Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg mener sikter, skulderstøtte, bipod, lommelykter og annet tull du kan henge på markøren er ja, bare tull. Det har absolutt ingenting å si i praksis annet enn at du kaster bort pengene dine.

 

Tippmann markørene A5 og Phenom er sikkert gode markører de, men de er langt ifra så gode som en Etha, en Ego eller en DM. Forskjellen på Woodball kontra Turneringsmarkører er at Turneringsmarkører er brukt til akkurat det - Turnering. Så de er så lette, presise og gode å bruke som det er mulig å oppnå. Vedlikehold har vært i fokus, ingen har tid til å sitte å plukke på markøren sin imellom runder.

 

 

Så du kan se det sånn her: Vil du ha en markør fordi den ser kul ut (jeg legger ved et bilde, jeg synes det ser patetisk ut) eller fordi den er bra?

 

Denne

post-163290-0-36252600-1382788351_thumb.jpg

 

Er ikke i nærheten så bra som denne (min tidligere markør):

 

post-163290-0-67006400-1382788761_thumb.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med de fleste ovenfor.

Kjøp deg en elektropneumatisk markør.

Tippman markørene er solide, men primitive. Skulle du være uheldig og klippe en ball, så er det tidkrevende og rengjøre.

De fleste elektropneumatisk markørene kommer med "øyne" som ser at ballen er klar til avfyring. De er og mye enklere og rengjøre.

 

Om du er villig til og kjøpe brukt, ville jeg gått for Planet Eclipse eller Dye. Det er disse jeg har erfaringer med.

Et brukt magasin kan du få rimelig. Dye Rotor ligger det somregel alltid ute.

Tank burde du og finne brukt, bare vær obs på produksjonsdatoen. De aller fleste lufttanker er godkjente i 5 år fra produksjonsdato. De kan så bli trykkgodkjente frem til de er 15 år gamle.

 

Velg deg en god/dyr maske med en gang. Her gjorde jeg feil i starten og valgte en maske som dugget etter noen få minutter. Pass på at du kjøper en maske med dobbelt glass. Da slipper du unna mye dugg.

 

Sikting med markør lærer du deg ganske fort, og et eget sikte vil ikke hjelpe stort. Nesten all treffsikkerheten i paintball har med ballen og gjøre.

 

Luftfylling gjøres som regel via en fylleadapter på en vanlig dykkertank, evt. via en fyllestasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan er det jeg fyller på luft på våpenet? Må jeg ha en slange? Trenger jeg ikke slange, er det best og spille med eller uten luftboksen på våpenet?

"Våpnet" fyller du ved å blåse det opp, litt som en balong.

Neida, det vanlige er å ha en inrettning på en dykkertank "fyllestasjon" som du kobler markøren til og fyller opp, som vist på bildet under.

 

Vedrørende hva som er best med eller uten slange er det vel fordeler og bakdeler med begge deler.

Jeg bruker ikke slange, dette da jeg får grei balanse i markøren og jeg kan benytte tanken til lene mot kroppen.

 

 

 

8843_paintball_2.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...