Gå til innhold

Norsk PlayStation 3-pris klar? (PS3)


Anbefalte innlegg

Ja, akkurat nå virker det som om HD-DVD har tapt før de har begynt, og bra er det. Hvorfor Toshiba og NEC absolutt skulle lage HD-DVD når de visste at HP og Sony dreiv på for fullt kan en jo bare lure på. Da er man bra dum, det største IT-selskapet, og det største elektronikk-selskapet samarbeider om en felles lagringsstandard.... "la oss mekke i hop noe drit for å ødelegge for dem og alle forbrukerne (til og med vi kommer til å slite!), Hurra!"

 

Heldigvis virker det som om Blu-Ray kommer til å bli standarden på PC/MAC, og nå virker det som om filmindustrien støtter det fullt ut også, så da kan Toshiba og NEC få sitte der med skjegget i postkassa, det har de godt av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var overraskende at HD-DVD ikke skal innom spillmarkedet.

Mtp hvor mange som ikke vil kunne kjøre disse spillene så er det ikke så rart.

 

Fatter ikke hvorfor de skal prøve seg på filmmarkedet når 95% av filmbransjen har allerede signert for Blu-Ray filmer.

De fleste av dem støtter også HD-DVD så dem stiller nokså likt.

 

De har jo allerede kommet en del av de. Tror det blir en major blow for Xbox360. Folk blir mer og mer gira for HD materiale og da trengs det noe mer enn 4gb på platene ;)

Hvor stor kapasitet har en DVD9 plate Avean? Hold deg i det minste til fakta.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

masse syt her, gitt! kommer til å kjøpe den, samma hva! Final Fantasy XIII: FNC, Cell, BD, Tekken 6, Devil May Cry, Resistance: Fall of Man, GTA4, blablablablablblblbzzzzzzzzzzzzzz, kunne holdt på i evigheter. og Wii er bare en svekling med nusselige familespill og et par-tre actiongreier-ettellerannet...Metriod Prime er vel et av de "voldeligeste" spillene til Nintendo...

Lenke til kommentar
[Langt innlegg, følg link for å lese det]

6700701[/snapback]

 

 

:!: Undead = EID ^^

 

 

 

Eg fjerna innlegget det siteres. Det er unødvendig å sitere så lange innlegg bare for å kome med ein lite konstruktiv kommentar til slutt.-ttt

6701711[/snapback]

 

Hva var så eid med det? Det er ikke bevis nok.

 

Selvom ibm eller hvem det er sier at det er feil, så tror dere at når de sier at det er feil så er det feil. Sånn er det ikke. Det kan godt være noen av uttalelsene er feil, men jeg tviler sterkt på at PS3 ikke har hatt noen feil.

Lenke til kommentar

og da mener du att ps2, ps1, xbox, xbox 360, wii har alle vore feilfrie..??

 

selfølgelig er det feil på dem...men mest forhåpentlig vis FØR launch..

 

IBM har aldri sakt att det var feil på cell brikken, det var kunn lave produksjonstall fordi det vat vanskelig og produsere cell i høyt nok tall, men dei problema har vist løst seg..

 

men hvorfor bryr du deg egentlig..du sverge jo te pc uansett..virke som du bare er ute etter og sverte ps3...

Lenke til kommentar
Nei, venter til teknologien modnes litt. Blir ikke forundret hvis det er mye feil på de første PS3-maskinene som kommer. Bare se hvordan det var med Xbox360.

6702758[/snapback]

 

Trenger ikke det da. Var jo ikke sånn med ps1 og ps2. Men, det at spillene ikke kommer til å utnytte den fulle kraften er sikkert.

Lenke til kommentar
Menne...Viktigst her blir jo spillene.Ett uberbra tittel kan få mange av oss til å kjøpe playstaion 3. Tenker på Gta4 nå. Det kommer ikke før om ett år men.. Noen som vet hvilke lovende spill som er planlagt til ps3?

6702749[/snapback]

 

warhawk

gundam mobile suit

eight days

MGS 4

formula one 2006

GT5

tekken 6

killzone 2

motorstorm

resistance fall of man

assasins creed

stranglehold

 

holder det i første omgang eller.. :)

Lenke til kommentar
Det er jo bare å se på PC spillene som er gitt ut til nå. Det er ikke mange (om noen) som krever mer enn 1 DVD plate. Hvorfor skulle da plutselig en konsoll trenge mer enn 16GB lagring for 1 spill.

