Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på en ting.

 

Jeg har en nabo her, som bor 30 meter unna nær huset mitt. Han lar hunden sin være ute hele tiden, hvor den da bjeffer konstant. Jeg har aldri opplevd at hunden er inne i huset til eieren, den står bare fastlenket mitt på parkeringsplassen til eieren.

 

Jeg vet 100% at hunden er aldri inne hos eieren, siden jeg våkner et par ganger i uken midt på natten, å da står hunden fortsatt ute. Pluss at foreldrene mine sier det samme. Dette gjelder også i ekstremt værforhold; regn, vind, snø etc.

 

Jeg er også meget sikker på at eieren ikke er kompatibel nok til å eie en hund, han er aldri hjemme, så hunden ikke får noe stell. Det var også en episode her hvor eieren ble hentet med bil, så tutet dem på hunden, også etterpå kjeftet han på hunden og slo den over nesen fordi den bjeffet på tutingen! Hallo, de fleste hunder bjeffer når en bil tuter rett foran nesen på dem. Politiet er hos eieren støtt og stadig, vet ikke grunnen til dette.

 

Jeg har også møtt eieren et par ganger, en skikkelig fest-fyr, bruker narkotika, har mistet førerkortet pga. fyllekjøring, blitt anmeldt for fysisk overfall på en mann.

 

Nå har ikke jeg problem med å sove til den bjeffingen, men jeg synes synd på hunden, og mener at eieren ikke burde få eie en hund. Er dette nok til å anmelde eieren til politiet for mishandling av hund? Jeg vet jeg kan anmelde han for husbråk, men det er vel ikke nok til at han skal miste eierrett på hunden.

 

Hunden er forresten en godt voksen dalmatiner hvis noen lurte. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en telefon/send en mail til dyrebeskyttelsen. Man skal jo uansett ikke slå hunder.. og det er jo noen krav som skal følges for hvor en hund skal være for at det er "godt nok" Dessverre er reglene rimelig slappe på det i norge og håndhevingen enda slappere. Ofte skjer det ikke noe i det hele tatt da eieren klarer å snakke seg ut av det, eller så blir det henlagt på grunn av bevisets stilling (ord mot ord). Uansett, der er ingen grunn til at du *ikke* skal gjøre noe.

 

 

*små-edit's*

 

Uansett, min hund :) (Nåja, blir vel mor som går mest..)

 

Solo (har ikke noe med brusen å gjøre; kommer av Solo-familien i Star Wars)

litt over 2 år gammel. blanding av rottweiler, flatcoated retriever, schefer og en del annet.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

solobilde1.jpg

 

solobilde2.jpg

 

solobilde3.jpg

 

solocouch1.jpg

 

"Min" andre hund (mest min fars hund):

Qbikk av Bikkjehaugen. Født 1 september 2005.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Som hvalp, hos oppdretter:

Kopi-av-Valpebilder-070.jpg

 

Kopi-av-Valpebilder-0721.jpg

 

Her på langtur. Blir nok bare den ene gangen han blir med på langtur (sandefj. > trondheim > sandefj.) på to døgn baki en Volvo V50. Han har våkst ut av den ^^ godt man har Suburban.

 

qbikk1.jpg

 

qbikk2.jpg

 

qbikk3.jpg

 

 

Bildene er ikke så bra, hadde ikke så mye på laptoppen akkurat nå.

 

 

Bare måtte:

 

*snipp*

Om dere ikke er forberedt på å gå lange turer, IKKE skaff en blanding mellom Samojed og Golden Retriver. Samojeden er jo en skikkelig polarhund som elsker å løpe, og som raskt blir stresset og ulykkelig om den ikke får mosjonen sin.

