GT5 har for ekstremt mange blitt for mye samlebånd og noen forandringer som ødela alt. Kan med hånden på hjertet si at jeg vet om ekstremt mange som har mistet gnisten fra GT1 og 2. Etter det var det no galt.

 

btw, de som lagde GT1 og 2 er folka bak Forza hvis dere ikke visste det.

 

og MGS4 er ikke langt fra å bli et samlebåndspill for mange. dvs historien er ikke like god osv.

 

Warhawk på bildene jeg har sett ser forresten ut som grafikken til BLACK på XBOX.

Motorstorm er ikke så langt unna det heller. Lagt merke til dårlige texturer osv. + det ser så nitrist ut.

Endret av [AH-64]Undead
Lenke til kommentar
Altså....[AH-64]Undead....eg har vert kritisk til Sony til tider eg også...men du går virkelig til frontal angrep og sprer rundt deg med artige utsagn så det holder. :)  Eg sier ikkje meir foreløpig, resten av gjengen her kommer med god konstruktiv tilbakemelding som du bør ta innover deg.

6701285[/snapback]

 

Hadde tilbakemeldingene overbevisst meg så, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe PS3 iallefall.

Lenke til kommentar

motorstorm blir ganske bra...intressant vri på det hele med deformering av bana og online muligheter med stort potensiale..

 

GT5 vil få en ny oppløftning på ps3..

 

MGS serien er noe for seg selv, der er det gameplay hele veien, men det vet ikke du noe om siden du berre tenker texturer og shaders blabla...

 

black er et 1.personsskyte spill..tror du må holde sjangrene fordelt her no..

 

warhawk ser ganske imponerende ut men du har vel ikkje sett noe på det siden det er eit konsoll spill og du nettopp har avslørt din holdning til det hele med og oppgji dine pc specs...

 

men mer off-topic nå bør me ikkje gå..

Lenke til kommentar
Har du sett antall fly i aksjon i Warhawk? Eller kor utrolig lekkert vatnet er?

6701330[/snapback]

 

 

Ja, men uansett har 360en samme egenskapene og PCene har mye av teknologien allerde også, men ikke blitt tatt i bruk enda. Skal du sitte å se på vannet? Er det ikke litt viktigere at flyene ser bra ut? Uansett vanneffektene finner du i Crysis og Oblivion.

Lenke til kommentar
viss du vet att dem har større kapasitet hvorfor kommenterer du det da..

 

utviklerer kan med tiden lage spill på opp til 50gb mens utviklere til 360 får max 16gb..

 

det er stor forsjell det.. :)

6700900[/snapback]

 

Har ingenting med tema å gjøre, men ble litt usikker siden så mange sa det. :-/

DVD10 and DVD18, som har 9.4GB and 17GB på double layer på 2 sider av dvd'en, er egentlig DVD5 og DVD9 som bruker begge sidene på DVD'en

 

Tror ikke DVD-spilleren i 360 spiller DVD18, den spiller vel bare DVD9 som er på både XBox og Xbox 360, har maks-størrelsen der er 8,5 GB for double layer, og ca. 1,2 GB er reservert for kopisperre.

Så maks-størrelsen blir 7,3 GB på 360, mener jeg å tro?

 

Alt kommer ikke ann på plassen, du kan ordne mye med proceduaral synthesis, men det er en fordel å ha muligheten til å unngå performance hits og, lignende.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...