6700957[/snapback]

Enig. Folk snakker om at "HD spiser mye plass" hvilket bare er tull med tanke på at de nye PC spillene (som kan kjøres i HD) ikke krever mange GB. For all del - plassbehovet er der, men neppe så sårt som mange vil ha det til.

 

Det er også lov å tenke pris i denne sammenheng. Hvor mye koster det ikke for en utvikler å fylle en plate med 25 GB data (vet at det neppe blir så mye, men det er vistnok en våt drøm for enkelte her på forumet)?

Lenke til kommentar
masse syt her, gitt! kommer til å kjøpe den, samma hva! Final Fantasy XIII: FNC, Cell, BD, Tekken 6, Devil May Cry, Resistance: Fall of Man, GTA4, blablablablablblblbzzzzzzzzzzzzzz, kunne holdt på i evigheter. og Wii er bare en svekling med nusselige familespill og et par-tre actiongreier-ettellerannet...Metriod Prime er vel et av de "voldeligeste" spillene til Nintendo...

6702610[/snapback]

 

Disse utsagnene om Wii er bare grunnløst vås. Du har visst ikke mye erfaring med Nintendo, har du det?

 

For det første: Tror du virkelig at Wii er en dårlig konsoll fordi den ikke har like gode tekniske spesifikasjoner som f.eks. XBox 360 og PS3? Jeg antar at du er Sony fan, i det minste litt. Hva med Playstation 2? Rent teknisk er det den svakeste av alle de tre mest kjente konsollene fra forrige generasjon, men likevel den mest suksessrike. Playstation 1? Teknisk underlegen Nintendo 64, men likevel mye, mye mer populær.

 

For det andre: Graderer du spill utifra hvor voldelig de er? Du får det nesten til å høres slik ut. Metroid-serien er faktisk utrolig bra, og Metroid Prime, første i serien til Gamecube, ble rost opp i skyene av kritikerne. Dessuten, om du absolutt skal argumentere på det nivået, finnes det spill som er mer voldelige enn Metroid. F.eks. Turok (som jeg faktisk ikke har spilt personlig), men kanskje først og fremst, Resident Evil. Det er kanskje ikke like mange FPS-er til Gamecube som til PS2, akkurat som PS3 etter all sannsynlighet vil tilby flere FPS-er enn Wii. Problemet er at mange ser seg grønn på tilbudet av spill i denne etterhvert oppbrukte sjangeren. Det pumpes ut FPS-er, som har resultert i en god del dårlige titler. Gamecube har, slik jeg har tro på at Wii også kommer til å få, en samling av svært gode spill om man har øyne for annet enn voldelige FPS-er. Nintendo satser ikke like mye på sjangre som de vet kommer til å selge. Jeg skal innrømme at de nok hadde kommet til kort om de hadde prøvd å utkonkurrere PS2 på FPS-er og bilspill, fordi Sony har kontrakter med utviklerne bak de mest kjente titlene. De satser heller på litt andre områder, og har i stor grad lykkes i dette. De kommer til å gjøre det samme med Wii, og jeg har tro på at de kan oppnå gode resultater. Grafikken blir kanskje ikke like imponerende som på PS3 og XBox 360, men når man ser hva Gamecube kan klare, tror jeg Nintendo kan nå veldig langt med grafikken Wii kan prestere kombinert med intuitivt gameplay.

 

For det tredje: Det er sant at det finnes flere spill man godt kan kategorisere som "familiespill" på Nintendo Gamecube. Det samme gjelder PS2, og det kommer nok et par av dem på PS3 også. Poenget er at Nintendo sine konsoller ikke utelukkende tilbyr "familievennlige" spill. Du ser deg kanskje blind på reklamer for spill som Mario, som jeg kan være enig i ser litt barnslig ut, Marioparty, Nintendogs etc. Nintendo er flink på familievennlige spill, men de er også gode på spill som appellerer til andre grupper. Man må bare gå litt i dybden og prøve selv, og ikke fnyse av mangelen på FPS-er, GTA og bilspill. Nintendo har sett seg slått akkurat her, fordi Sony har et såpass godt balletak på markedet. Nintendo satser litt utenom, og det er blant annet dette som har fått frem en del av de virkelig gode spillene som Nintendo sine konsoller kan tilby. Det er kanskje en sak om smak og behag, men man kan ikke med gode argumenter hevde at Nintendo og Wii er eller kommer til å bli, "dårlig". Dette ville være et veldig unyansert syn.

Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal si "I told you so ? " . Jeg kan si den blir enda billigere enn dette ;) Var sånn med PS2 også. Den var overpriset som faen rett før lansering men da lanseringsdatoen kom ble 1000kr fjernet. PS3 vil koste kanskje 5000 på det meste, men aldri i verden om det blir noe mye mer.

6700668[/snapback]

 

 

PS2 ble da solgt for 6000/6500kr i Japan et lite år før den europeiske lanseringen da :p

Men her kan det bygge opp til priskrig. (bare håpe gamezone som jeg forhåndsbestilte hoss slår tilbake :p

Lenke til kommentar
5000kr for en spillemaskin..er latterlig....skal vurdere den når den kommer ned i 2000,- kanskje 2500,-

6703294[/snapback]

 

At du forventer at du skal få en next gen konsoll/BR spiller til en mindre sum enn du har brukt på å kjøpe joystick, racing wheel og gamepad fra Logitech..er latterlig..... :roll:

 

For å sette tingene litt i perspektiv.. ;)

Lenke til kommentar

Med andre ord om en 2-3 år. X360 har da ikke falt en krone siden lansering. Elkjøp hadde den til 3k ved lansering og selger den til 3k den dag i dag. Fantastisk prisfall. Mulig den faller i pris når PS3 kommer bare for å gjøre det litt mer surt for sony men hvem vet. AH-64... Du gir ikke så veldig mye konstruktiv kritikk her må jeg si. Det går på dine egne synsinger og meninger. Om du har en pc som slår PS3 så fint for deg. en intill man faktisk får se hva PS3 er god for så syns jeg man skal holde seg for god for slikt tullprat. Dessuten Shadow Of The Collosus er et godt eksempel på hvor bra grafikk man faktisk kan tyne ut av en eldgammel maskin. Ser man på PS2 sine specs så er de til å le av. 4mb video minne... Skal like å se et ATI Rage eller et Nvidia TNT kort slå PS2 bare for å sette det på spissen. (jada ps2 bruker ikke SDR)

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
X360 har da ikke falt en krone siden lansering. Elkjøp hadde den til 3k ved lansering og selger den til 3k den dag i dag

 

Xbox 360 idag koster 1695,-

 

 

At du forventer at du skal få en next gen konsoll/BR spiller til en mindre sum enn du har brukt på å kjøpe joystick, racing wheel og gamepad fra Logitech..er latterlig.....

 

Da hadde konsollen vært billig da.. :D

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Ja, akkurat nå virker det som om HD-DVD har tapt før de har begynt, og bra er det. Hvorfor Toshiba og NEC absolutt skulle lage HD-DVD når de visste at HP og Sony dreiv på for fullt kan en jo bare lure på. Da er man bra dum, det største IT-selskapet, og det største elektronikk-selskapet samarbeider om en felles lagringsstandard.... "la oss mekke i hop noe drit for å ødelegge for dem og alle forbrukerne (til og med vi kommer til å slite!), Hurra!"

 

Heldigvis virker det som om Blu-Ray kommer til å bli standarden på PC/MAC, og nå virker det som om filmindustrien støtter det fullt ut også, så da kan Toshiba og NEC få sitte der med skjegget i postkassa, det har de godt av.

6702459[/snapback]

 

Blu-ray har jo ikke akkurat kommet med særlig mange spillere, og av de filmene som har kommet hittil har HD-DVD hatt endel bedre kvalitet (Blueray gis ut på single-layer (25 gig), og mpeg 2, HD-DVD på dual-layer (30 gig) og mpeg-4).

 

Grunnen til PS3 er dyr er bluray-spilleren og cell-prosessoren, cell-prosessorens evne til ågjøre spillene særlig bedre er diskutabel, og nytten av blu-ray er også diskutabel, kanskje med unntak av CPUen så har MS bare kjørt inn med deler som gir mye spillytelse for pengene. Kanskje er det kjedelig, men det er mye lurere i mine øyne. Og de holder seg i det minste borte ifra monsterhyping av konsollen av den typen sony gjør, både 360en og PS3 ser omtrent ut til å bli helt på linje med en relativt kraftig PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...