6591227[/snapback]

 

:yes: det er sant. Jeg vokste opp med akkurat en sånn blanding (den var 5 mndr eldre enn meg). Vi slet ut 5 barnevogner. Men det ble veldig mange fine turer rundt Borrevannet ^^

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

Du kan melde til politiet/dyrebeskytelsen men sjangsene på at det skjer noe er minimalt desverre. Er desverre vanskelig når hunden ikke blir alvorlig vanskjøtet og det at du så han slå hunden over snuten holder desverre ikke til at eieren mister retten til å ha hund/dyr.

 

Det er sånne folk som aldri skulle hatt hund i det hele tatt. Sånne som ødelegger og skaper nervøse hunder som ikke gjør noe annet enn å stå lenket ute og ikke får sosialisert seg noe særlig med mennesker.

----------------------------------------------------------------------

 

Idag ringte det på døren og utenfor sto det en haug med unger og en nabogutt som hadde med seg tispen emma (cairn terrier) og lurte på om santoz kunne komme ut og leke. Hihi var så morsomt for når santoz kom ut fikk han mildt sagt sjokk ettersom det ikke vanligvis står 10unger og hyler mens en tispe byr til lek. Ble litt småkaos men heldigvis er santoz så utrolig stødig og stabil og syns det var gøyt me besøk og lek. Faren til en av ungen kom ned og det samme med min søster så det var litt sånn rar opplevelse egentlig men santoz tok det med knusende ro. Eg vet jo det at han liker unger men en slik opplevelse kunne lett ha skremt en annen hund vil eg tro.

 

Poster bilder og video snart. :p

Lenke til kommentar

En Dalmatiner som står ute i all slags vær og vind året rundt :ohmy:

 

Det er vanskjøtelse så det holder. Dalmatinere har kort pels, og klarer ikke å holde seg varme når det er kaldt. Tanta mi driver selv oppdrett på de, og det har flere ganger hendt at hu må ha på de dekken når de skal gå tur når det er kaldt ute!

 

Ring dyrebeskyttelsen og snakk med politimannen du kjenner!

Lenke til kommentar
Hah, så genialt :p homemade-outfit eller? ^^

6611909[/snapback]

 

Nei er nok handlet, men det måtte sendes tilbake for det var feil størrelse, og etter det har de ikke fått de inn i butikken igjen :( men men.. arti med ett bilde også.. tenker han hadde fått hvilken som helst tispe med den outfitn ;)

Lenke til kommentar
En Dalmatiner som står ute i all slags vær og vind året rundt  :ohmy:

 

Det er vanskjøtelse så det holder. Dalmatinere har kort pels, og klarer ikke å holde seg varme når det er kaldt. Tanta mi driver selv oppdrett på de, og det har flere ganger hendt at hu må ha på de dekken når de skal gå tur når det er kaldt ute!

 

Ring dyrebeskyttelsen og snakk med politimannen du kjenner!

6611511[/snapback]

 

Jeg har snakket med politimannen nå, å han vet godt at hunden blir vanskjøtet. Han har

snakket med dyrebeskyttelsen personlig, å da tror jeg at det faktisk vil kunne skje noe.

Blir noe annet når politiet er involvert, update kommer senere. :)

Lenke til kommentar
En Dalmatiner som står ute i all slags vær og vind året rundt  :ohmy:

 

Det er vanskjøtelse så det holder. Dalmatinere har kort pels, og klarer ikke å holde seg varme når det er kaldt. Tanta mi driver selv oppdrett på de, og det har flere ganger hendt at hu må ha på de dekken når de skal gå tur når det er kaldt ute!

 

Ring dyrebeskyttelsen og snakk med politimannen du kjenner!

6611511[/snapback]

 

Jeg har snakket med politimannen nå, å han vet godt at hunden blir vanskjøtet. Han har

snakket med dyrebeskyttelsen personlig, å da tror jeg at det faktisk vil kunne skje noe.

