Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Tenker på planet eclipse. Er ny så da må jeg bare prøve meg fram. Vil dere anbefale noe annet til våpenet eller paintballs? Kanskje pods og osv?

En lufttank trenger du og god maske som puster (anbefaler Dye i4).

Samt vil jeg anbefale podbelte og pods for å bære mer ball. Da er du vel egentlig klar for å spille :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lufttanken skrus rett på markøren. Tanken har en liten viser som forteller deg hvor mye som er igjen. Dersom du skyter tanken tom, vil du merke at utgangshastigheten på ballen reduseres samt at markørens lydsignatur endres. Støtter de andres forslag om å kjøpe god maske til å begynne med. Vil si det er viktigere med god maske enn god markør; du klarer ikke treffe noe med en DM14 om masken er full av dugg. Har selv Dye i4. Fin maske spesielt om du ikke er kjempestor i hodet. Kjøp deg en Etha, og prøv å finne en brukt Rotor. Garanterer deg at du vil være teknologisk overlegen kompisene dine sine Tippmanns!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg/ finner jeg ut at det er tomt for luft? Og er det bare og plugge markøren inn i selve luftanken?

Der er bare å plugge tanken inn.

Du skrur den inn som en bolt, ofte har markører også en tapp du vipper for å tilføre luft, men ofte, gjerne på billige markører er det kun skru så åpner luften seg når du har skrudd noik.

Slik ser du hvor mye luft som er igjen:

post-74970-0-10349400-1382807153_thumb.jpg

Der er en måler på tanken

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gihojo, alle dine spørsmål vil bli besvart om du kontakter en paintballbane/paintballklubb og faktisk sjekker det ut. Det virker som om du aldri har holdt i en paintballmarkør i livet ditt, og da er mitt tips IKKE KJØP. Du vet ikke om dette er noe for deg og å blåse av etpar tusen på det kan bli en dyr affære, lei paintballutstyr eller ta kontakt med en klubb for å prøve litt først.

Lenke til kommentar

Gihojo, alle dine spørsmål vil bli besvart om du kontakter en paintballbane/paintballklubb og faktisk sjekker det ut. Det virker som om du aldri har holdt i en paintballmarkør i livet ditt, og da er mitt tips IKKE KJØP. Du vet ikke om dette er noe for deg og å blåse av etpar tusen på det kan bli en dyr affære, lei paintballutstyr eller ta kontakt med en klubb for å prøve litt først.

 

. Har spillt rundt 5 ganger før

Da har jeg bestemmt meg

Lenke til kommentar

Hva vil det si med bar'en på luftflaskene? Er det dumt og bruke for mye bar på 1 våpen, blir det ødelagt da? Skjønner meg ikke på dette? Beklager om jeg sa noe feil i denne kommentaren

Bar er en enhet for trykk. Kort sagt vil det si at dess mer bar du har i tanken, dess mer luft er det presset inn i den. Det er ikke farlig for markøren om du har "for mye bar" i tanken. Så lenge du har over et visst nivå vil det ikke utgjøre noen forskjell på hvordan markøren skyter. Det sitter nemlig en egen trykkregulator i den, som passer på at luften kommer inn i markøren på optimalt trykk.

 

Det eneste du må passe på i denne forstand, er at du ikke utsetter selve tanken for høyere trykk enn den er designet for. Stort sett finnes det tanker på 200 og 300 bar. Du må ikke finne på å fylle en 200 bars tank mer enn 200 bar - da kan det gå ille. Merk at dette kun er et problem dersom du har en kompressor som er sterk nok til å fylle over dette nivået. Har du en 200 bars kompressor vil du aldri klare å fylle på mer enn det på tanken din, samme hvor lenge du står og fyller. Før du fyller tanken selv kan du gjerne be noen med mer erfaring om å vise deg hvordan det gjøres. Luft under disse trykkforholdene er ikke til å spøke med.

Endret av -sebastian-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...