Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å vekke litt liv igjen i denne tråden jeg.

Er det noen kloke mennesker som kan sette en bruktpris for meg? Til sammen kosta alt over 11k og er ikke brukt mer en 20 ganger 

Guerrilla Air Carbontank 68ci

Planet Eclipse Bottle cover

Planet Eclipse ETEK 4 LT og boksen pluss reserve O ringer

Planet Eclipse pants størrelse xl

Planet Eclipse jersey 

HK eject 4+3

Pods 4stk

Dye i4 

Empire prophezy z2

tanker går for 800-1200 avhengig av hvor lenge det er til den skal trykktestes 

etek 4 3000-4000 

jersys går for 200-300 , bukser for 500-800 , packs får en 300-400 , pods 10kr stykket eller med packen , i4 500 , z2 600-700

Best case 7800 , worst case 5900 , bruktmarked flyter over med bra utstyr så ville sett mot worst case prisen , og det er ikke sikkert du ender opp der heller .

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei, jeg heter Daniel og er 13 år gammel. Jeg har veldig lyst å begynne med paintball og har tenkt å kjøpe en markør som heter Eclipse GEO3.5 OrangBlutang men jeg ser at aldersgrensen er 18 år. Så jeg gikk på youtube og der ser jeg unger som er 10 år og oppover som eier egne markører som ser ut som den jeg skal kanskje kjøpe. En venn av meg har en markør og han er på samme alder som meg. Han har ikke en lik en som Eclipse GEO3.5 OrangBlutang men den er en av de vanelige markørene. Jeg har ønsket å begynne med paintball nå i en veldig lang stund og har ikke lyst å låne en hele tiden. De er for dårlige og for tunge. Derfor har jeg lyst å få min egen, jeg vet at det vil bli dyrt men jeg er litt bekymret for aldersgrensen. Hva vil skje hvis jeg kommer opp på banen med min egen markør? Og hvor gammel må jeg være for å spille med de store guttene? Har ingen å spille med for tiden... :hm:

Endret av Zofus2013
Lenke til kommentar

Bare å kjøre på, men det er en dyr hobby og som 13-åring burde du ha foreldre som har råd til å backe den.

Nå kan ikke jeg snakke for alle klubber og lag, men jeg har ikke noe i mot at 13-åringer spiller.

Det vanlige er ofte at man må ha signatur fra foreldre om man er under 18 på noen baner.

Lenke til kommentar

for og kjøpe og eie en markør må du være 18 år , det holder at foreldrene dine er med på butikken eller bestiller denne fra nettbutikken , de er og ansvarlig for at denne bruke og oppbevares i henhold til våpen loven , du kan heller ikke bruke denne uten oppsyn av enten foreldre eller noen som har asvaret for spillet du er på , det må være noen over 18 på alle spill med paintball som har ansvar juridisk sett .

når det kommer til spilling må foreldrene dine signerer samtykke på at du får lov til og spille , det varierer litt på hva baner har som nedre aldersgrense , men mellom 12 og 14 er normalt , og ønsker du og trene speedball slipper man gjerne til tiligere da det er mest taktisk trening i begynnelsen og ikke så mye spill . 

 

på facebook er det en gruppe som heter Norges paintball prat , der er det info om ca alt som har med paintball i norge . du finner og mye info på http://norgespaintball.no/som er nettsiden til forbundet som styrer paintball i norge . 

 

 

skulle du lure på mere er det bare og spørre , om du lurer på hva som befeinner seg i nærheten skal jeg sikkert klare og finne nermeste klubb på både skog og bane om du forteller meg hvor i norge du er lokalisert . 



når det kommer til utstyr anbefaler jeg og handle brukt , igjen det er masse på facebook i diverse kjøp og salg grupper , i de fleste tilfeller får du markører som er rimelig nye til rundt halv pris , jeg vill heller ikke anbefale en som her helt ny og kjøpe det dyreste utstyret før du har teste litt om dette faktisk er noe for deg , det er og en fordel og ha samme utstyr som de runt deg spiller med så du kan få hjelp til og mekke på den om det trengs .

