Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville fortsatt brukt litt ekstra. Og kjøpt noe du kan bruke på flere områder enn bare skogen.

Jeg startet selv i skog, men trives minst like godt på speedball bane.

Og med en tippman, vil du begrense deg selv hovedsaklig til skogspilling.

 

Jeg ser personlig ingen grunn til at folk skal kjøpe tippman 98 lengre.

Dette er en utleiemarkør på det beste, men selv der velger folk den bort for det meste.

 

Spesielt med tanke på hvor mye bra du kan få brukt, til en god pris, mener jeg du burde velge noe annet en enn gammel tippman model.

Lenke til kommentar

Jeg har selv spilt med type tippmann folk i skogen. Og ja det er ikke snilt om man kjører 11bps ramping og pods.

Derfor løser mange det på den måten at de spiller med kun 1 fult magasin hver runde, da det begrenser seg delvis selv.

Ellers er det normalt enkelt på de fleste elektriske "speedball" markører i dag, og justere bps og trigger modus.

 

I gamle klubben min, skiftet vi med bedre markører over til single shot når vi spilte med tippmann/utleie folk, fungerte ganske greit.

Også viktig å fordele de med bedre utstyr jevnt på lagene, og ikke minst, fordel etter nivå på spillerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Joda, det er 98 Custom ACT Platinum jeg hadde planlagt å skaffe meg. Jeg har hørt at løpet kan være litt unøyaktig, men at de ellers er gode, og veldig pålitelige.

 

La meg bare påpeke at jeg ikke skal spille i klubb engang, det er kun snakk om å spille med noen veldig få kompiser i skogen en gang eller to i måneden (om det).

Spør du meg mener jeg tippmann 98 er et godt valg om man kun har ambisjoner om å spille i skauen en gang i blant. Det er i aller høyeste grad en tung markør med et litt forhistorisk utseende, men den stiller derimot svært sterkt når det kommer til pålitelighet og robusthet. Det er helt utrolig hvor mye juling og misbruk den kan tåle før noe går galt. Enkel og vedlikeholde er den også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange brannstasjoner kan fylle 200, om ikke 300 bar på dykkertank til dere.

Dere trenger også en sånn for å fylle på småflaskene etterpå.

http://www.paintballweb.no/Shop/Product/Fyllestasjon-h%C3%B8ytrykk-%28skrukopling%29-300-bar/153

 

Ellers ganske rett frem. Husk å finn et egnet område å spille, om dere ikke har klubb eller lignende i nærheten.

Få gjerne tak i merkebånd f.eks, og lag sikkerhetssone rundt området dere spiller på, så ikke random folk går inn der.

Lenke til kommentar

Mange brannstasjoner kan fylle 200, om ikke 300 bar på dykkertank til dere.

Dere trenger også en sånn for å fylle på småflaskene etterpå.

http://www.paintballweb.no/Shop/Product/Fyllestasjon-høytrykk-(skrukopling)-300-bar/153

 

Ellers ganske rett frem. Husk å finn et egnet område å spille, om dere ikke har klubb eller lignende i nærheten.

Få gjerne tak i merkebånd f.eks, og lag sikkerhetssone rundt området dere spiller på, så ikke random folk går inn der.

Tusen takk! Er mange skoger og sånn rundt her og ikke så mange som bor her... Så d går greit.

Går d greit med bare 200bar da?

Lenke til kommentar

200bar vil gi dere mindre spilletid imellom hver fylling. Normalt ikke noe problem, og om dere ikke blir så mange, har dere luft en dag med den 15L tanken.

Men en stor fordel om dere får fylt 300bar, uansett om dere har 200 eller 300 bar småflasker. Bare vær obs på at dere ikke fyller mer enn det dere skal på dem.

Nå vet jeg ikke hva slags utstyr dere har planlagt å kjøpe for å spille med, men sikkerhet er viktig å tenke på.

Lenke til kommentar

200bar vil gi dere mindre spilletid imellom hver fylling. Normalt ikke noe problem, og om dere ikke blir så mange, har dere luft en dag med den 15L tanken.

Men en stor fordel om dere får fylt 300bar, uansett om dere har 200 eller 300 bar småflasker. Bare vær obs på at dere ikke fyller mer enn det dere skal på dem.

Nå vet jeg ikke hva slags utstyr dere har planlagt å kjøpe for å spille med, men sikkerhet er viktig å tenke på.

Koster d mye for å få fylt en sånn tank da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...