Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, venter til teknologien modnes litt. Blir ikke forundret hvis det er mye feil på de første PS3-maskinene som kommer. Bare se hvordan det var med Xbox360.

6702758[/snapback]

 

Trenger ikke det da. Var jo ikke sånn med ps1 og ps2. Men, det at spillene ikke kommer til å utnytte den fulle kraften er sikkert.

6702797[/snapback]

 

Æ? Påstår du at PS1 og PS2 var feilfri ved lansering?

Lenke til kommentar
Blu-ray har jo ikke akkurat kommet med særlig mange spillere, og av de filmene som har kommet hittil har HD-DVD hatt endel bedre kvalitet (Blueray gis ut på single-layer (25 gig), og mpeg 2, HD-DVD på dual-layer (30 gig) og mpeg-4).

Hva har dette med PS3 å gjøre? Og bare for å ha nevnt det. Sannsynligheten for at filmer på Blu-Ray formatet skaleres opp til 50 og 75 GB samt mpeg4/VC1 de nærmeste årene er ganske stor...

 

Grunnen til PS3 er dyr er bluray-spilleren og cell-prosessoren, cell-prosessorens evne til ågjøre spillene særlig bedre er diskutabel, og nytten av blu-ray er også diskutabel, kanskje med unntak av CPUen så har MS bare kjørt inn med deler som gir mye spillytelse for pengene. Kanskje er det kjedelig, men det er mye lurere i mine øyne. Og de holder seg i det minste borte ifra monsterhyping av konsollen av den typen sony gjør, både 36en og PS3 ser omtrent ut til å bli helt på linje med en relativt kraftig PC.

6703834[/snapback]

 

Når PS2 kom hadde den et DVD-drev. Veldig få folk hadde noe særlig kjennskap til DVD og langt færre egne dedikerte DVD-spillere. De første spillene til PS2 kom på CD. Nå, seks år senere har "alle" sin egen DVD-spiller, og spill til PS2 fyller opp omtrent hele DVD-plata. PS3 er en maskin laget for å vare fem år framover. Hvordan ser du for deg nytten av Blu-Ray, både som filmformat og som spillformat om fem år?

Lenke til kommentar
Blu-ray har jo ikke akkurat kommet med særlig mange spillere, og av de filmene som har kommet hittil har HD-DVD hatt endel bedre kvalitet (Blueray gis ut på single-layer (25 gig), og mpeg 2, HD-DVD på dual-layer (30 gig) og mpeg-4).

Hva har dette med PS3 å gjøre? Og bare for å ha nevnt det. Sannsynligheten for at filmer på Blu-Ray formatet skaleres opp til 50 og 75 GB samt mpeg4/VC1 de nærmeste årene er ganske stor...

6704582[/snapback]

Denne tråden hopper mellom folk som mener de har sikre bevis på cell sitt downfall og folk som mener at blu-ray har vunnet format krigen. Det du qouter til er et motargument til det siste.

 

Og for å bare ta det: hvor mange ganger må en bevise at CELL aldri har vært ødelagt? Det har blitt linket til sony, ibm, ign og gamespot med evig med forsikringer om at ingen ting er galt med den. Alt dette for tullete artikkel i inquirer fra som absolutt ikke hadde peiling på noe teknisk whatsoever.

Lenke til kommentar
Snip!

6702459[/snapback]

Grunnen til PS3 er dyr er bluray-spilleren og cell-prosessoren, cell-prosessorens evne til ågjøre spillene særlig bedre er diskutabel, og nytten av blu-ray er også diskutabel, kanskje med unntak av CPUen så har MS bare kjørt inn med deler som gir mye spillytelse for pengene. Kanskje er det kjedelig, men det er mye lurere i mine øyne. Og de holder seg i det minste borte ifra monsterhyping av konsollen av den typen sony gjør, både 360en og PS3 ser omtrent ut til å bli helt på linje med en relativt kraftig PC.

 

AtW

6703834[/snapback]

 

Hvorfor svarer du meg?

 

Ugh, hardware som ikke yter til over 5000 blanke norske? Nei takk. Jeg skal se PS3 i aksjon lenge før jeg eventuelt skal vurdere et kjøp. Akkurat for øyeblikket har jeg lest alt for mye negativt om Cell, og sett altfor mange dårlige screenshots til at det blir noen forhåndsbestilling.

 

Noen som har sett de siste bildene fra F.E.A.R.-porten for eksempel? Det ser faenmeg ut som Half-Life (1), eller det første Sin-spillet at best. Nei, jeg tror nok Sony har bæsjet på lokket med Cell. Den skal visst være omtrent umulig å programmere til grunnet separerte ALU-er (minne-messig), og alt for liten kraft i hver ALU. Litt det samme om man skulle lage en 7-kjerners Celeron anno 2000 eller noe slik. Det hjelper lite om man har 7 svake kjerner når de aller fleste har problemer med å load-balance skikkelig med 2 kraftige kjerner. MS har nok valgt helt riktig ved å gå for færre kjerner med mer slagkraft per kjerne.

 

Blu-ray har jo ikke akkurat kommet med særlig mange spillere, og av de filmene som har kommet hittil har HD-DVD hatt endel bedre kvalitet (Blueray gis ut på single-layer (25 gig), og mpeg 2, HD-DVD på dual-layer (30 gig) og mpeg-4).

 

Det er jeg fullstendig klar over. Igjen, hvorfor er dette et direkte svar til meg? Jeg kunne ha hentet frem sitater fra meg selv i hytt og pine, men jeg orker ikke å lete nå.

 

Dessuten. Det er nær sagt umulig å se forskjell på Blu-Ray og HD-DVD-filmer per i dag, selv om HD-DVD har en 5GB ledelse i plass, og bruker bedre encoding. Les tester mann, alle sier at forskjellen er miniskul, siden bitraten er mer enn bra nok. Dessuten kommer BR til å ta i bruk flere lag snart, samt MPEG4, så da blir HD-DVD liten vits å fortsette med (såfremt det ikke har fått skikkelig fotfeste selvfølgelig).

 

BR er en bedre teknologi, det er bare det at det har blitt rushet litt, siden HD-DVD klarte å komme seg på markedet såpass tidlig.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Den offisielle prisen på Xbox 360 Premium var €399,- ved lansering, og Elkjøp/Lefdal solgte den for 2.795,-. Altså 7 ganger europrisen. Hvis Elkjøp/Lefdal legger seg på et tilsvarende nivå med PS3 som har offisiell pris på €599,-, betyr det 4.190,- ved lansering. De som bestiller på Komplett kan altså risikere å bli snytt for over en tusenlapp...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Var førstemann som bestilte hos komplett jeg, synes ikke prisen er så ille :)

Får da gratis t-skjorte, og de skulle sende med et xbox360 spill av mitt valg og(Forza Motorsport 2) :)

6704036[/snapback]

 

Hvor mange PS3'er var det det stod at de ville få inn på hjemmesiden deres når du bestilte?

Stod 910 når jeg bestilte... Ser at de senker tallet hele tiden for å vise hvor mange de "har igjen".

Lenke til kommentar

Prøvde å spørre om det jeg og, men fikk som svar at de ikke hadde noen info om det... Bare at jeg sto på listen over de som skulle få av første leveranse. Så da håper jeg at det betyr at jeg er garantert å få med en gang.

 

Kan forøvrig for morro skyld nevne at jeg fikk svar på og sendte en del mail med en fra Komplett mellom 00.30 og 01.00 natt til lørdag (i dag). Syns det var litt snodig at det satt en kar og svarte på meldinger så sent på kvelden/natten :D

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...