Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

De som skrev Farscape brukte disse ordene ganske ofte som erstatning for banneord folk kan bli støtt av. Sci-fi er veldig forsiktig med sånt og det er vel satt restriksjoner i primetime osv. Man kan også se dette i Battlestar Galactica der de bruker ordet "frack" endel, med andre ord ikke nytt for Sci-Fi channel programming :p

6779932[/snapback]

annet ekempel er bruken av Kinesisk i Firefly

er ikke bare for å vise at Kina og vesten ble slått sammen.. men for å kunne banne på FOX :p

alle kinesiske banneord i firelfy er EKTE banneord på kinesisk (ikke "mandarin" men den andre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har faktisk ikke sett det men er det på linje med star wars eller star trek?eller er det nesten bedre

6786106[/snapback]

Hvis du snakker om Firefly så se under.. hvis du mener Stargate så les tråden :p

 

Firefly er en serie som tokk den orginale ideen bak star trek og moderniserte den

en "vestern sci-fi".

og der er vel der alt slutter å være lik :p

 

Våpnene de bruker er en blanding av gammle versten våpen og fremtidige "sjokkbølge" våpen (lik de i Minority report)

Skipet er et lite transportskip helt uten våpen (med unntak av lugaren til jayne :p)

 

historien er satt noen hundre år i fremtiden i et annet solsystem som betsår av over 70 levbare planeter og måner (alle har blitt "terraformed" orginalt ikke levbare)

noen hundre år før måtte mange millioner mennesker flykte fra jorden pga vi var for mange

(muligens snakk om milliarder som flyktet)

 

ombord på kipet finner man 2 gamle soldater,en pilot, en ung lege, en ung mekaniker, en hore, en prest, jayne (forklarer seg selv) og en gal liten jente :p

Firefly_cast.jpg

 

for Firefly skapte de som hadde CGIen i serien en ny stil å vise alle ting som skjer i rommet på

noe som andre serier som eks Battletar galactica nå bruker

med veldig mye bruk av zoom og ute av fokus

 

bla bla bla bla

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men denne helga kom det nye episoder, og jeg må si at en liten motorsykkeljakt og Meredith Rodney MacKay med søster, gjorde ventingen verdt det.

 

Men hva skal de gjøre om de blir angrepet i Atlantis nå? De er vel nødt til å på mirakuløst vis finne et Lantisk nødlager med ZPMs i en eller annen luguber, uutforsket kjeller i byen?

Lenke til kommentar
Men denne helga kom det nye episoder, og jeg må si at en liten motorsykkeljakt og Meredith Rodney MacKay med søster, gjorde ventingen verdt det.

 

Men hva skal de gjøre om de blir angrepet i Atlantis nå? De er vel nødt til å på mirakuløst vis finne et Lantisk nødlager med ZPMs i en eller annen luguber, uutforsket kjeller  i byen?

6850944[/snapback]

Satser på at de finner ny(e) ZPMs litt brennkjapt ja. Likte episoden, og den åpnet for endel spennede muligheter i fortsettelsen. De var jo så nære ved å klare det selv!

Lenke til kommentar
Men denne helga kom det nye episoder, og jeg må si at en liten motorsykkeljakt og Meredith Rodney MacKay med søster, gjorde ventingen verdt det.

 

Men hva skal de gjøre om de blir angrepet i Atlantis nå? De er vel nødt til å på mirakuløst vis finne et Lantisk nødlager med ZPMs i en eller annen luguber, uutforsket kjeller  i byen?

6850944[/snapback]

Satser på at de finner ny(e) ZPMs litt brennkjapt ja. Likte episoden, og den åpnet for endel spennede muligheter i fortsettelsen. De var jo så nære ved å klare det selv!

6851417[/snapback]

 

De hadde vel strengt tatt klart det, hadde det ikke vært for at "den andre" Sheppard var så fordømt smart.

 

EDIT: Herlig, endelig et videointervju med Don S. Davis på Gateworld.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
har bare sett første episode av Stargate SG-1, men har alle 9 sesongene.. blir mye titting fremover på meg..

6905377[/snapback]

 

Jeg brukte de to månedene etter TG på å se gjennom alt :)

 

EDIT: Når du er ferdig med sesong 7, skal du se annenhver episode SG-1 og Atlantis.

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Kjøp nå for all del DVDene hvis du liker serien! De koster ikke all verden.

 

Hvis at du liker franichisen slik at SG-1 blir fornyet for nok en sesong  ;)

6912209[/snapback]

 

For all del, jeg skal kjøpe DVD'ene, men for en stakkar som går på skole, bor på hybel og lever på stipend er det ganske store inngrep i budsjettet som må til for å kjøpe dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...