Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ei maske er det absolutt viktigste du tar med på banen/i skogen. Så om den ser kul ut eller ikke burde ikke ha noe å si, dårlige masker er et absolutt mareritt, dugg, dårlig passform og lav synsvinkel er problemer du ikke vil ha.

 

Uansett om du er pr0 1337 haxor banespiller som reiser verden rundt eller om du spiller en gang i måneden, maske er IKKE der du sparer penger heller. Om det skiller noen hundrelapper mellom "ok" og "perfekt" gå for perfekt :)

Lenke til kommentar

Dugg kommer det uansett om du har en dårlig maske, og forekommer ikke med en god maske og riktig bruk. Grillen dugget ikke, hverken inne eller ute. Husk å aldri vaske maska inni med vaskemidler, Vforce glassene er belagt med antidugg, om du MÅ vaske kan du kjøpe antidugg hos Pbgear eller:

 

Ta en kjøkkenrull, ta 3 drypp med Zalo, gni inn maskeglasset inni med dette. Billig og effektiv antdugg, lært av en tidligere norgesmester i roadracing :)

 

Å bruke noe på hodet, (bandana, lue etc) er også smart om du har en lugg. Jeg har rocka bollesveis siden sekogåtti så jeg måtte det for å holde ventilasjonsrillene på toppen av maska fri for hår. Blir det tett der blir det fukt og dugg-orama.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Kjøp anti dugg spray. Salo er såpass sterkt, at det mer eller mindre fjerner det belegget som allerede er på glasset, så det ville jeg ikke brukt.

Om det først er borte derimot, er det godt mulig det fungerer, men ja, jeg bruker rent vann til å vaske, tørker, og på veldig fuktige dager, anti dugg spray.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde jeg se etter ett gitt produkt, eller er det stort sett det samme?

Når jeg omsider skaffer meg markør og utstyr, så kunne jeg tenkt meg å bruke remote rig, men jeg sliter med å finne vest som ser ut til å sitte stramt nok, slik at ingenting henger å dingler. Noen forslag? Er det i det hele tatt noen her som bruker remote rig, og er det noen ulemper jeg bør være obs på? Eneste ulempen jeg kan komme på er om slangen huker seg fast i noe, og går i stykker.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ha vest for å bruke remote. Du får podbelter med mulighet for å hekte flasken på ryggen.

Disse fester du så stramt som du selv ønsker.

 

Liggende pods. http://www.paintballweb.no/Shop/Product/Back-Pack-V-Tac-41-svart/3925

Stående pods. http://www.paintballweb.no/Shop/Product/Back-Pack-41-Pod-Tank-NXe-Svart/1529

 

Alternativt har f.eks ANSgear mange flere modeller, til omtrent samme pris inkl frakt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt med tank via remote selv. Men bruker podbelte til vanlig, og de sitter godt. Vet om et par som bruker med flasker, uten at jeg har hørt at de klager noe.

Er det noen spesiell grunn du ønsker å kjøre remote egentlig?

Tanken er der gjerne for å balansere markøren, og gi deg "kolbe" til skulderen.

Lenke til kommentar

Tanken er litt for lav til å bruke som kolbe, så jeg tenker å fjerne den, også installere en skikkelig, justerbar kolbe istedet.

 

Hvor er det du "sikter" da? Og hvilken markør er det snakk om?

Siden du starter å snakke om justerbar kolbe, lukter jeg veldig tippman markør, noe du IKKE bør legge penger i.

Kjøp en bra brukt markør på splat, eller typisk en Etha eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...