Lenke til kommentar

Å kjøpe en så dyr markør til å begynne med kan være litt risky, plutselig er det ikke noe for deg allikevel. Nå aner jeg ikke om du har kjemperike foreldre da, om du har det så kjør på :)

 

Farge og utseendet på markøren kan være kjempekult, men skal du spille seriøst vil du få slitasjemerker og slikt. Ofte blir markøren ripete, og den blir gjørmete og full av maling etterhvert. Prøv derfor å se etter det beste kjøpet rent teknisk og fokuser mindre på estetikken. 

 

Som Mato sier kan det lønne seg å kikke på bruktmarkedet, og slenger du ut et spørsmål her om "er denne verdt x antall kroner" vil du få seriøse og gode svar :)

 

Lykke til, paintball er gøy!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei

Jeg er en gutt på 14 som har tenkt å kjøpe en brukt Tippmann 98 Custom på FINN.NO

Er denne markøren bra? Vet noen om noen bedre nybegynner-markør?

 

Lurte også på om man kan bruke både 200 og 300 bars tanker på den, og hva som er forskjellen mellom 200 og 300 bars tanker? og hva er best av 200 og 300 bar?

 

Og hvor får man fylt tanken når den er tom? Er det mulig å fylle på en bensinstasjon? Har lest at det er mulig å kjøpe en dykkertank til å fylle med, men føler ikke det er så aktuelt siden dette koster rundt 3000-4000 kr. Har også lest at med kompressor kan man også fylle tanken, men det er også uaktuelt fordi en slik koster over 20 000, og jeg vet ikke om noen som har en slik. 

 

Er det mulig å bruke både Co2 patroner og tank på denne? 

 

Håper på raskt svar!  :)

Lenke til kommentar

 

Hei 

Jeg skal kjøpe en paintball-markør og har noen spørsmål.

 

Kan en paintball-markør bruke både luft-tank og co2-patroner?

Hva er best av luft-tank og co2-patroner?

Hvor er det mulig å fylle en luft-tank?

 

Håper på svar raskt!   :)

 

du finner ikke noe som bruker luft og co2 PATRONER , du finner derimot markører du kan bruke luft og co2 tank på, men utvalget er ikke stort , jeg anbefaler deg og styre vekk fra co2 helt , det er lenger og lenger mellom plasser som selger dette så du får fylt tanken.

 

Luft er overlegent bedre en co2, du får mere luft på en tank i volum en du får co2 ( dvs flere skudd per tank ) det er letter og få fylt luft , alle seriøse baner har mulighet for luft i en eller annen form.  uten om dette så er dykkeklubber og brannvesen noe som bruker ha kompressor til og fylle nokk trykk , da trenger du gjerne en dykketank du fyller opp og tapper av denne på paintball tanken. 

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er en gutt på 14 som har tenkt å kjøpe en brukt Tippmann 98 Custom på FINN.NO

Er denne markøren bra? Vet noen om noen bedre nybegynner-markør?

 

Lurte også på om man kan bruke både 200 og 300 bars tanker på den, og hva som er forskjellen mellom 200 og 300 bars tanker? og hva er best av 200 og 300 bar?

 

Og hvor får man fylt tanken når den er tom? Er det mulig å fylle på en bensinstasjon? Har lest at det er mulig å kjøpe en dykkertank til å fylle med, men føler ikke det er så aktuelt siden dette koster rundt 3000-4000 kr. Har også lest at med kompressor kan man også fylle tanken, men det er også uaktuelt fordi en slik koster over 20 000, og jeg vet ikke om noen som har en slik. 

 

Er det mulig å bruke både Co2 patroner og tank på denne? 

