Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo, Eg har eit spørsmål. Eg har spilt paintball eit par ganger og det e super artig, så derfor har eg bestemt meg for og kjøpe mitt eget. Så kommer jeg til eit problem, luften, eg må kunne fylle på luft uten og måtte kjøre til brannstasjonen og betale 40 kr for 0.8L med luft. Eg har ein luftkompressor heime men husker ikkje hva tryukket på den er, men den er sikkert på 10 Bar, under spesifikasjoner på tanken min så står det *0.8 L *200 bar(3000 PSI) etc etc. Så spørsmålet mitt er om jeg kan fylle tanken full eller må jeg kjøpe ein sterkere luft kompressor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt gamle poster, men bedre med sent svar enn aldri =)

 

Opprinnelig fra Stavanger, men har nylig flytta til Trondheim. Vurderer å ta med paintballutstyret opp etter juleferien og melde meg inn i NTNUI sin paintballgjeng. :)

 

Det burde du gjøre! Er ikke mange steder i Norge du får reball 2 ganger i uka for 400kr per semester =) Vi har forresten Etek med Spire/Rotor som lånemarkører så bare å ta turen selv om du ikke har med eget utstyr.

 

Kan du si ifra om du finner et nybegynner Pb lag i trondheim? Har prøvd men finner ikke i. Skal snart flytte tilbake til trondheim veit du ;)

Hvis du ikke er student er Trondheim Dominators det eneste alternativet i Trondheim.

https://www.facebook.com/pages/Trondheim-Dominators/296028947076867

Endret av arnbju
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt gamle poster, men bedre med sent svar enn aldri =)

 

Opprinnelig fra Stavanger, men har nylig flytta til Trondheim. Vurderer å ta med paintballutstyret opp etter juleferien og melde meg inn i NTNUI sin paintballgjeng. :)

 

Det burde du gjøre! Er ikke mange steder i Norge du får reball 2 ganger i uka for 400kr per semester =) Vi har forresten Etek med Spire/Rotor som lånemarkører så bare å ta turen selv om du ikke har med eget utstyr.

 

Kan du si ifra om du finner et nybegynner Pb lag i trondheim? Har prøvd men finner ikke i. Skal snart flytte tilbake til trondheim veit du ;)

Hvis du ikke er student er Trondheim Dominators det eneste alternativet i Trondheim.

https://www.facebook.com/pages/Trondheim-Dominators/296028947076867

 

Viste seg at markøren ikke var helt i orden, så var nødt til å kjøpe noen deler i juleferien. Gameon lovte å ringe meg da de kom, men har ikke fått noen telefon enda. Får stikke innom i påskeferien og høre! Forhåpentligvis blir fungerende markør medbrakt tilbake. Tar nok med utstyret uansett, så kommer nok innom en gang om ikke så lenge. :)

Lenke til kommentar

15L 300bar gir vesentlig mer luft enn 15L 200bar. Du vil heller ikke klare å fylle en liten 200bars flaske maks etter et par fyllinger, med en 200bar 15L flaske, da trykket fort taper seg.

Så 300bar luftbank er uten tvil det beste, så lenge folk ikke overfyller 200bars flaskene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

15L 300bar gir vesentlig mer luft enn 15L 200bar. Du vil heller ikke klare å fylle en liten 200bars flaske maks etter et par fyllinger, med en 200bar 15L flaske, da trykket fort taper seg.

Så 300bar luftbank er uten tvil det beste, så lenge folk ikke overfyller 200bars flaskene sine.

Okei, tusen takk!
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Nå har jeg aldri spilt paintball hos Megazone men tror ikke det er mange "erfarne" som spiller der, er alt for dyrt til det. Innendørs hadde man tidligere Oslo Paintball Arena, men de har nå lagt ned og det nærmeste er vel PBGear (tidligere Sniper) i Drammet.

 

Utendørs har du Slagen (Tønsberg), Degernes (Østfold) og SIAP. Men er usikker på om noen av de har gode tilbud for drop inn for de som ikke har eget utstyr.

 

Noen som bor i Oslo kan sikkert gi et bedre og mer utfyllende svar =)

Lenke til kommentar

Burde kanskje nevnt det, men blir å ha egen markør. Arvet en markør med alt medfølgende utstyr. Et par tusen kuler inkludert.

Usikker på hva slags merke og modell, men skulle visst være ok utstyr. Får det om 1-2 ukers tid.

 

Håper noen her i Oslo-området vet hvor det kan være en grei plass å starte. Om noen er greie og tar imot nybegynnere. Jo flere jo bedre, er det vel ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...