Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

"All Good Things..." :cry:

 

 

Vel... trist er det, at man skal slutte av noe etter så langt tid, men som sagt, alt har en slutt.

Det står jo på Gateworld at sagaen ikke vil forsvinne, om SG-1 slutter så betyr ikke det slutten på Stargate. De kommer neppe til å rive SGC-settet uansett, Atlantis bruker det jo titt og ofte.

 

Tenker mest på skuespillerne jeg, det er ikke mange i den bransjen som har spilt samme rollefigur så lenge, tviler på at Amanda ser seg om etter noe nytt med det første (hun fikk jo en datter i fjor).

 

 

Hallowed are the SG-1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av historien denne sesongen er jo allerede outlinet, så jeg er litt nyeskjerrig på om de kommer til å fortsette med de orginale ideene og avslutte serien med en miniserie e.l. eller om de kommer til å gjøre endringer for å avlutte serien på de episodene som er fastsatt. Håper egentlig mest på det føste. Eneste ulempen er at da må vi sikkert vente en stund på miniserien.

Lenke til kommentar

På tide å gi mine meninger på ukens episoder igjen.

 

SG-1:

Veldig god episode som ga endel svar og spørsmål. Hva vil Ori gjøre med Daniel, ble det hintet om at tidsreise kanskje skal bli brukt? Fikk ihvertfall meg til å fundere på endel ting og teorier. Blir spennende og se hva forfatterne gjør siden dette er en mulig slutt for SG-1.

Eneste jeg ikke likte er behandlingen Jaffa gir mennesker, blitt så selvgode etter dem fikk sin frihet.

 

Atlantis:

Episoden var bra den selv om det lå i kortene hva som skulle skje. Forskjellen på SG-1 og Atlantis er at SG-1 er litt dypere mens Atlantis er rett og slett god underholdning, så derfor kommer jeg ikke mer noe mer innsikt på episodene.

Lenke til kommentar

Om Daniel og Ori

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det ryktes at Daniel blir en Prior!

 

 

Eller må jeg si at Adria var temmelig pen. Lik sin mor :D

(Bortsett fra at Adria ser litt fandenivolsk ut med de røde linsene da...)

 

 

btw. Discovery Channel sender et program som heter "Stargate Saved My Life" snart. Link til siden

Er visst en del av en serie de har "Scifi Saved My Life".

Endret av neonX
Lenke til kommentar

Hei dere som virker som dere er virkelig inn i dette.

 

Så episode 200 i går og satt og lurte på hvilke serier den ga referanser til.

 

Farscape og Firefly var enkelt, men da tenkte jeg at det sikkert ligger en hel del andre referanser som jeg gikk glipp av. Mulig det hjelper å se episoden noen ganger ekstra, men tenkte dere kunne hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Også referanser til Star Wars Return of the Jedi helt på starten, og Team America er det opplegget med marionetter (det var genialt).

 

De to jeg kommer på i farten.

6768956[/snapback]

Tvert imot ..

Var nok mer enb parodi av Thunderbirds.. med en liten big up til Team america

6770922[/snapback]

Trodde thunderbirds handlet om en familie. Men er jo lov å blande, slå to fluer i en smekk :)

Lenke til kommentar
Også referanser til Star Wars Return of the Jedi helt på starten, og Team America er det opplegget med marionetter (det var genialt).

 

De to jeg kommer på i farten.

6768956[/snapback]

Tvert imot ..

Var nok mer enb parodi av Thunderbirds.. med en liten big up til Team america

6770922[/snapback]

Trodde thunderbirds handlet om en familie. Men er jo lov å blande, slå to fluer i en smekk :)

6772566[/snapback]

Sant nok det ..

men hvis du ser er det en rød tråd igjennom hele epuisoden.. parodier av Sci-fi serier ...

(kan kalle star wars en serie.. er jo 6 filmer)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noe Farscape, men jeg antar at det er den serien hvor Claudia Black blir fremstilt som hovedperson, og noen sier noe i retning av "what the hell is that?".

6778220[/snapback]

Ja, både Claudia Black og Ben Browder var faste skuespillere i Farscape. Man ser referanser til den linken mellom de to noen ganger gjennom sesong 9.

Typisk for Farscape var de fiksjonelle ordene som fahrbot (gal/gæern), mivonks (testikler), hezmana (helvete), dren (urin), hasmot (hurpe), frell (fuck / knull). I Farscape spoofen i SG-1 "200" så showcaser de alle disse latterlige ordene med flere ;)

 

De som skrev Farscape brukte disse ordene ganske ofte som erstatning for banneord folk kan bli støtt av. Sci-fi er veldig forsiktig med sånt og det er vel satt restriksjoner i primetime osv. Man kan også se dette i Battlestar Galactica der de bruker ordet "frack" endel, med andre ord ikke nytt for Sci-Fi channel programming :p

Lenke til kommentar

Vel... på tide med en liten recap av nattens episoder!

 

Atlantis:

Rodney McKay is reunited with his estranged sister back on Earth, who has given up a brilliant career as a scientist to raise a family.

 

SG-1:

Striken with amnesia and on the run, Vala takes a job as a waitress as she tries to piece together who she is and what happened to her.

 

Høres ut som to vanlige stargate episoder uten noe viktig i forhold til storylinen.

Lenke til kommentar
Vel... på tide med en liten recap av nattens episoder!

 

Atlantis:

Rodney McKay is reunited with his estranged sister back on Earth, who has given up a brilliant career as a scientist to raise a family.

 

SG-1:

Striken with amnesia and on the run, Vala takes a job as a waitress as she tries to piece together who she is and what happened to her.

 

Høres ut som to vanlige stargate episoder uten noe viktig i forhold til storylinen.

6784087[/snapback]

 

Bare viktig for karakterutvikling, noe som forsåvidt kan være ganske gøy det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...