Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Ny elektrisk. Den må byttes batteri på etter alt fra noen timer til mange timer bruk, kommer litt an på markøren. Jeg spilte turneringer og byttet alltid til nytt batteri før turnering og lot det bli tomt på trening.

 

 

 

Den pakka fra finn så bra ut, og det kjekke ved å kjøpe en skikkelig turneringsmarkør (ego er supre, lite feil og kjempegode markører) er at man får nesten samme sum igjen for det om du ikke skulle like det.

 

Om du kjøper en Tippmann 98 og fester på 5000 kr i sikter og lasere og gud vet hva er det ingen i verden som spiller på bane som vil ta i den en gang.  

 

En brukt Ego eller en brukt Etek er kjempevalg.

Endret av Mammakamelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når det gjelder og lage bane så trenger du tillatelse fra grunneier på og bruke skogen , det bør og avgrenses så ingen kan komme inn på området når dere spilles , enten fysisk med nett eller sperretape , eller henge opp advarsel på eventuelt stier og veier som leder gjennom området . det skader heller ikke og ringe og si fra til nærmeste politikontor at det kommer til og foregå paintball spill på sånn og sånn område fra da til da , da hindrer du besøk om noen tror dere driver med noe dere ikke skal ringer politiet. 

 

vell hva som er best er subjektivt og avhengig av bruk , men en elektrisk markør bruker mindre luft , kan skyte fortere , har gjerne flere modus ( ramping , full auto , burst osv ) de er og gjerne lettere.

når det kommer til batteri så bruker de gjerne 9v, og disse varer lenge nok til at du kan spille en hel helg og enda litt til , de som har ladbare batteri varer enda lenger. 

 

si meg hvor mye penger du planlegger og bruke skal jeg fortelle deg hva du bør kjøpe. 

 

men jeg vill anbefale og finne  deg en etablert bane og dra dit og prøve og spille et par ganger før du kjøpe noe som helst 

du kan bruke dette kartet til og lete etter områder og spille på , et annet tips er og søke etter paintball grupper på facebook mye planlegges og organiserer der .

http://norgespaintball.no/index.php/no/map

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Full 300 bars. Hm stund siden spilt men, 2000-3000 kuler?

 

Ja kan bruke 200 og 300 bar.

 

Kompressor som på bensinstasjon? Nei. Den er ikke kraftig nok. I tillegg nytter det ikke å stå uttafor. Du må ha tilgang direkte til kompressoren og trenger overganger.

Lenke til kommentar

Hvor mange kuler kan man skyte med en full 300 bars tank? Og kan en markør bruke både 200 og 300 bars tanker?

antal kuler du kan skyte avhenger på markør , det avhenger og på hvor stort volum tanken har , du får 300 bar tanker fra 0,8L til 1,6 liter til paintball bruk.

men du kan forvente fra 500 - 2000 avhenging av alle nevnte faktorer 

 

hvilken tanke en markør kan bruk er avhenging av regulatoren på tanken og uttrykket den leverer og hvilket trykk du skal ha. 

 

Lurer også på om det er mulig å fylle tankene på en bensinstasjon med en slik kompressor som brukes til å fylle dekk

NEI, men de fleste organiserte plasser det spilles på har luft i dag , enten de har egen kompressor eller en luft bank av dykkeflasker, det har lite for seg og stikke og spille om du ikke kan fylle luft mens du spiller 

Lenke til kommentar

du trenger å en plass og fylle denne , det er greit og finne ut av hvor du skal gjøre FØR du kjøper en dykkertank , det er mange dykkeklubber som bevist ikke lar deg fylle til paintball ( eller så har jeg hørt uten egen erfaring ) 

 

nå sier du ikke noe om størrelse på denne , men jeg ville anbefalt en på 300 bar på 10-12 liter , de har overkommelig vekt , og luft til at du kan fylle tanken din en del ganger. om du skal fylle en 200 bar tank fra denne må du følge nøye med på trykket på paintball tanken så du ikke over fyller denne. 

 

Hvor har dere tenkt og spille ? 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke så mye om tanken, det stod veldig lite om den på finn. 

Faren til vennen min har laget en bane i en skog, og det er en paintball-bane som er åpen og gratis å bruke, så vi tenkte å bruke de to. Har du noe tips til dykkertank? Lurte på å kanskje kjøpe flere av de tankene som er bakpå markøren i stedet

Lenke til kommentar

Holder på å starte opp en egen klubb med egen bane med markører osv som skal være mulig å låne, men trenger da en kompressor av ett slag til å fylle opp flaskene med, trenger jeg noe mer enn det her til å starte med? Evt finnes det billigere kompressorer? Vil helst ikke selge en nyre for å få fyllt opp flaskene. Kommer også til å gjøre innkjøp av fulle kjeledresser også noen flagg osv.

https://www.game-on.no/products/tippmann-ft-12-lite---luft-powerpack---10stk

https://www.pbstore.no/p/coltrisub-mch6-kompressor-elektrisk

Lenke til kommentar

det er jo billigst og kjøp brukt , men de koster mye penger uansett, om dere er i startfasen og det finnes en dykkeklubb i nærheten kan det være en ide og kjøpe en luft bank først og fylle denne hos dykkeklubben og ha med til spilling , du må uansett ha 1-2 store flasker mellom kompressoren og fyllestasjonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...