 

Håper på raskt svar!  :)

joda det er en grei nybegynner markør , men om du liker paintball forvent og ville ha noe bedre ganske raskt , den bruker teknologi som er fra 98 så den er langt fra moderne . 

du kan bruk co2 tank på den og luft ( trykket på selve tanken er ikke viktig da den er utstyrt med en regulator som regulerer trykket ned ) du kan ikke bruke co2 patroner på denne , ivertfall ikke uten noen koblinger , men en co2 patron vil gi deg 10-15 skudd og er ganske dyre i lengden.  

 

på de fleste baner i dag har de luft, ihvertfall om de har litt ambisjoner om og bli brukt ofte.  co2 tank kan fylles i paintball butikker og andre plasser som selger co2 , altså ikke overalt.  

dykkeklubber og brannstasjoner har ofte kompressor som kan levere 300 bar, da må du ha en dykketank og fylle luft over på. 

 

jeg vil anbefale deg og finne ut hvor det spilles paintball i nærheten av deg og høre med de hvor de får luft fra, og generelt hvordan det er med spilling, det er ikke bare og gå ut i tilfeldig skog og skyte. 

 

du må å være over 18 år for og kjøpe en markør og under spilling må det være minst en person over 18 på/ved banen som har ansvar for spillet .

Lenke til kommentar

Kan ikke Tippman 98 bruke CO2 patroner? Altså slike store. Mener de kan, uansett er CO2 ikke å fortrekke.

 

 

Ellers enig med Mato. Du kommer raskt til å ønske noe bedre, så det er bedre å spare penger eller kjøpe en elektrisk markør. Elektrisk markør vinner over mekanisk (Tippman 98).

 

Forskjellen på 200 og 300 bar er at du får flere fyllinger ut av 300 bar. 200 bar kan fylles opp til 2000 psi +/- 100 psi, mens 300 bar fylles opp til 3000 psi. Ellers er det vel stort sett i dag kun ståltanker som er 200 psi? Det blir fort tungt, og kommer også til å byttes ut. Selvom jeg vet flere har kjørt det en stund.

 

Spørs hva du skal spille. Skog eller bane? Skog, da kjører du en tank som du har råd til. 200 var fungerer, bare forvent at det er litt tungt. Prøv det gjerne før du kjøler.

 

Når det gjelder markør, ville jeg ikke kjøpt annet enn elektrisk, uansett hva du spiller. Men skal du ha elektrisk må du ha en elektronisk mater til ballene, som igjen betyr mer penger. Paintball er dyr sport. Men kjøp for all del brukt og SPAR penger!

Lenke til kommentar

Kan ikke Tippman 98 bruke CO2 patroner? Altså slike store. Mener de kan, uansett er CO2 ikke å fortrekke.

 

 

Ellers enig med Mato. Du kommer raskt til å ønske noe bedre, så det er bedre å spare penger eller kjøpe en elektrisk markør. Elektrisk markør vinner over mekanisk (Tippman 98).

 

Forskjellen på 200 og 300 bar er at du får flere fyllinger ut av 300 bar. 200 bar kan fylles opp til 2000 psi +/- 100 psi, mens 300 bar fylles opp til 3000 psi. Ellers er det vel stort sett i dag kun ståltanker som er 200 psi? Det blir fort tungt, og kommer også til å byttes ut. Selvom jeg vet flere har kjørt det en stund.

 

Spørs hva du skal spille. Skog eller bane? Skog, da kjører du en tank som du har råd til. 200 var fungerer, bare forvent at det er litt tungt. Prøv det gjerne før du kjøler.

 

Når det gjelder markør, ville jeg ikke kjøpt annet enn elektrisk, uansett hva du spiller. Men skal du ha elektrisk må du ha en elektronisk mater til ballene, som igjen betyr mer penger. Paintball er dyr sport. Men kjøp for all del brukt og SPAR penger!

de kan bruke en slik https://www.game-on.no/products/20oz-co2-tank , altså en co2 Tank da t98 kommer med en vanlig tank kobling , men ikke patroner, de kommer somregel med trykkobling.

men co2 er ikke noe særlig og bruke , du får ujevn ut hastighet, markøren kan fryse osv osv, bare legg fra deg tanken på og bruke co 2. 

