Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig synd... Skulle gjerne sett mer sci-fi på norsk TV.

6625639[/snapback]

... og jammen skal ikke NRK2 begynne å sende Battlestar Galactica på onsdag... Fikk nesten sjokk da jeg så det.

 

Har sett noen episoder av denne serien allerede, og den holder høy kvalitet. Ikke stor på humor i forhold til SG/Farscape/Firefly, men tilsynelatende bedre enn disse (forbehold om at jeg bare har sett første sesong av Farscape) på drama. Ser lovende ut.

6651285[/snapback]

HIMMEL OG HAV! Det var jommen på tide, en TV kanal som har det i hodet!

Lenke til kommentar
Veldig synd... Skulle gjerne sett mer sci-fi på norsk TV.

6625639[/snapback]

... og jammen skal ikke NRK2 begynne å sende Battlestar Galactica på onsdag... Fikk nesten sjokk da jeg så det.

 

Har sett noen episoder av denne serien allerede, og den holder høy kvalitet. Ikke stor på humor i forhold til SG/Farscape/Firefly, men tilsynelatende bedre enn disse (forbehold om at jeg bare har sett første sesong av Farscape) på drama. Ser lovende ut.

6651285[/snapback]

Å sende en serie på NRK2 er jo en dødsdom

BSG er en mye mer alvorlig serie enn SG/Farscape/Firefly.

faktisk kan man ikke sammenligne BSG med SG og Farscape i det heletatt

mens den stjeler mye fra Firefly (filmstilen er tatt direkte fra firefly, alt er filmet med håndholdte kamrea og det er mye bruk av zoom som vanligvis er sett ned på.

du ser det godt i alle kampene så ser du de zoomer inn og mister fokus osv.. tatt direkte fra våre venner ombord serenity)

Lenke til kommentar

God sendetid ihvertfall, får håpe det blir gode seertall og at det åpner nye muligheter for andre sci-fi serier. Skal få med meg mini-serien siden jeg ikke har sett den enda.

 

Og dødsdom? De sender jo mye bra på NRK2 so f.eks Top Gear, MAD-TV, David Letterman gikk ikke også autofil og red dwarf på nrk2? Uansett vil jeg ikke si det er mer dødsdømt enn nrk1.

Lenke til kommentar

Det fine med lisens (det eneste fine? ;)) er jo at de kan ta flere sjanser, da de ikke er prisgitt reklameinntekter/seertall. Foretrekker å se den i god sendetid på NRK2 framfor søndag ettermiddag på TV2 eller TVNorge, avbrutt annenhver uke (eller oftere) av sport.

 

Hva angår sammenligning min gikk den på humor. Mulig jeg kverulerer nå, men selvfølgelig går det an å sammenligne hvor stort fokus på humor en serie har i forhold til andre. Jeg kritiserer forøvrig ikke BSG nå; det de har valgt å gjøre gjør de bra.

Lenke til kommentar

Nuh, her må vi holde oss til Stargate ja! Ett lite sammendrag av kveldens (nattens?) episoder i spoiler passer bra.

SG-1:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Uninvited: While assisting SG-3 on an offworld mission, Teal'c encounters a savage alien creature that is killing the inhabitants. SG-1 investigates and learns that a parasite is to blame. The team suspects that the Ori are responsible, but they are shocked when they find out the real cause.

 

Atlantis:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Progeny: Dr. Weir accompanies Sheppard's team on a mission to an advanced civilization with a past history with Atlantis. They uncover a connection to an earlier discovery in the city.

 

Edit: Sitter å ser Atlantis nå, Jeg sier bare: Fy fa*n! For en sinnsyk bra episode!

Endret av lago
Lenke til kommentar

Bra atlatisepisode, ja! SG-1 var ikke fullt så bra. Litt kjedelig til tider.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Atlantis:

 

Synd at de ikke fikk reddet noen ZPM. Var en veldig bra episode, men litt kjipt med "replicators" igjen da... Hadde håpet på en ny fiende og ikke en annen versjon av en tidligere.

Lenke til kommentar
Bra atlatisepisode, ja! SG-1 var ikke fullt så bra. Litt kjedelig til tider.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Atlantis:

 

Synd at de ikke fikk reddet noen ZPM. Var en veldig bra episode, men litt kjipt med "replicators" igjen da... Hadde håpet på en ny fiende og ikke en annen versjon av en tidligere.

6661202[/snapback]

nå er de jo ikke helt like da.. er bare liknede teknologi

Lenke til kommentar

Ok mine oppfatninger av ukens episoder:

 

SG-1:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Som den evige optimisten jeg er så tror jeg alle "fillere" kommer til å ha en større betydning videre i hovedplottet. Denne episoden er inget unntak. Likte denne episoden faktisk veldig godt. Bra skuespill og karakterutvikling var det som gjorde at jeg syntes episoden var veldig bra.

 

Atlantis:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Noen andre som gleder seg til å se denne i HD? Likte episoden utrolig bra bortsett fra at de brukte Niam på samme måte som Fifth. I mine øyne så var disse replicatorene egentlig ganske forskjellige fra de på SG-1. De var mye mer menneskelig ved at dem f.eks viste at dem hadde mer føleser og at dem kunne bli "skadet" av våpen.

 

Også fikk dem med seg en "new & improved" Jumper, kanskje dem lærer noe som kan hjelpe dem i kampen mot the wraith?

 

Får se de nye episodene når jeg drar hjem til Oslo i morgen. Men det virker som om Stargate seriene failer på Nielsen ratingene (som alle tv programmer i USA lever og dør av) så det ser ikke så bra ut for en 11. SG-1 sesong ihvertfall :(

6661587[/snapback]

 

Ok nå begynte jeg å lese rundt omkring på GateWorld forum osv fordi du kommer å sier slikt, blir litt skremt av slik prat :( . Uansett tror jeg det er faktorer som gjør at det er litt lave seertall, blant annet at det er sommer og sol. Kommer nok til å hente seg skal dykkan sjå ! Må tenke positivt og ikke se problemene, men løsningene!

 

Jeg vil at SG-1 Skal få ihvertfall 12 sesonger+ og Atlantis 7-8 sesonger+. Burde være nok tid til å gjøre seg ferdig :!:

Endret av hds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...