Blir noe annet når politiet er involvert, update kommer senere. :)

6613541[/snapback]

 

Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre en dritt. De har ingen makt. Det er mattilsynet som styrer med sånt! Har ingen av dere fulgt med i timen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har gått tur med en hund som het micha idag :) Hun er blanding av rodesian ridgeback og husky. Kjempe nydelig! Gråbrun med pelsen feil vei på ryggen og et blått og brunt øye og ett helbrunt. Hadde glemt mobilen hjemme så fikk ikke tatt bilder av henne. Vi så på en film etterpå sammen og kosa oss. Hun hadde sett den før tror jeg, hun var ikke så veldig interessert. :wee:

Lenke til kommentar
Har gått tur med en hund som het micha idag :) Hun er blanding av rodesian ridgeback og husky. Kjempe nydelig! Gråbrun med pelsen feil vei på ryggen og et blått og brunt øye og ett helbrunt. Hadde glemt mobilen hjemme så fikk ikke tatt bilder av henne. Vi så på en film etterpå sammen og kosa oss. Hun hadde sett den før tror jeg, hun var ikke så veldig interessert. :wee:

6619302[/snapback]

Den MÅ du ta bilde av. Klarer ikke helt å forestille meg kordan en ridgeback og husky blanding med "streken" i ryggen må se ut. :p

 

Hils på Sprocket... vår nå 1,5 år gamle Boston Terrier...

 

For anledningen SUPER SPROCKET! ;)

6611894[/snapback]

Hihi skjønn vofs!

 

Anyways "litt bilder"

 

var jo en utrolig digg og varm dag forgårs så da var det bare å komme seg ut og nyte været litt. Var vel ute i ca 3timer med en kompis og vofsene hvor vi gikk tur langs en tur/sykkesti og fram til et sted der bergen fly modell klubb holder til og hvor det er store enger og halvparten er inngjerdet og ligger langt fra boliger og sånt så der kan vofsene har god plass til å boltre seg. :)

 

Anyways bilder......

 

 

Først drikker vi litt og kjøler oss ned.

 

Santoz_diva01.jpg

 

Da var vi kommet fram og det var en herlig bris her og gresset var deiligt! *snuse litt*

 

Santoz_diva02.jpg

 

Da var det full fart og lek!

 

Santoz_diva03.jpg

 

Lukt her da diva...noe kult har vært her!

 

Santoz_diva04.jpg

 

Full fart igjen og....BOOM...kræsj! :lol:

 

Santoz_diva05.jpg

Lenke til kommentar

Kjapp finting og diva må "bite the grass" :lol:

 

Santoz_diva06.jpg

 

Desverre finner santoz kumøkk/gjødsel og hadde rullt seg i det en god stund før eg skjønte ka som foregikk. Badet han 3 ganger og forsatt kan man kjenne en snev av lukt. :x

 

Santoz_diva07.jpg

 

Santoz luktet så grusomt at diva gikk rett i koma.

 

 

Santoz_diva08.jpg

 

Mer lekeslåssing.

 

Santoz_diva09.jpg

 

*jaws*

 

Santoz_diva10.jpg

 

Aahhhh...... *løper som galninger*

 

Santoz_diva11.jpg

 

Eg tar deg diva!!!

 

Santoz_diva12.jpg

 

Så var det tid til å rulle seg og slappe litt av i gresset før turen hjem.

 

Santoz_diva13.jpg

 

Var en herlig tur selvom eg glemte å ta med meg vann og lurte dessuten morten til å ta en snarvei gjennom en utrengelig skog i ulendt terreg. :lol:

Lenke til kommentar

Hva kan jeg gjøre med en hund som har veldig vondt i halen etter en operasjon han tok der for 2 dager siden?

Stingene skal ikke fjernes før om 12 dager, men han har veldig vondt, og våger ikke å flytte seg pga. de store smertene han får når han kommer borti noe med halen..

 

Er det noen smertestillende jeg kan kjøpe til han for å roe ned smertene litt?

Vil smertene snart forsvinne?

 

Er så trist å se en hund som vanligvis hopper og spretter overalt bare ligger og gjemmer seg under et bord.. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...