 

og 200 bar er ikke 2000 psi men 2900psi og 300 bar er 4300 psi ( tankene er rated til 3000 psi og 4500 psi normal sett )

 

 

ting som er et must når du skal spille paintball er Markør , Tank , Maske , magasin , uten om dette er det greit med noen klær og spille i , et pod belte og podder, gode sko som passer underlaget du skal spiller på . skal du spille på bane må du ha kne og albue beskyttere. 

paintball koster litt og starte opp med og har løpende utgifter på ball.

 

heldigvis er det mye brukt , og mange gode brukt grupper på facebook , jeg anbefaler disse foran finn pga finn har mye overpriset utstyr solgt av folk som ikke vet bedre. 

 

dette er en ganske god deal for en nybegynner 

Kx4GliX.png

Lenke til kommentar

 

Kan ikke Tippman 98 bruke CO2 patroner? Altså slike store. Mener de kan, uansett er CO2 ikke å fortrekke.

 

 

Ellers enig med Mato. Du kommer raskt til å ønske noe bedre, så det er bedre å spare penger eller kjøpe en elektrisk markør. Elektrisk markør vinner over mekanisk (Tippman 98).

 

Forskjellen på 200 og 300 bar er at du får flere fyllinger ut av 300 bar. 200 bar kan fylles opp til 2000 psi +/- 100 psi, mens 300 bar fylles opp til 3000 psi. Ellers er det vel stort sett i dag kun ståltanker som er 200 psi? Det blir fort tungt, og kommer også til å byttes ut. Selvom jeg vet flere har kjørt det en stund.

 

Spørs hva du skal spille. Skog eller bane? Skog, da kjører du en tank som du har råd til. 200 var fungerer, bare forvent at det er litt tungt. Prøv det gjerne før du kjøler.

 

Når det gjelder markør, ville jeg ikke kjøpt annet enn elektrisk, uansett hva du spiller. Men skal du ha elektrisk må du ha en elektronisk mater til ballene, som igjen betyr mer penger. Paintball er dyr sport. Men kjøp for all del brukt og SPAR penger!

de kan bruke en slik https://www.game-on.no/products/20oz-co2-tank , altså en co2 Tank da t98 kommer med en vanlig tank kobling , men ikke patroner, de kommer somregel med trykkobling.

men co2 er ikke noe særlig og bruke , du får ujevn ut hastighet, markøren kan fryse osv osv, bare legg fra deg tanken på og bruke co 2. 

 

og 200 bar er ikke 2000 psi men 2900psi og 300 bar er 4300 psi ( tankene er rated til 3000 psi og 4500 psi normal sett )

 

 

ting som er et must når du skal spille paintball er Markør , Tank , Maske , magasin , uten om dette er det greit med noen klær og spille i , et pod belte og podder, gode sko som passer underlaget du skal spiller på . skal du spille på bane må du ha kne og albue beskyttere. 

paintball koster litt og starte opp med og har løpende utgifter på ball.

 

heldigvis er det mye brukt , og mange gode brukt grupper på facebook , jeg anbefaler disse foran finn pga finn har mye overpriset utstyr solgt av folk som ikke vet bedre. 

 

dette er en ganske god deal for en nybegynner 

Kx4GliX.png

 

Takk for svar!

Jeg skal utelukke co2 når jeg skal kjøpe tank. 

Jeg og noen venner hadde tenkt å kjøpe hver vår markør, og sette opp noen hindre i en skog i nærheten, for å spille der. Er det lov å gjøre dette? Det er en helt vanlig skog uten noen bane fra før. Det er sjeldent det går folk der. 

 

Jeg skal se etter en elektrisk markør, har dere noen tips om bra elektrisk nybegynner-markør? Og har dere noen tips om billige baller?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...